OLASZ BETYÁR - MAGYAR TÉSZTAZABÁLÓKNAK
Szöveges ítélet
február.3. AUDI buzi voltam világ életemben, 500e km-t gurultam Audikkal, A8-as volt az utolsó autóm amibe 180e km-t tettem bele. Most váltottam egyet. Az ALFÁT mintha rám öntötték volna. Az AUDI után semmilyen minőségi visszalépésem nincs, sőt vezetési élményben és feel-ben bőven felette vagyok.
A váltója sokkal finomabban vált mint az A8-as 5seb tiptronic váltó. Azt hittem annál nincs precízebb, de mégis van. Most már 20000km-nél érződik az összekopás is, csendesebb és napról napra kisebb "rántással" vált. Bár rántásnak még újan sem volt nevezhető, inkább kezd olyan lenni mint egy CVT fokozatmentes, nem lehet érezni a váltásokat, folyamatosan húz. Ami még feltűnt az A8 után, hogy az autó bár csak elsőkerék hajtású mégis kanyarstabilabb. Az A8 furcsán csavarodott, a torziós szilárdsága az Alfának érezhetően jobb.
Márc. 10. 4500km. Kezd a motor is bejáródni. GPS-szerint 212km/h a vége tuning nélkül gyári 150LE. A fogyasztás ólomlábbal is 8 alatt, finom lábbal 5,5 .
Márc. 23. 8500km A futómű továbbra is szenzációs, nagyívben próbáltam igaz-e az 1G-s gyárilag reklámozott oldalgyorsulás. Az AUDI A8 ugyanebben a tesztkanyarban már csikorgott, az ALFA meg sem nyikkan. Ez a futómű veri a Quattro Audit pedig 180e km-t futottam az A8-al. Semmi dőlöngélés, semmi nyikkanás csak kanyar és kanyar.... Mit tudhat a Q4 ? Sportrepülős érzésem volt a kanyarban. A lassulást is próbáltam száraz aszfalton, 35-36m körül bármikor 100-ról 0-ra. Az ember kiesik a szélvédőn.. Nyári gumikkal a tapadás kiváló de a dinamika alább hagyott. A téli gumik közel sem tapadtak így, a fogyasztás a nyári gumikkal majdnem 1,5 litert megugrott felfelé. Aztán jött a csel: sznobizmusmentesen eskü alatt vallom, hogy a magyar standard gázolajok katasztrófálisan elmaradnak minőségben az olasz vagy német naftától. Sokat járok külföldre és érdekes hogy a túlfogyasztás kizárólag a magyar standard gázolajokkal mérhető. Jöhet bármilyen labor meg jognyilatkozat meg marketing meg hókuszpókusz az olajcégektől, szerintem aki sokat autózik igazat ad ebben. És kipróbáltam itthon a drágább prémium MOL és SHELL gázolajat. És ugyanaz jött ki, lényegesen alacsonyabb a fogyasztás és nem fogy el az autó 3500-nál hanem tovább húz. LEHET TISZTELT MOL és többiek cáfolni, miért "nem" rosszabb a standard gázolaj????? Viszont amivel drágább itthon, annyival kevesebbet fogyaszt, hajszálpontosan ugyanannyi a FT/km de legalább megy az autó. Műszaki hiba nincs 20000 km-ig. Napi használat, főleg hosszabb utak, 3 hónap alatt 14000km.
Hibalista
- 20000 futott km. ZÉRÓ
Ide hordtam szervizbe
JANSIk Kecskemét.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A8 310LE | Következő autója? | ha beválik, ALFA, ha nem AUDI |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
