A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 1.8 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Letagadhat pár évet

Szöveges ítélet

Egy magyar körökben tipikusan sokat támadott, kockázatos döntés meghozatala után került hozzám a Mondeo-m. A lista közel minden eleme stimmel: 10 évnél idősebb, német, neppertől vásárolt, látványos extrákkal felszerelt, korához képest alacsony futásteljesítménnyel hirdetett, stb...

A modellről:
Magyarországon viszonylag ritkának számító "Sport" felszereltségű 5 ajtós jószágról van szó. Német piacon "Futura", míg az osztrákoknál "Steel" névre hallgat, a lényeg, hogy a Trend és a Ghia közt helyezkedik el felszereltségi szintjét illetően, bár néhány extrát tekintve a Titanium-ot idézi.
A modell jellemzői: 17"-os alufelnik, elektromosan állítható full bőr ülések, ülésfűtés, fűthető szélvédő, tolatóradar, kipörgésgátló. A műszerfalon és első ajtókon a szálcsiszolt alumíniumot utánzó műanyag betétek fogadnak, ez kifejezetten örvendetes, mivel a nagyi politúrozott kredencét idéző fa hatású műanyag betétek sosem tudtak prémium (vagy egyáltalán esztétikus) jellegükről meggyőzni.

Miért vettem meg?
Első sorban az állapota győzött meg. 170.000 futott km, hibátlan fényezés, nincs nyoma, hogy valaha is törték volna. Miután a sokadik remekül visszakereshető, első magyar tulajdonosú, csak Magyarországon futott Mondeo-nál szembesültem az ajtók és küszöbök alján bővülő kolóniát alapító rozsdatelepekkel, igencsak gyanakodva közelítettem az újabb jelölt felé. Korróziónak azonban semmi nyomát nem találtam, ahogy azóta sem.
Hasonló bíztató állapotok fogadtak a motortérben is, semmi gyanús.
Harmadszorra a korábban felsorolt (működő) extrák segítettek dönteni, amik kiemelték a korábban megtekintett, kompromisszumoktól roskadó többi opció közül. A bőrkárpit szinte érintetlen az anyósülésnél és hátul, enyhe kifényesedés a vezetőülésben.
A sok felsorolt pozitívum persze az árán is érezhető volt. A kifizetett összeg feléből már közel ilyen korú Mondeo-t lehetett volna venni, persze csak miután megbékültem a krémszínű tetőkárpiton elnyomott cigik nyomaival, a kocsi hátuljáról majdnem sikeresen lekapart nagymagyarország matricával, vagy épp az Aggteleki-karszt titokzatos hangulatát idéző képződményekkel az acél karosszéria elemek úthoz közeli oldalain. (sajnos mindegyik valós tapasztalat)

Többekből is gúnyos nevetést váltana ki, ha azt mondanám, hogy az 1.8-as MK3-as Mondeo-m prémium érzetet nyújtó autó. Megkapta már a németektől a "törökmercedes" és hazánk fiaitól a "munkáslimuzin" vagy "igásló" neveket. Ezekkel nem is vitatkoznék, olyan lesz az autó ahogyan bánnak vele. Ugyanakkor közhelyes igazság az is, hogy megfelelő odafigyeléssel és ésszerű mértékű anyagi ráfordításokkal elérhető, vagy épp megőrizhető a prémium érzet egy ilyen középkategóriás népautóban. Az adottságai alapvetően megvannak hozzá.
Nem általánosítok, de talán ez az a szemlélet, amit egy tőlünk nyugatabbra élő ember hamarabb sajátít el és alkalmaz. Persze ezután veszi az újat, és eladja a régit a magamfajta naiv, optimista és szerényebb lehetőségekkel megáldott embernek, de ez így működik. Legalább sokaknak ilyen esetben, ahogy ebben az esetben nekem is, szerencsésen alakult a helyzet, az autó mellé kaptam egy nagy csomag számlát, látszik belőle, hogy az előző tulaj évente költött korrózióvédelemre, kopó alkatrészek cseréjére, a hibajelenségek megfelelő mélységű diagnosztikájára.

