Gran Turismo feeling
Szöveges ítélet
Az autóban egy 2.4 JTD motor van. 210 lóerő alapjában de kapott egy chipet így 240 lóerő lett. Nagyon dinamikus, még 5 személlyel is könnyedén mozgatja a kasztnit ami azonban nem a könnyű kasztnik közé tartozik. SW típus száraz súlya 1730 kg.
Az 5 hengeres motort abszolút nem bántam meg nagyon jól teljesít.
Fogyasztása szerintem elég jó az erőhöz, az automata váltóhoz, és a szárazon is igen súlyos kaszni ellenében is.
Városban: 10, országúton 7.2-8 liter között mozog.
Na de nézzük mi is rejt a belső:
Sikerült hozzájutnom egy TI változathoz, ami a következőket tartalmazza:
-20 mm es ültetés
-Ti sportfutómű ( a magyar utakra talán túl kemény is...)
-Piros cérnával varrott kormány,ülések, és a műszerfal óráinak szélei is pirosak
-Elől 330-as 4 dugattyús Brembo,Hátul 280-as 2 dugattyús
-Gyári 19'-os Ti felnik (Kompromisszumot igényel a magyar utakon)
Beltér magával ragadó, minőségien összeszerelt, nem hullik nem zörög nem csörög. Az ülések iszonyatosan jól tartanak a futómű feszes és kanyarban egy kicsit sem billeg. A fékek nagyon jól lassítják ezt a nehéz kasztnit is.
A 159-es előtt csakis német autóink voltak !
Bevallom kicsit szkeptikusan ültem bele az olasz autóba, hiszen én is mint mindenki más hitt a nagyközönség által mondott véleményeknek.
Már az első pillanatban magával ragadott az autó, a vezetéséről nem is beszélve.
Összegezve tehát:
Aki szeretne kitűnni a tömegből, és egy igazán jó autót szeretne magának annak bátran ajánlom a 159-est. Igaz a 2.4-es motor fenntartása egy picivel többe kerül mint az 1.9-esé de a hangja kárpótol mindenért !!
Alfa Romeot nem az eszével hanem a szívével vesz az ember !
Köszönöm, hogy elolvastad
Hibalista
- Mivel nem régóta van nálam az autó, ezért az eltelt 12.000 km-ről tudok nyilatkozni.
-
- A megvételi után a kötelezőt lecseréltem:
-
- Vezérműszíj
- Olajak (motorolaj, automata váltó olaj)
-
- Update 1:
-
- 30.000 km óta vagyunk együtt ! Egy szlovén út van a hátam mögött (1500 km) HIBAMENTESEN ! Abszolút pozitív tapasztalatom van az autóval semmi negatívum !!!
- A cserélt alkatrészek 30.000 km után:
- - A kötelezők kivételével szinte semmi ! (Motorolaj, szűrők, fékbetétek)
- - Első futómű alsó hátsó szilent (KÖSZÖNÖM MAGYAR ÚTHÁLÓZAT ! Kilopott milliárdok ;) )
-
- *Ha úgy akarsz járni vele, hogy a kátyúkon gázolsz át 150-el mint a magyar nagy átlag akkor ez nem a te autód ! :) Vigyázva rá,a gödrökre figyelve s jó úton sportosan használva járok az autóval ezek a tapasztalataim.
-
- Update 2:
-
- Eltelt 5 év az autóval és sajnos bármennyire is vigyáztam rá,melegítettem hűtöttem hengerfejes lett!! Sajnos a 2.4-esek típushibája,hogy hengerfej meg tud repedni az izzítógyertyáknál és a porlasztóknál. Már amikor ez bekövetkezett bármennyire is szerettem az autót már a váltáson gondolkodtam.
- Számoljon úgy valaki, ha hengerfejes lesz az autó és tényleg JÓL!!! akarod megcsináltatni akkor ez a mutatvány bizony 500-550.000 forintba fog fájni.
- Az autó egyébként soha nem hagyott ott sehol sem és az utolsó pillanatig jó volt vezetni. Viszont egy darabig biztosan pihentetem ezt azt érzést :)
Ide hordtam szervizbe
Egy kedves ismerősöm szerelte aki már 10+ éve Alfákat szerel.Szervizelési költségei ?! Messze messze egy hasonló kategóriájú német autó alatt !! Passat CC 2008 vezérlés komplett - 130.000 FTAlfa Romeo 159 2008 vezérlés komplett - 45.000 FT Contitech ! Én sem hittem a szememnek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 137000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Volkswagen Bora 1.9 + okosságok :D | Következő autója? | Clio RS |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |