A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Alfa Romeo » 159 (2005-2013)

159 1,8 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Ha tudod mit akarsz (ill. mit engedhetsz meg magadnak)

Szöveges ítélet

10.000 km és fél év után sokat nem merek még mondani, főleg nem dícsérni, és megbízhatóságról beszélni DE egy tanulság amit megosztanék már most:

Mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ne a szaksajtóban közölt tesztek alapján válasszon autót, illetve zárjon ki egyes modelleket. Az alapján amit írtak róla (részben Te, kedves Totalcar, bocs a kritikáért :), sosem vettem volna 1,8-as benzines 159-et. Aztán kipróbáltam és beleszerettem. Szerintem érdemes átgondolni, hogy milyen körülmények között használja majd az ember az autót, és hogy a realitások talaján tényleg mire van szüksége (főleg a mai időkben), és akkor olyan motorok is bekerülnek a képbe, amelyek korábban szóba sem jöhettek.

Tudtam pl., hogy városban nagyrészt egyedül használom majd, és hogy a klímát úgysem használom sokat, mert nem szeretem. Így nem zavar, hogy bekapcsolt klímával olyan az autó egyesben és kettesben, mintha eltűnt volna 50 LE. Ha hegynek lefelé bekapcsolom a klímát, nem kell fékezni...
Szóval nekem városban bőven elég ez a motor, azon kívül pedig főleg. Ha akarom, nyugodt, csendes, 7-8 l/100 km körül nagy fokozatban elguruló autó, ha kell pedig egy nagyon-nagyon jó útfekvésű(előtte Focusom volt, szóval van összehasonlítási alapom) üvöltő állat (persze az érzés csalóka, a hang sokkal jobb mint a tényleges gyorsulás, dehát szemfényvesztés az egész élet, nem?). A fokozatok hihetetlenül hosszúak, 2-ben 100-nál, 3-ban pedig 140-nél is vígan pörög még...

És amit a legjobban szeretek benne, bár ez szubjetív: gyönyörű, elegáns, de egyben visszafogott. Nem gyűlölnek érte az emberek és nem kelt ellenszenvet. Inkább a márkatársak rokonszervét érzi az ember, mások pedig sajnálkozva néznek rám, hogy "na ez a szerencsétlen is kiadott ennyi pénzt egy megbízhatatlan olasz dögért". Bízom benne, hogy nem nekik lesz igazuk. Az alapötlet az volt, hogy most kell még venni egy elfogadható erejű, nem túl bonyolult technikájú hagyományos szívó-benzinest, mert kihalófélben vannak, és a kis feltöltött benzinesekben 5-10 év távlatában nem bízok. Na majd meglátjuk...

----------
Na "megláttuk": 5 éves az autó és ma 100e-re ugrott a számláló.

Úgy gondolom, két meggondolatlan döntést hoztam az életemben: megnősültem, és vettem egy új Alfa Romeot (na persze nem egyszerre). Most több év távlatából azt mondhatom, szerencsém volt, mindkettő bejött.
Persze ma már vannak fiatalabbak, könnyebbek, áramvonalasabbak, na de szebb szerintem a mai napig nincsen.
De most már akkor tényleg csak az autóról beszélek: szerintem túl van misztifikálva ez az olasz autó téma. Ezek ugyanolyan, napi használatra tökéletesen alkalmas autók, mint mindegyik más, elterjedt márka. Elindul, megy, megáll, üzemanyagot kér, és évente egy szervízt.
Nem érzem, hogy drágább lenne a fenntartása a jobban elterjedt márkáknál.
A benzinmotor évente egyszer (20e km) kér egy karbantartást, ez szervíztől függően 30-50e Ft. Utána egy évig megint megy.
A biztosítás (na jó, B10 és vidék): 12e az éves kötelező és 42e az éves teljes casco. Mindkettő komoly, nagy biztosítócégnél.
A rövid konklúzió tehát, hogy nincs semmi különös, ez is csak egy autó, és mivel újonnan vettem, ezért az sem különleges, hogy elment 100e km-t nagyobb hiba és út széli lerohadás nélkül. Így elnapolom a további részletes ítéletet újabb 5 évvel, és ha minden jól megy, 200e km-nél frissítek.

