A legjobb választás ebből a típusból: 2.0 benzines
Szöveges ítélet
Ez volt a harmadik Fordom, egy Focus és egy régebbi Mondeo után. Tudtam hogy a TDCI motorokkal súlyos és drága problémák vannak, ezért benzinesben gondolkodtam. A 2.0 és a 2.5 V6 jöhetett szóba nálam, de utóbbinak 13-15 literes fogyasztása elvette a kedvemet ettől, az 1.8 pedig elég gyengének tűnt.
Ezt az autót enyhén törötten szereztem meg, a tulaj nem kötött Casco-t rá, így elég baráti áron tudtam 5 évesen megvenni, majd gyári alkatrészekből megcsináltattam az elejét.
Ghia felszereltség, az akkori extrákból a bőrülés és az automata váltó nem volt benne (amik nekem nem is hiányoztak), de ESP, 8 légzsák, xenon, ülésfűtés, 4 elektromos ablak, elektromos tükör, CD tár, stb ami az itthoni kínálatot nézve bőven verte az átlagos felszereltséget. Ezt azért írom csak le, mert Ambiante szinten elég fapados verziók voltak, és elnézve az akkori kínálatot, ez ritka példánynak tűnt 2006 őszén.
Sokat használtam autópályán, klímával, így sem ment 8,5 liter fölé a fogyasztása, pedig szerettem nagyobb tempóval közlekedni vele. Nagyon jó vezetési élmény jellemezte, a 145 lóerős motor elegendő erővel tudta mozgatni a nem kisméretű autót, utazója 170-180 között volt, ekkor 8,5 literes fogyasztást tudtam elérni. Városban a pesti dugókat klímával átvészelve sem ment 10,1 fölé a fogyasztás, pedig a gyár 11,5-et ír. Ennek még csak a közelében sem járt sosem. Ha pedig 100-140 között használtam, akkor 7,5 liter is simán kijött. Tehát inkább hosszútávra alkalmas utazógép, mint városi, de ez méretéből adódóan is egyértelmű. Nem piszkálva a dízel fanokat, ez sok? Ugye nem :)
ESP nagyon jó, akár hóban, akár tempósabb kanyarokban élvezet volt vele autózni (BMW után is, de az egy másik dimenzió). Futóműve remek, az ócska magyar utakat gond nélkül bírta, nálam töltött 4 éve alatt sosem kellett javítani vagy cserélni semmit!
Hibák:
200.000 km-nél szívósort kellett cserélni, ez a szakik szerint akkori szériánál típusbetegség volt.
Alapjárati motor gyakrabban eltömődik, ilyenkor lefulladásra is hajlamos, nehezen találták meg a hibát, mivel nem írt ki hibakódot. Bontóból pótolható, filléres tétel.
Érdekes módon 2 évente a klíma bemondta az unalmast.
Xenon fényszórók nem örök darabok, ahogyan sokan mondták akkor...
Utólag belegondolva ha kevesebb kilométerest vettem volna, talán ennyi gondom se lett volna vele. Mindenesetre ajánlom azoknak, akik nem elvakult dízel-mániások, elvégre a fogyasztási adatok önmagukért beszélnek, és a fenntartása is jóval kevesebb pénzből megvan, mint gázolajos testvéréi.
Ami egy kicsit szomorú volt, mivel rengeteg céges autó van/volt belőle a piacon, az értékét brutálisan veszíti.
Aki egy megbízható, dinamikus, normál áron fenntartható, 5 személy szállítására alkalmas autót keres, megtalálta :)
Hibalista
- szívósor 200.000-nél - légkondi többször is - xenon fényszórók - alapjárati motor fogyóeszköz - gyári rádió
Ide hordtam szervizbe
Cromax - hentesek, régi autókhoz értenek, újabbakhoz nem.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
maszek - amit a márkaszerviz nem tudott megcsinálni, csak vastag számlákat állítottak ki, azt 1-1 hozzáértő tizedannyi pénzből, hibátlanul
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mondeo 1.8 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |