Szerelhető.. oppardonizé szerethető gömbölyűség
Szöveges ítélet
Egy kínai robogóra fizettem rá 70-et, ami soknak tűnhet, de szerintem még éppen megérte. Az állapotából arra következtettem, hogy még soha nem volt felújítva, az alját odaverték valamihez (idom repedt), belementek valami friss betonba (alján levakarhatatlan szórásnyomok), egyik hátsó index rögzítése törött (talán eldőlt), középtámasz blokkban levő furata törött (leérhetett menet közben).
A formája kicsit nőies, de az akkori lelkiállapotomban bármit megvettem volna, ami nem kínai.
A Budakeszi úti emelkedő valószínűleg megviselte kissé az alig szellőző deknifedél alatt levő kontrasztrugót és kuplungot, a gyorsulása volt kínaim fenomenális gyorsulásával vetekedett, gyakorlatilag egy Keewayes hölgy elhúzott tőlem. A kontrasztrugó cseréjével javult a gyorsulás, de nem volt az igazi. A dekni fedelére gyártottam lukakat, de mindjárt le is takartam őket házilag hajlított alulemezekkel. Hogy akkor mire volt jó a Lyukasztás 2006 hadművelet? Nos, a takarás résein jut be annyi levegő, hogy ne melegedjen túl a dekni belseje, de víz eddig még nem ment be, csak némi por, de az sem volt vészes párszáz km. után.
A középtámaszt is cserélnem kellett a hibalistában említett ok miatt. Az eredetit kéthétvégente rutinszerűen szedtem le (fél óra anyázás), kalapáltam egyenesre, majd szereltem vissza (háromnegyed óra anyázás). A támaszon lassan olyan anyagfolytonossági hiányok kezdtek mutatkozni, amik erősen kétségessé tették a sikeres állványra húzást, muszáj volt egy javítókonzolosra cserélni. Fejben még nem adtam fel a hegesztés-reszelés-fémragasztóvalkitöltés-káromkodás lelkesítő opciót sem, de a gyakorlatban megtörten feltettem a javítókonzolos középtámaszt.
A kínai bakelit gumik helyett Heidenau K58-asok kerültek rá - ég és föld. A mintázata nekem nem, a szomszédnak bejön, de a tapadása olyan 4 fokban, mint a kínainak 24 fokban.
Mivel a folytások láthatóan nem voltak benne, a végsebessége 60 körül mozgott, ráadásul a főtengelynek elég zizi hangja volt végsebesség közelében, felújításra adtam a fejem:
- RMS Racing főtengely
- normál csapágyak (talán C3?), szimmeringek
- frissen fúrt, használt Polini 70-es vas szett
- új Vertex dugó
- használt Malossi variátor
Most járatnám be, ha az időjárás nem lenne olyan amilyen, meg én sem égnék már a motormegvonás jelenleg 38,5 fokos lázában.
2008.02.06.
Azóta be lett járatva, de a hibás szimmering miatt széthúztam a blokkot. Most éppen a főtengely-csapágyak leoperálásán töröm a fejem, de lehet, hogy veszek gyárit, összerakom és eladom rokonnak. Asszony nem hajlandó ráülni, nagyobbik fiamnak meg nem kell. A lányom és a kisebbik fiam használná, de még leglább 4 (7) év mire jogsijuk lehet, addig meg csak foglalja a helyet. Sajnálnám elkótyavetyélni, de egy ilyen öreg robeszért sohasem adnak 100e-nél többet, akármilyen jó állapotban van. A mostani SR-em ehhez képest egy lélektelen gépezet, bár teljesítményben messze jobb.
2009.07.
Na, ló voltam. A kipufogó volt eltömödve. A kiégetés után most már felpörög, jöhet a bejáratás. A csuda se gondolta volna, hogy ez ennyit jelent... (tök égő, hogy ennyi ideig nem jöttem rá, és persze drága is). Mivel a kényes részeket szerelő rakta össze (blokk, főtengely-szimmering), én már viszonylag kevés dolgot tudok elkefélni.
Hibalista
- vákuumcső repedezett - cserélve
- fékfolyadék - cserélve - egy szép napon az első fék hatásfoka nagyapám gumifékes parasztbringáját jutatta eszembe, mindez 60-as tempó körül. Rövid szívmasszázs után hazabillegtem vele. Kapott DOT4-es lötyit, meg légtelenítve is lett, szóval most csak azért nem stoppizik, mert a hideg aszfalton csúszik a gumi. Hozzáteszem, mindig csak két ujjal fékezek.
- középtámasz helye a blokknál kitört - helyére ún. javítókonzolos került. A dupla rugók beakasztása igen nehéz feladat. Viszont a javítókonzol is elrepedt egy helyen, ezt sztenderre húzáskor nyikorgással jelzi. Elég lesz neki egy hegesztéspötty.
- főtengely szimmering - a berakáskor a szerelő beolajozta a külső karimát is, így a bal oldalit egy alkalommal "kilőtte". Visszatuszkoltam, de nem lett jó. Szétszedtem a blokkot, de a csapágyak a főtengelyen maradtak, pedig akkor már azokat is cserélném.
-
- Van még pár esztétikai hibája, de nem gátol a haladásban
-
- A kínai főtengely ricnis felét körbe kellett reszelni, hogy az önindító, meg a vario lap felmenjenek (igaz, tök olcsó is volt)
-
Ide hordtam szervizbe
Egy Rally-s kolléga ajánlotta Viktort. Szerintem jól dolgozik, pl. kicserélt olyan dolgokat a motoron, ami nem volt rossz, csak régi volt (pl. benzincső). Viszont egyszer elfelejtette meghúzni a kuplungharang jó édes anyáját, szerencsére az utcánk végében esett csak le. Legutóbbi szerelése alkalmával a deknifedél egyik központosító 10mm átmérőjű acélcsapját hagyta ki, meg egy kicsit el is szállt a használt alkatrészek áraival, a benzinszintet meg olyan magasra állította, hogy szaglik a garázs, de én optimista vagyok; biztosan így jó.
2009.07: viszont távdiagnosztikában megmondta, hogy a kipufogó van eltömödve (pontosabban rákérdezett, hogy néztem-e)
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Én: pancser, de legalább őszinte, viszont drága. Nem ajánlom senkinek ... Esetleg kipufogó házilagos kiégetéséhez tudok tanácsokat adni; kemping gázégő (ebből kettő is lehet), hőlégfúvó, vagy hajszárító kell, meg egy ventillátor, ami elfújja a be nem gyulladó irdatlan büdös füstöt.
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |