A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Slider 2006 (49)

Slider 2006 (49) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Yamaha Slider Racing

Szöveges ítélet

Yamaha Slider Racing

Egy jól sikerült alapgép egy még jobban sikerült tunningal, avagy egy kis „racing” érzés az utca dzsungelében sem árt …

A Yamaha Slider nem egy átlagos robogó, már csak azért sem, mert a Yamaha még 2005-ben is álló levegő hűtéses motorblokkal szereli ,és ráadásul még csomagtartó sincs az ülés alatt, és ez valljuk be a mai telt idomos, befecskendezős és persze vízhűtéses robogók világában ez nem sok jót sejtet önmagában. De ne szaladjunk ennyire előre, vegyük szépen sorban a Slider tulajdonságait, és az általunk tesztelt racingosított verzió erényeit.

Első ránézésre szembetűnő az eredeti modellhez képest a széles (downhill bicikliknél használatos) kormány és persze a szépen csillogó króm tuning kipufogó. Markáns megjelenés jellemzi a Slidert, hátul 10” ennek ellenére nagyon „ballonos” (130-as) abroncsok feszítenek ,elöl 12-es normál méretű gumikkal van ellátva, robogók között a legnagyobb a rugóstagok útja emiatt úgy néz ki mintha nagyobb kerekek is elfértek volna a gépen. A motor minden felesleges műanyag elemtől mentes, kicsit BMX-es a fíling, de legalább ha eldobjuk a gépet nem forognak a dollárjelek a szemünk előtt, mint az Aerox-os és SR-es társainknak. Két oldalon cserélhető koptatókat találunk, amik szintén jól jöhetnek egy be nem tervezett megállás esetén. Az ülés pozíció megfelelő épp ellátunk a közlekedő autók felett.
Na de térjünk a lényegre -menjük vele egyet- a motor életre keltése nem a megszokott módon az önindítóval történik hanem rúgással és a manuális szivató behúzásával. Ugyanis 70-es kovácsoltvas hengerkitett az önindító egy pár hónapig megforgatja, de tovább nem. Épp ezért nincs is a motoron. Tehát 3 rúgás és már köhög is a verda, jellegzetes, hideg 80-as krosszmotorra emlékeztető hangot kiadva. Két perc melegítés (finom versenyolaj illata terjeng a levegőben) és már mehetek is vele, erőteljes gyorsulás a legapróbb gázmozdulatra is, elképesztő módon reagál a robogó, ráadásul a csekélynek mondható, mindössze 72kg súlya miatt és ennek elosztása végett figyelnem kell, hogy nehogy egykerékre álljon és dobjak egy hátast az első métereken. Na gondolom magamban ez a gyorsulás sokáig nem fog tartani, mert semmilyen „lyukat” nem tapasztaltam benne és akkor 60-65km/h-nál úgy sem fog többet menni ilyen könnyű görgőkkel. Hát nem úgy lett, ahogy gondoltam a következő lámpáig kb. 100km/h-ig sikerült gyorsítanom ott már úgy éreztem nagyon forog és nem akartam tovább forszírozni, meg hát piros is volt a lámpa. Mint később megtudtam a gyorsulásban a „lyuk” nélküliség a Malossi MHR Flying Delta clutch verseny kuplung áldásos tevékenységének volt köszönhető, ami egy olyan kuplung fajta amiben az állításokhoz nem kell a rugókat folyamatosan cserélgetnünk, hanem csak 3darab pici imbusz fejet kell tekergetnünk. Na de térjünk vissza a rendőrlámpához, együtt rajtolok egy 400 Burgmannal, idősebb megfontolt motoros társam rotyogtat vele. Gondoltam megtréfálom, elhúzom mellette nyakon a Slidert jön egy nyújtott balos „húú azta milyen könnyen lehet dönteni!” következő lámpánál mellém ér be a Burgman, lovasa kérdően tolja fel a sisak rostélyát és nézi a kis Slidert …
A futómű mintha csak a Magyar utakra készült volna, remekül dolgoznak a jó nevű gyártótól származó (Paioli) teleszkóp szárak, és ott ahol 1-2 kategóriatárs már bekoppintotta az első villát a Slider vígan tovább száguld. Sőt a járdáról való leugratásban is partner, a strapabíróságát bizonyítva minden nyöszörgés vagy egészségtelen zajtól mentesen végzi ezt a műveletet. A rövid tengelytávnak és a viszonylag magas padlólemeznek köszönhetően kimondottan könnyen dönthető. Kevés gyakorlás után már egész „supermotósan” lehet vele fordulni, jóindulatúan, kontrolálhatóan indul meg a hátulja, persze ez köszönhető annak a jó pár plusz lovacskának amivel teszt alanyunk rendelkezik.
A lassulás sem okoz gondot, a munka nagy része az első Brembo tárcsafékekre esik hátul ugyanis dobfék van. Állítólag könnyű vele stoppie-zni nekem nem sikerült csak egy picit. Viszont a hátulját fékkel nagyon egyszerűen meg tudtam indítani még én is.
Most pedig a sok duma után nézzünk a motor belsejébe, mitől döglik a légy, miért „racing” ez robogó: minden robogótuningolás alapja a jól megválasztott 70-es henger esetünkben a választás a Polini kovácsoltvas Racing hengerkitjére esett. Az öntöttvas hengereknél erősebb, de az alu hengereknél viszont tartósabb és persze furható is. Igaz nem olyan erős mint NiCaSil-os társai. A Polini dugó helyett egy Proex 1 gyűrűs verseny dugót kapott társként a henger, erre azért volt szükség mert a Polini gyári dugó valamiért kicsit „lötyögősre” sikerült. A karburátor, mivel a robogó utcára készült épp ezért a fogyasztás nem volt elhanyagolható szempont, egy 17,5mm Dell’Orto megfelelő választásnak bizonyult. Szemre nagyon tetszetős a Technigas Next R Chrom kipufogója kék hangtompítóval, tényleg dögös! A hajtás változtatása nélkül mit sem ér a tuningunk, az erő átvitelében Polini Speed Control variátorszett, Malossi MHR kevlár bordásszíj és a már említett állítható verseny kuplung van a segítségünkre utóbbi szintén a Malossi terméke. Igazi műszaki csemege a bordázott, ezáltal hűtött kuplungharang.
Végeredmény kb 12 lóerő , és egy rendkívül élvezetes, strapabíró, mindenen átrepülő robogó, a végsebesség beállítástól függően 90-120km/h is lehet ,de ki akar a városban 120-al menni, szerintem már a 100-is sok egy robogón amit elvileg 50-60km/h –ra terveztek.

Hibalista

- Dugócsere 2000km után

Ide hordtam szervizbe

Motoaction Székesfehérvár

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Lovas Jani Robogó versenyző és Tuning mester

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2002
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 8000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.