Danke schön Herr Porsche!
Szöveges ítélet
Régóta tervezek népítéletet írni a bogaramról, de mindíg visszatartott, hogy tulajdonképpen mennyire lehet hiteles véleményt írni egy közel évszázados fejlesztésű technikáról. Mennyire lesz elfogulatlan vélemény valakinek, aki esetleg autóvásárlás előtt áll és itt próbál meg információt gyűjteni arról, hogy érdemes-e bogárhátút venni, vezetni, fenntartani 2018-ban. Elsőszámú és egyetlen autónak semmiképp. Az idejétmúlt technika, a teljesítmény, a korszerűtlen fűtés, a zajos működés, az autó korából adódó ezernyi meghibásodási lehetőség sok bosszúságot fog okozni annak, aki napi rutinból próbálja majd használni ezt az egyébként imádnivaló kisautót. A bogár ma annak való, szigorúan második, harmadik hobbiautónak, akinek van lehetősége, kedve, felszerelése a karbantartáshoz, szereléshez.
A mostani bogaram egy 1960-as évjáratú, faltdachos deluxe bogár. Fiatalon, friss jogosítvánnyal volt már egy 1303-as super beetle-m, de egyetlen autóként, télen -nyáron hajtva rövid idő alatt utolért a csalódottság és kiábrándultság érzése. Átültem egy korszerű, vízhűtéses autóba. Pár év után hiányzott a bogaras-érzés, amit tényleg csak az érthet meg, akinek volt ilyen autója és szert tettem a mostani bogaramra, jelen értékéhez képest tényleg fillérekért. A fenntartása veterán biztosítással nem tétel, alkatrészek beszerezhetőek, igaz, sok minden csak utángyártott minőségben, a technika egyszerű mint a LEGO, nem öli meg az elektronika, mint a mai, modern autókat.
Bár a bogárhátú sajnos kikopott az átlag utcaképből, megszűnt a szembejövő sorstársak integetése, fénykürtölése, ami annyira jellegzetes volt a 90-es években és az ezredfordulón, tényleg egészen egyedi érzést ad egy ilyen autóval közlekedni. Tesz-vesz város feeling, mintha mindenki az ismerősünk lenne, mosolyog, integet, a bátrabbak odajönnek kérdezni valami "okosat", hiszen tényleg mindenkinek, vagy valakijének volt egyszer egy bogara. :) :) :) Elcsodálkoznak a szimmetrikus fényszórón, a biztonsági övek hiányán vagy a karos-indexeken.... az őszinte érdeklődés napi(!) szintű.
A KGST gépkocsik eltűnésével megváltozott a közlekedés. Nem egyszerű feladat elnavigálni egy ilyen korszerűtlen autót a félelmetesen felgyorsult forgalomban, budapesti lakosként jómagam is csak hétvégén vállalkozok erre, a 30 lóerős motor a sávváltáshoz szükséges gyorsulásokhoz alkalmatlan, a baloldali - egyetlen - esztétikus kis piperetükör szintén nem sokban segíti a vakmerő sofőrt, az eltűnő karosszériaívek miatt tényleg olyan, mintha egy hordóban ülnénk.:).... és mégis... az érzés felülmúlhatatlan.
Nem tudnám felsorolni az elmúlt 20 év közös kalandjait - kirándulások, hosszú szerelések, családbővülés, újszülött hazaszállítása a kórházból, örömök és persze bosszúságok, de tény, hogy egy ilyen autó idővel családtaggá válik. Túl vagyunk két karosszéria lakatoláson, (thx Bro :)) két fényezésen, átvezetékelésen, motorfelújításon, apró javítgatásokon, de a hamarosan 60. életévét betöltő gép soha ilyen jó formában nem várta a tavaszt és a következő kilométereket.
Köszönöm hogy végigolvasta, szép napot!
Hibalista
- A motor csak 50 évet bírt... és már nem garanciális :D
Ide hordtam szervizbe
Tomi bátyám, a mindenhez értő ezermester!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Jómagam, a lelkes és kitartó műkedvelő!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1960 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 19 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Bogárhátú, Golf | Következő autója? | Golf |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |