A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha » Xt 660 X 2006 (660)

Xt 660 X 2006 (660) 

Az ítélet értékelése
3,5(2 db)

Az útkereső

Szöveges ítélet

Régóta vágytam egy új japán "nagymotorra", ami sokára teljesült. Elég, ha annyit mondok, hogy a jogsim kelte 1979.
Ezen időintervallumban kihagyás nélkül motoroztam, főleg a munkám miatt a szocialista ipar mindig újonnan vett remekművein: Simson Schwalbe (6500 Ft), Jawa 350 (20200 Ft), MZ ETZ 125 (18900 Ft). Visszatekintve nem bántom őket, kiszolgáltak mint munkaeszköz, főleg a Jawa volt néha szórakozás is.
Mikor végre eljött az idő, hogy vásárolhatok, nehezebb dilemma elé kerültem, mint gondoltam. Amit biztosan tudtam hogy chopper, hard enduro nem lehet. Elsőre sport-túra jött be, de mivel viszonylagos terepalkalmasság is kellett (még mindig a munkám miatt), így jöttek képbe a funmotók (Honda FMX ,Yamaha XTX , KTM). A KTM az ára, a Honda a gyengesége miatt esett ki, így maradt a Yamaha.
E-mailek mindenhova, így akadtam rá Harmatira, aki a 2006-os gyártású, valóban 0 km-es XTX-et 1399 eFt-ért árulta. Gyorsan megegyeztünk, így 2007.10.06-án mehettem is érte. Budapesttől 220km-re lakom, nem mertem bevállalni, hogy lábon hozom, így a zöldség szállításra használt Masterom rakterében utazott, majd én is vele utaztam, mert Szegednél elszakadt két spanifer, így hazáig fogni kellett.
Innentől kezdve míg jó idő volt, nem nagyon szálltam le róla, úgyhogy jönnek a tapasztalatok. Első utam könnyű terepre vezetett ahol egy szűk visszafordulóban lefulladt, és így megtapasztaltam, mit nyom a bal lábamra 190 kg. Tovább próbálkozva rájöttem, nekem nem jön be ez a terep dolog. Nagyon nehéz tartani és kontrollálni ekkora súlyt. Na, mondom, ez jól kezdődik, lehet hogy egy naked Fazer 600-assal jobban jártam volna. Aztán aszfaltra tévedve jobb kedvre derültem, mikor megtapasztaltam a következőket: nagyon stabilan tartja az irányt, jó az útfekvése, a legtöbb úthibát fölényesen kivasalja, fékei főleg az első nagyon jó ,fordulékony, jól dönthető (már alig maradt majrécsík a gumin), városban kiválóan manőverezhető. A futóművön és a fékein nem tudnék hibát találni, bár én egy MZ után ültem rá.
Most jöjjön a blokk. Ami jó: nagyon nyomatékos, egynegyed gáztól nagyot tol (60Nm nyomaték), alig kell a váltóval foglalkozni, ami egyébként pontosan kapcsolható, viszont hangos (de örök életű - mondta Oszi a szerelő). Ami nehezen megszokható, az a rángatózásra való hajlam. Nekem is van javítani valóm a gázkezelésen, de hogy a probléma létezik, az biztos, mivel már többen Power Commanderrel és fékpados beállítással orvosolták. Ami fájó, az a beavatkozás kb 170 e Ft-os költsége.
A magas építés és széles kormány miatt a szélvédelem gyenge, kb. 120-130-ig elviselhető, még jó, hogy nem vettem nakedet, nem gondoltam hogy 150-nél így kell kapaszkodni.
A hangja gyári dobbal is nagyon jó, 2/3 gázról visszaengedve a gázkart olyan visszadurrogás van hogy az egész buszmegállónyi nép utánad fordul.
Túrázni még nem igazán voltam, tavasszal készülünk Romániába. Remélem, abban is jó lesz, a testhelyzet megfelelő, egyenes derék, hát, kb. 120-ig. Széles, kényelmes valóban kétszemélyes nyereg. Összefoglalva ezt az 1500 km-t, nem bántam meg a vételt, bár abban tévedtem, hogy egy motort minden célra jól lehet használni. Nálam például a terep a súlya miatt nem, hosszú egyenesekben utazósebesség is lehetne több, meg szélvédelem is, de akkor nem ez a motor lenne ilyen áron. Illetve azt is be kellett látnom (és meg is tapasztaltam saját hibáimon), hogy 10 lóerőről nem szabad 150-re átülni mert azt kezelni is tudni kell, amihez a gyakorlat sem hiányozhat.
A motor egy Fazer 600 S2-be lett beszámítva. Az erdélyi túrán nálam nem remekelt, vékony párnázású keskeny ülőrésszel gyakran sajgott a fenék a túra alatt, de amit soha nem tudtam megszokni, az a durva gázreakció, rángatás, ami sokat elvett a motorozás öröméből. Ezt komoly hibának tartom, ami azért is érthetetlen, mivel az általam kipróbált új Tenerében is ez a blokk van, de teljesen mentes ezektől a hibáktól.
Összegezve: jó motor, de hosszabb túrákra kevéssé alkalmas, illetve ha maradt volna, egy Power Commanderes beállításra mindenképp szükség lett volna.

Hibalista

- még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Yamaha Kalmár Szeged, Oszi nevü szerelő segitőkész,rendes.Az első kötelező szerviz ára 13000ft volt.

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (659 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.