The Angel Of Darkness!
Szöveges ítélet
The Angel of Darkness!
Mikor 2000-ben megjelent az előző generációs Mondeo legsportosabb modellje, névszerit az ST200-as, a család mind a négy tagja azonnal beleszeretett. Sikerült is a Magyarországra rendelt első racing blue fényezés ST200-ashoz hozzájutnunk. Imádtuk szerettük, de egy év után el is adtuk. (akkoriban szereztük meg mi gyerekek a jogsit, ezért úgy döntött édesapánk, hogy eladja és vesz magának egy új Mondeo 2.0 Ghia-t, és nekünk egy 1.4-es háromajtós Fókát (Focus).
Mindig kérdeztem magamtól miért kellett eladni a kék szépséget?
Aztán 2001-ben beleszerettem az ST220-ba. Szerelem volt első látásra ami mai napig tart.
Ahogy teltek az évek enyém lett a 2.0 Mondeo, ugyan vettem rá ST style lökösöket, de mégsem az volt.
Majd 2005 tavaszán az újságban megpillantottam egy fekete ST220-ast. Felhívtam a kereskedést, kiderült, hogy egy Cég tulajdona és egy nő használta csak, ráadásul 2 és fél év alatt sikerült beletennie 36000 km-t. Azonnal rohantam apuhoz, hogy mennünk kell, kocsit nézni (titkon reméltem foglalni).
Megnéztük, megszerettem, gyönyörű állapotban volt, egy pár kavicsfelverődés, meg női tulaj lévén minimális felnihibák.
Egy szép nap, édesapám felszólt, hogy menjek már le neki segíteni a garázsba. Lementem először csak azt láttam, hogy édesanyámmal nagyon vigyorognak, aztán elállt a lélegzetem.
A garázs sötét "szegletében" egy sötét valami farkasszemet nézett velem, még így is csillogot-villogot és olyan ismerős volt! - ez egy ST220, egy fekete ST220!!!! Csak pár másodpercig tudtam csodálni, ugyanis a könytől egyre homályosabb látásom nem volt képes értékelhet? vizuális jeleket küldeni az agyamnak.
Akkor fogalmazódott meg bennem: THE ANGEL OF DARKNESS!
Igen a SÖTÉTSÉG ANGYALA volt számomra!
A kicsit hosszúra sikeredett bevezető után rátérek a kocsi leírására. Tehát egy 2002.10 havi 4 ajtós fekete ST220-ról van szó.
- Kezdjük a kocsi külsejével: Azt szeretem benne, hogy nem feltünő, de aki ránéz annak vonzza a tekintetét, és végignézi az elejétől a hátuljáig. Megnézik és ez emberek 90%-ban az fogalmazódik meg, hogy egy fekete lesötétített (utólag lett fullra, belátásmentesen körbesötétítve, kivéve első szélvédő)Modndeo nagy felnivel, egy gyönyör? Mondeo ami valamiért más mint a többi. Ebben szerepe van a mélyebbre húzott első lökhárítónak, amibe tekintélyes méretű légbeömlő került, a tiszta üveg mögött megbúvó xenon-fényszórónak, ami plusz vadságot kölcsönöz az ST220 elejének, a szélre kitolt krómkeretes, vetítőlencsés ködlámpáknak. A szélesített kerékjáratnak, az oldalküszöböknek, a leültetett kocsiszekrénynek, a hatalmas és gyönyörű 18 colos felniknek, a letisztított ajtóknak (nincs védőléc), a hátul szintél mélyre húzott lökhárítónak, a két oldalra kivezetett egy-egy krómozott kipufogónak.
Belül, gyárilag beszerelt full bőr Recaro ülések várják az elöl ülőket, hátul szintén full bőr kényelmes üléseket találhatunk.
Ezeken felül, ezüst számlapos órákról olvashatjuk le az információkat a sebességről, fordulatszámról stb. Mellesleg a kilométeróra 280-ig van skálázva, erre azért volt szükség mert az 5 sebességes ST220-nak 260 km/h a végsebessége! De erről majd később!
Van itt még első-hátsó szélvédőfűtés, automata légkondi, 6 lemezes CD, ami gyári létére rendkívül jól szól. Ezen felül még sokminden amit nem részletezek.