Hibalista

- - Egy kupplungrugó (a kettőből) - garancia - - Egy 5e Ft-os rögzítőelem a motortérben - - Olajszivárgás a főtengely-szimmeringnél (vagy vmi hasonló?) (komplett vezérléscsere garanciában, nem mondom hogy nem örültem neki, 40e km-nél garanciában kaptam egy új vezérlést) - - A hűtőrendszer egyik elemét az okos olaszok egy műanyag házban helyezték el közvetlenül a motorblokkhoz csatolva, és mivel a műanyag közismerten nem annyira szereti a forróságot, ez elrepedt és minimálisan szivárgott a hűtőközeg - garanciában csere egy fémházra. - - kormányszervó-csere (sivított -10 fok alatt, garanciában csere). - - Ez soknak tűnik, de az igazsághoz tartozik, hogy ez egy 2 évet állt raktári autó volt jelentős kedvezménnyel, így ezzel számoltam, ill. a garancia lejárta előtt egy független szakemberrel átnézettem, és mentem a listával a szakszervízbe. Mivel az 5e Ft-os javításon kívül minden garanciában ment, és az éves szervízek alkalmával történtek a javítások (egyik sem volt akut, az autó sosem hagyott ott), így számomra ez elfogadható volt. Úgy tűnik az első két évben a garancia alatt sikerült a hosszú állás miatti hibákat kiküszöbölni, mert 3 éve nyugi van hibafronton (rögzítőelem anyagfáradása kivételével).

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Zrt. - kedves udvarias kiszolgálás, a válság óta vállalhatóbb árakon, de azért a válság ott sem múlt el nyomtalanul, főleg a szervízben dolgozók munkakörülményei vonatkozásában.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Olasz autó specialista Dunakeszin (Német Mihály): kiváló szakember, valaki akin végre látni, hogy szereti amit csinál és nem csak egy unott alkalmazott...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Alfa Romeo 159 2005 (2005)

További ítéletek (68 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A szemnek szenvedély, a testnek bűn!

159 1,9 JTDm - 2008
2009.12.02 10000   4,0

A szerető

159 1.9 Jtdm 16V - 2005
2008.01.22 10000   2,5

ALFA VS. AUDI = 1:0

159 1.9 jtdm - 2007
2010.10.26 60000   2,3

AUDISBÓL ALFÁS LETTEM ÉS NEM BÁNOM, SŐT.......

159 1.9jtdM AUTOMATA - 2007
2015.03.30 170000   3,7

AZ Alfa

159 1.9 jtdm SW - 2008
2008.06.21 5000   5,0

AZ OLASZ SPORTKOMBI

159 1.9 JTD 16V 150 le - 2007
2019.01.26 295000   -

Alfa piros

159 1.9 JTDM Progression - 2007
1999.11.30 24000   4,5

AlfaAmore Forever

159 1.9 JTDm Distinctive/High - 2006
1999.11.30 16492   -

Alfacus Maniacus II. Szép, nagy kvázi-Alfa

159 1.9 JTS - 2006
1999.11.30 19000   5,0

Az eddigi legjobb autóm!!!

159 2,4 MJDT Ti - 2009
2011.12.10 42000   4,8

Az első igazi erekcióm...

159 JTDm 8v - 2005
1999.11.30 9000   -

Az isteni Alfa

159 1.9 JTDM/Distinctive - 2007
1999.11.30 33000   -

Az én presztizsem

159 1.9JTDM - 2005
2008.11.05 16000   -

Bestia.

159 1,9 JTDm 16V - 2008
2015.02.24 71000   5,0

Beteljesült álom

159 2,2 JTS - 2006
1999.11.30 12000   4,5
1 | 2 | 3 | 4 | 5

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)