Jó döntés volt, ami átlényegítette a hétköznapokat.
Szöveges ítélet
Audi A4 2.6 (Exclusive)
Eloszor is koszonet a nepitelet forumnak, amit sokat olvasgattam mielott autot valasztottam. Hasznos is volt – ez mar lenyegesebb -, mert egyelore ugy erzem sok kezdo autovasarlasi hibatol megmentett. Ket honapja eletem elso autojat sikerult megvennem. [Regi para: nemet autoipar. (alt. isk. 6. osztalyoskent a haver nemet-magyar anyukaja kedvessegekent masoltam es kuldtem a „Lieber Direktor” kezdetu leveleket No-ba, majd kaptam a szamtalanszor atlapozott katalogusokat es a legjobb haveroknak odaadott jelvenyeket. A postas akkoriban csak leshetett a kuldemenyek begyomoszelesekor, de a gyartok markentingje beerett. Maradt: a Mercedes, Bmw, Audi, Opel es kizart, hogy barmi mas. Ket ev nemetorszagi tartozkodas soran pedig beerett az „europatriotizmusom”: franciat alapbol nem, olaszt csak a csucsminoseget /Alfa, Ferrari, Maserati, stb.,de csak masodik autokent;-)/, ugyanigy a skandinavoknal, angoloknal.]
Dehogy az autorol is…
Fontos info volt, hogy az 1.6 gyenge; lopasok miatt fontos az eredet; festes csekkolasa; lengokarok allapota.
Komolyan mondom aldom az eszem, hogy bevallaltam a V6-ost. Tudom nem a leggazdasagosabb, de alapbol csak autopalyan hasznalom es ott a 9.7L – 10.5L kozott „zabal” Varosi legdurvabbam 13.8L volt eddig. Nem szorom a penzt, de mindenfele buntudat nelkul adom at a hitelkartyamat lehuzasra, miutan beletankoltak a v-powert. A Helix Ultra ara miatt sem karomkodok, mert tudom, hogy ez az, ami kell neki. (de valahogy megsem az igazi dragasagom-para miatt)
Az elozo elso tulaj egy pecsi mernok volt (nem pesti[sic!]), aki tisztessegesen rendben tartotta. Folyamatos szakszerviz + meg a szamlakat is megorizte. Eloszor alig hittem a szememnek, a masodik pillanatban pedig tudtam, hogy minel jobban vissza kell fogni magam (alku miatt), de ra kell csapnom. 10 eves es 200.000km van benne, de mertem bevallalni a mar emlitett gondossag miatt es egy V6-ost egy 50 ev feletti mernok ugysem gyilkolhat le ennyi km utan. Sot. Szerintem ennel ketszer tobb van benne motorilag. Kop-kop-kop. Diszkret gyari spojler, fabetet, alufelni, Bose-hifi, sportkipufogo, uj Michelin gumik, V6 es ami nagyon fontos volt szamomra: kiralykek metal. (2.6-os exclusive kiadas) Szerencsere a padlogazrol mar leszoktam, de a kisertesnek neha nem tudok ellenallni. Van ugy, hogy az elozes elott (az elozesi eselyt felmerve) fel perccel mar arad az adrenalin. Pedig ennel sokkal durvabb teljesitmenyu autok porognek mainapsag. Mindegy. Reszemrol asszem innentol indul az auto. Erdi lejton felfele a haromnegyedenel 180-nal felkapcsolsz otodikbe es meg siman tol elore a motor, hat ekkor erzem ugy, hogy jo valasztas volt, pedig ma mar tenyleg elavult technika. Ja es a hangja. Ez a hang nem a kalyhacso kipufogo miatt van…
Gondoltam ra, hogy tuningolom valamivel, de felesleges, mert annyira jol nez ki ugy, ahogy van. Orom beleulni, jo vele menni a palyan. Azt csinalja, amit elvarok tole. Megkeri az arat, de eszembe se jut, hogy sajnalkozzam miatta.
Ami gond volt: A kereskedo -mig nala volt- belehajtott 12.000km-t es nem figyelt oda, hogy a bal elso feltengelynel a gumiharang elrepedt. Vetelnel en se vettem eszre. Feltengelycsuklo csere: 24.000,- ft volt cakkumpuder.
Hiba meg: a jobb elso ablak automatikaja neha onallositja magat es lehuz. Utana en felhuz. Szervizbe meg nem mentem, mert nem zavaro. Neha a digiklima kijelzoje eltunik, de ennek ellenere mukodik es egy ido utan visszajon.
Vasarlas elott: altalanos aggaly(1.)a fogyasztas, (mindenki tudja, hogy mire akarja hasznalni)
Megj.: az 1.6-os se fogyaszt annyival kevesebbet, hogy ne erne meg a nagyobb teljesitmeny.
Aggaly(2.) alkatreszarak: Szakszervizben mindig lenyulnak. Talalni kell olyan szerelot, aki becsuletesen javit (lehetoleg Audija legyen neki is (nem vicc!) es maris kevesebb gondod van+olcsobban meguszod minosegi alkatreszekkel. Tobbek kozt azert mertem meg ebbe a tipusba belevagni, mert kikertem a velemenyet tobb karosszeriasnak es autoszerelonek, akik pozitivan nyilatkoztak.
Jovore nezve: ido utan biztos beno a fejem lagya es inkabb kivanni fogom az ujabb kiadasu 1.9-es dizelt, de ha nem, akkor meg meg sem allok a Bmw M5-ig;-) Mindket esetben komolyan veszem magamat:-)
Hibalista
- feltengelycsuklo
Ide hordtam szervizbe
SZfv mellett
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Audi 1.9PDTDI; A6 3.0TDI, M5 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
