A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Yamaha

YZF R1  

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagyon eltalált designer drog

Szöveges ítélet

Rossi hatalmasat ment Qatarban. Úgy iskolázott le mindenkit mint régen. Csak véletlenul kapcsoltam a versenyre. Már jó pár éve nem kovetem a MotoGP-t, de pár perc után már felállva, uvoltve szurkoltam neki, hogy sikeruljon legyurnie a látványosan erosebb Ducattit.
Újra lett egy régi hobbim.
Újra, mert már 6 éves koromtól berregtetem a kétkerekueket és már gyorsaságiból is volt vagy két érvényes kísérletem. Az elso speedbikeom '96 ban volt egy GSX-R 750, 21 évesen. A faterom szimplán megfogalmazta, hogy ha be merem tolni a portára, akkor szétvágja baltával. Egy hétig parkolgattam ennél-annál a haveromnál, nappal nyeleztuk, esténként csodáltuk, de terhessé vált a helyzet nagyon, úgyhogy rákérdeztem akorábbi tulajnál, hogy nem-e tudnánk visszacserélni a kocsimra. Tudtuk.
..és ha a sors nem akarta volna, hogy újra legyen speedgépem akkor nem is lett volna. Tortént ugyanis, hogy pár év múlva egy haveromnak surgosen pénzre volt szuksége és egy vissza utasíthatatlan áron nekem kínálta a ZXR 750 esét. Na ezzel már azért higgadtabban bántam. A Kawa viszonylag egyenletes eroleadása nagy kontraszt volt a levego-olajos gixer 8000feletti oruletéhez képest, de ez is tetszett. Mentem is vele sokat, rá is éreztem elég jól, de a futómu mindig egy kicsit idegen maradt nekem. Volt is egy pár apróbb kaland, amíg egy nyári délutánon az új, bekoptatatlan hátsó gumi elvesztette a tapadást egy kanyarban és csúsztam egy szépet. Porogtem, forogtam, én erre, a motor arra, egy pillanatra láttam, hogy kozeledik egy Corsa szembol, aztán még egy fordulat, megint a Corsa de már nagyon kozel, az fékezett, én osszszorítottam a fogam és bumm. Megálltam.A sofor kiugrott és jajveszékelt én meg éreztem, hogy nem bírok kikászálódni. A sisakom beszorult a lokhárító alá. Megkértem, hogy segítsen azzal, hogy megemeli a kocsit. Így már minden okés lett. Megúsztam egy pár horzsolással, de úgy éreztem, hogy talán már nem kellene tobbet speedbikeoznom :)
Jott a krosszozás, ez még nagyobb élmény volt de egy hátizomszakadásos landolás után elkezdtem úgy érezni, hogy talán egyáltalán nem kéne motoroznom már
és tobb mint 10 évig tartottam is magam ehhez.
Na de Rossi fentebb említett parádés alakítása nagyon begyujtotta a rakétákat nalam. Mindig is csodáltam a Doki tehetségét és a másik dolog amiért nagyon oda voltam az a Yamaha R1. Ez akkora legenda lett a szememben, már a megjelenésekor, hogy hihetetlen. Teljesen oda voltam a formájáért, a teljesítményéért, mindenért. Rá is kerestem a neten és nem akartam elhinni, hogy már milyen olcsón is lehet kapni. Másnap este már úton voltam megvenni egyet. Nagyon tetteszett, de az árban viszonylag merev volt az eladó. Tovább keresgéltem még, de a kovetkezo két motor amit megnéztem mind rosszabb volt. Hegesztgetett idomok, halott Km óra, láthatóan torottbol lettek feljavítva, úgyhogy egy hét után vissza mentem az elso címre és meg is vettem a mocit.
Az R1 nagyon más. Nagyon eros, bár az enyém a leggyengébb 150 lovas változat, de így is bivaj eros mindenhol. Lent, fent kozépen. Tokmindegy, ez megy mint a barom. A futómu az egy mítosz. Sokkal konnyedebb mint a régi 750-eseim, szívesen bedol a kanyarokba, nem kell bírkózni vele, egy dolgot igényel, a határozottságot. Ha megmutatom neki, hogy mit akarok, akkor megcsinálja. Eszméletlenul adja azt az érzést, hogy "jól motorozom". Persze, tudom, hogy annyira még nem megy, még a gumi szélén is maradt 1 centis majrécsík, de akkor is nagyon konnyu és nagyon gyors volt vele visszarázódni a motorozásba. A kigyorsításaimat még elég darabosnak érzem és ez pont az eros motor átka, mert túl finoman kell bánni a gázzal egy kisebb motorhoz képest. Azoknak egy kicsit azért selymesebb a karakteruk, konnyebb felkenni a gumit veluk az aszfaltra, ennél meg konnyú hírtelen túl sokkal túlforgatni a hátsó kereket. Érdemes egy picit hozzátanulni az elméletet. Én pl. a Twist of the wrist c. oktatóvideót nagyonb ajánlom, de a california superbike school részei is hasznosak.

Hibalista

-

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 74000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (0) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Honda CR 500 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Yamaha

További ítéletek (676 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.