Az autó kényelme csillagos ötös! Elöl-hátul hatalmas helyet találunk, így akár 4 felnőtt kényelmesen utazhat bármilyen hosszú távolságra ( pl. Spanyolország 2800 km, kipróbáltuk). A hátul középen lévő ülőhely inkább gyerekek számára van fenntartva, de szükség esetén kényelmesen el lehet rajta utazni, 300-400 km-t is. A csomagtér mérete 500 liter jól pakolható, de mivel 4 ajtós modellről van szó, rakodónyílása néha kicsinek bizonyult. (a 4 ajtós hátránya)
Az autó komfortja a leültetett kocsiszekrény, és 18 colos kerekek ellenére meglepően kényelmes beállítású. Nagyon jól nyeli el az útfelület egyenetlenségeit, bár a nyomvályúra egy kicsit érzékeny, ebben mondjuk szerepet játszanak a 225 széles gumik is. (annyi, hogy erősebben, odafigyelve kell fogni a kormányt). Mivel ilyen kellemes beállítású a kocsi futóműve, ezért számomra érthetetlen, hogy tud ilyen nagy kanyarsebességet produkálni és szinte végletekig semlegesen viselkedni kanyarokban?! (Mondjuk a jelen Fordoknak van a kategóriájuk legjobb futómőve).
Az autó kormánya rendkívül precíz, holtjátéknak nyoma sincs.
A váltó jól kapcsolható, viszonylag rövid úton jár, a pedálrend megfelel?. A kuplung kellemesen kemény, a fék jól adagolható, viszont nagyobb fékezéshez rendesen rá kell lépni a pedálra.
Itt említenék egy tulajdonságot amit nem nagyon szeretek: a fék hamar túlmelegszik. Hideg és normál üzemi hőfokon hozza a 36-37 méteres fékutat ami már a Porsche szintje. Viszont mint említettem hamar túlmelegszik, itt gondolok arra, hogy nagysebességű autózásnál 180-240 km/h sokszor előfordul, hogy kijönnek az ember elé, és nem számítanak ránk, hogy mi ilyen gyorsan jövünk (nincs vele baj, hogy kijönnek, mert nem lehet száguldozni) de mivel egy 240 km/h-val száguldó 1.5 tonna tömegű test mozgási energiáját nem könnyű lecsökkenteni 110-130 km/h-ra, a fékek nem nőttek fel teljesen ehhez a feladathoz, a 3-4. nagyobb lassítás után érezhetően elgyengül a fékrendszer. Cserben viszont sosem hagyott.
226 lóerőt tud 6100-as fordulaton ez a 2967 köbcentis 24 szelepes ST erőforrás, ehhez 280 Nm-t társul 4900-as fordulaton. Ez viszonylag magas fordulatszám, de azt tudni illik, hogy 1500-as fordulattól már 220 Nm áll rendelkezésre és egészen a leszabályozást jelentő 6750-es fordulatnál sem esik lejjebb.
A kocsi alján kétoldalra kivezetett egy-egy kipufogódobnak szinte semmi hangja sincs, viszont a motornak annál inkább! 3000-es fordultig a mustangok morgását idézni (nem is csoda, hiszen a motor Amerikából származik kisebb átalakításokkal), ezt követően morgás-hörgés kombinációja hallatszik be az utastérbe 4200-nál jelentkező halk sípolással, majd szívetdobogtató pulzusnövelő muzsikába csap át, egészen a leszabályozásig.
Az autó menettulajdonsági számomra kielégítőek, 7.1 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, annak ellenére, hogy elsőkerék-hajtású és 1.5 tonna nem rossz érték, viszont 160 és 220 között érzi igazán jól magát. A végsebessége 5 sebességben a maxot jelentő 6750-es fordulaton 260 km/h.
A 6 sebességes ST220 képes a 280 km/h-ra is, de ehhez egy nagy lejtő vagy sokkal több lóerő szükséges (inkább az utóbbi)
Én bátran mondom aki teheti vegyen ilyen autót, de legalább vezessen, mert akkor nem fogja azt mondani, hogy üres szavak vannak a soraim mögött!!!!!!!!!!!!!
A véleményem biztos elfogultan hangzik, de számomra ezt az érzést váltja ki belőlem a Ford Mondeo ST220 azaz The Angel Of Darkness!
Hibalista
- Már lassan egy éve nálam van és azóta semmi baja nem volt, de az el?z? tulaj szerint sem volt semmi probláma vele! (lekopogom)
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 36000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Mondeo 2.0 Ghia ST-style | Következő autója? | Következ? generációs Mondeo ST |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |