Jaffa a pokolgép
Szöveges ítélet
2012 nyár végén vettem, és Jaffának hívtam mert JFA volt a rendszáma. Orbitális mellényúlásom volt, a kapkodás, és az "Adj-Uram-teremtőm-most-mindent-rögtön" iskolapéldája. 670 ezerért vettem, és majdnem ennyit költöttem rá fél év alatt ami után aztán eladtam.
Negatívumok:
- A futóműve romokban volt, pedig friss műszakis volt (WTF, hogy ment át?)
- A történet egy nagyon fontos pontja, hogy kicsit átvertek vele, mert szépen elhallgatták, hogy bizony meg van valami varacskolt chippel okosítva, persze ment is mint a rakéta. A kiváló chip tette a dolgát, és tönkre tette amit tudott, leginkább a tömítéseket, amit megcsináltattam, utána a másik ponton nyomta az olajat, persze ezt már utólag tudtam meg, mármint, hogy chippelve volt.
Aztán munkába menet az egyik reggelen a turbója a városi használattól lekokszosodott, és letiltott gyorsításkor, persze ezt akkor még nem tudtam, így elvittem a szolnoki Bosch szakszervizbe, ahol kegyetlenül és pofátlanul lehúztak. Kicserélték azok az állatok az intercoolerem, mondván lyukas és ott megy el a nyomás (Keh?), a jelenség megmaradt persze, majd visszavittem, akkor az izzítógyertyákat mondták hibásnak és kicserélték őket és már a franc se tudja pontosan, hogy még miket, de a lényeg, hogy 250 ezer forint elköltése után közölte az a barom, hogy "hát akkor a turbót kell kitisztítani" - Mi? "Az még 50 ezer"
:(
A hiba még mindig megmaradt, és így is adtam el, persze mélyen áron alul.
Pozitívumok:
- Erős volt a motorja nagyon, hát persze.
- Imádtam az automataváltóját
- Nagyon kényelmes volt, nagyon jól felszerelt volt.
- A tempomattal nagyon jól tudott fogyasztani, és képes volt 5,5-es átlagot produkálni, ami egy automatától dicséretes.
Érdekesség, hogy fehér volt az autó, és a sötétkék golf után, nyáron igenis lehetett érezni a különbséget, abban, hogy a tűző napon mennyire melegedett fel. Kevésbé.
Az is igaz, hogy az összes hibája ellenére soha nem hagyott út szélén, mindig legalább járóbeteg volt.
Nagyon tanulságos történet, ugyanis iskolapéldája a fiataloknak, hogy a kapkodás és kivagyiság hova vezet, és nem Audiék hibáztak azt is be kellet látnom.
Összességében a saját türelmetlenségem áldozata lettem, ugyanis olcsón, kapkodva nem körültekintően vásároltam egy chippes, automata, dízel sokat futott autót, és a legrosszabb helyre sikerült elvinnem szervizbe is. Maga a konstrukció és a motor a családban már bizonyított. Most is egy ilyet hajtok, róla is van itt ítélet, a MIB-es. :)
Tehát ez egy kehes ló volt.
Visszasírtam a fapados négyes golfomat.
Hibalista
- Teljes futómű felújítás. - Örökké folyt valahonnan belőle az olaj - ennek okát lásd lentebb. - A turbója a városi használattól lekokszosodott, és letiltott gyorsításkor, ez hosszú és keserves sztorivá eszkalálódott. - -
Ide hordtam szervizbe
Bosch "szakszervíz" - SzolnokEgy tetű banda.250 ezer forint elköltése után közölték, hogy meg kéne bontani a turbót, még 50 ezerért, részletek a hibáknál. Nagyon bánom, hogy nem jelentettem fel őket. Nagyon haragszom rájuk, nagyon pofátlanul lehúztak, feleslegesen cseréltek alkatrészeket (izzítógyertyák, intercooler)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Kecskemét, magán, ő legalább tudta, hogy mit csinál és ügyes volt.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 300000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW Golf 1.4 Variant | Következő autója? | Audi A4 1.9TDI (90LE) |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