Számomra plusz előny, hogy eszméletlen mennyiségű információ és tudás áll rendelkezésre az ilyen korú Mondeokról, hazai és külföldi internetes oldalakon. Kicsi az esélye, hogy olyan hiba jöjjön elő az autón, amiről valaki ne írt volna egy részletes leírást, megoldással együtt. (Valószínűleg mérnöki perverzió ilyesminek örülni, de youtube-on még videó is van a legkisebb alkatrész szintjéig CAD-ben lemodellezett Duratec motor összeállításáról)


Milyen vezetni?
Városban csendes, alacsony fordulatszámon pörgetve sem erőtlen, gyorsításnál-fékezésnél nem érezteti, hogy egy közel másfél tonnás autót mozgatunk a 16 szelepes Duratec motorral. Az 1.8-as, 125 lóerős, Mazda L alapú, szívó benzines gépezet valóban nem a sportosabb használatnak kedvez, nem is ez vele a cél. Ha bátrabb lettem volna, talán veszek egy ST220-at, vagy legalábbis egy V6-os Ghia-t, de más szempontok voltak szem előtt a megvételkor.
Autópályán 3500-4000-es fordulaton érezhetően megjön a négyhengeres ereje, ez az igazán hazai terep neki. A fogyasztása is ennek megfelelően alakul, városban nem lehetetlen megetetni vele 10 litert, autópályán viszont 7 liter körüli érték jellemző 100km-en (klímával együtt, gyorsabb tempót tartva).
A belső tér tágas, 4 felnőttnek hosszabb utakon is kényelmes, de az 5. utasnak sem kell, hogy a reumatológiára vezessen az első útja egy 600km-es telekocsizás után.
A futómű feszes, a kormányzás határozott, kanyarban stabil, szerencsétlen helyzetekben pedig az ESP és ASR teszik a dolgukat. A váltóra alapvetően nincs panasz, bár a későbbi, illetve nagyobb motorral szerelt modellek 6 sebességes váltója elférne ebben is. Másik dolog amit hiányolok, az a tempomat.

Hibák:
Amiket megvétel után cseréltem (170.000 km): hátsó fékvezetékek, kipufogó flexcső, akkumulátor, ablak vízlehúzó csíkok, csomagtér teleszkópok, oldalsó indexpár

Komolyabb tétel (190.000 km): A 3-as Mondeo facelift előtti modelljeit erősen érintette a szívósor örvénylapátjainak, pontosabban a tengely kikopásának majd eltörésének problémája.
Az enyém bár facelift utáni (2004), de a szívósor már hallatta a jellemző csörgő hangot magasabb fordulaton, illetve alapjáraton is ki lehetett hallani a kattogást. A márkaszerviz közel 300ezer forintos árajánlata után (szívósor teljes cseréje+a szerelők aranyárban mért ideje és anyai törődése) egy kifejezetten szívósor felújítással foglalkozó magánszeméllyel egyeztettem, aki az örványlapátok kiszerelése és a tengely helyének ledugózása helyett egy alternatív megoldást javasolt. A négyszögletű tengely 8 ponton siklócsapágyazása után a probléma megszűnt, a korábbi hiba megismétlődése pedig kizárható a csapágyazásnak köszönhetően. Bár nem volt extrém mértékű a kopás, de a hazai és külföldi oldalakon összegyűjtött tapasztalatok alapján a megelőzés mellett döntöttem. A munkadíj töredéke volt a márkaszervíz ajánlatának.
Ha nagyon akarom még azt is mondhatnám, hogy alacsonyabb fordulatszámon erősebb lett a motor a levegő optimálisabb áramlása, ezáltal ideálisabb égés következtében, de egyrészt az ilyen okoskodás még mérnöki körben sem túlzottan érdekel senkit, másrészt bizonyítani sem tudom.

Mindenesetre kíváncsian várom a további kilométereket.

Hibalista

- Szívósor (örvénylapátok tengelye) - Kipufogó flexcső - Hátsó fékvezetékek - EGR szelep (csak tisztítás) - Akkumulátor - Ablak vízlehúzó gumicsíkok - Oldalsó indexpár

Ide hordtam szervizbe

Ford Márkaszervíz

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

Magánszemély

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)