A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Bogár (1949-2003)

Bogár 1200 DeLuxe 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Danke schön Herr Porsche!

Szöveges ítélet

Régóta tervezek népítéletet írni a bogaramról, de mindíg visszatartott, hogy tulajdonképpen mennyire lehet hiteles véleményt írni egy közel évszázados fejlesztésű technikáról. Mennyire lesz elfogulatlan vélemény valakinek, aki esetleg autóvásárlás előtt áll és itt próbál meg információt gyűjteni arról, hogy érdemes-e bogárhátút venni, vezetni, fenntartani 2018-ban. Elsőszámú és egyetlen autónak semmiképp. Az idejétmúlt technika, a teljesítmény, a korszerűtlen fűtés, a zajos működés, az autó korából adódó ezernyi meghibásodási lehetőség sok bosszúságot fog okozni annak, aki napi rutinból próbálja majd használni ezt az egyébként imádnivaló kisautót. A bogár ma annak való, szigorúan második, harmadik hobbiautónak, akinek van lehetősége, kedve, felszerelése a karbantartáshoz, szereléshez.
A mostani bogaram egy 1960-as évjáratú, faltdachos deluxe bogár. Fiatalon, friss jogosítvánnyal volt már egy 1303-as super beetle-m, de egyetlen autóként, télen -nyáron hajtva rövid idő alatt utolért a csalódottság és kiábrándultság érzése. Átültem egy korszerű, vízhűtéses autóba. Pár év után hiányzott a bogaras-érzés, amit tényleg csak az érthet meg, akinek volt ilyen autója és szert tettem a mostani bogaramra, jelen értékéhez képest tényleg fillérekért. A fenntartása veterán biztosítással nem tétel, alkatrészek beszerezhetőek, igaz, sok minden csak utángyártott minőségben, a technika egyszerű mint a LEGO, nem öli meg az elektronika, mint a mai, modern autókat.
Bár a bogárhátú sajnos kikopott az átlag utcaképből, megszűnt a szembejövő sorstársak integetése, fénykürtölése, ami annyira jellegzetes volt a 90-es években és az ezredfordulón, tényleg egészen egyedi érzést ad egy ilyen autóval közlekedni. Tesz-vesz város feeling, mintha mindenki az ismerősünk lenne, mosolyog, integet, a bátrabbak odajönnek kérdezni valami "okosat", hiszen tényleg mindenkinek, vagy valakijének volt egyszer egy bogara. :) :) :) Elcsodálkoznak a szimmetrikus fényszórón, a biztonsági övek hiányán vagy a karos-indexeken.... az őszinte érdeklődés napi(!) szintű.
A KGST gépkocsik eltűnésével megváltozott a közlekedés. Nem egyszerű feladat elnavigálni egy ilyen korszerűtlen autót a félelmetesen felgyorsult forgalomban, budapesti lakosként jómagam is csak hétvégén vállalkozok erre, a 30 lóerős motor a sávváltáshoz szükséges gyorsulásokhoz alkalmatlan, a baloldali - egyetlen - esztétikus kis piperetükör szintén nem sokban segíti a vakmerő sofőrt, az eltűnő karosszériaívek miatt tényleg olyan, mintha egy hordóban ülnénk.:).... és mégis... az érzés felülmúlhatatlan.
Nem tudnám felsorolni az elmúlt 20 év közös kalandjait - kirándulások, hosszú szerelések, családbővülés, újszülött hazaszállítása a kórházból, örömök és persze bosszúságok, de tény, hogy egy ilyen autó idővel családtaggá válik. Túl vagyunk két karosszéria lakatoláson, (thx Bro :)) két fényezésen, átvezetékelésen, motorfelújításon, apró javítgatásokon, de a hamarosan 60. életévét betöltő gép soha ilyen jó formában nem várta a tavaszt és a következő kilométereket.
Köszönöm hogy végigolvasta, szép napot!

Hibalista

- A motor csak 50 évet bírt... és már nem garanciális :D

Ide hordtam szervizbe

Tomi bátyám, a mindenhez értő ezermester!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Jómagam, a lelkes és kitartó műkedvelő!

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1960
Kényelem (5) Használati időtartam 19 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Bogárhátú, Golf Következő autója? Golf
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Bogár 1949

További ítéletek (77 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)