Nagy szerelmem
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Egy XV 700-asról van szó de sajnos nem volt a listában.
Amikor 2002 nyarán megláttam azonnal beleszerettem. Gyönyörű bordó színéhez és a telekrómozott motorjához a mai napig nem láttam hasonlót. Persze sok szép krómos motor van de az összkép ezen tetszik nekem a legjobban. Olcsón árulták és nem is lett volna szivem ezek után otthagyni.
Előtte ETZ-m és egy GS 500 Suzukim volt, de egyiket sem lehet hasonlítani a Viragómhoz. Annyival erősebb hogy jóformán hihetetlen, hogy csak 55 lóerős. Igaz hogy nem vagyok több 65 kilónál de a férjem is dicséri az erejét. Két személlyel túráztunk úgy hogy ő vezetett, bejártuk fél Ausztriát hegyen és völgyön át zokszó nélkül. Amikor nem kellett lassítani város vagy kereszteződés miatt, ki se kellett venni ötödikből.
A kilenc év alatt amíg nálam volt sikerült több, mint 85000 kilómétert megtenni vele. A motorjának nagy baja sose volt. 55 ezer kilométernél a gyári alapzaja elkezdett erősödni. Megnéztük és kiedrült hogy a vezérműláncok vannak megnyúlva, de azt mondta a férjem, hogy kibírja ez még a szezont, majd ősszel megcsinálja. Előtte is volt valami ciccegő hangja, de a szakember szerint ez ilyen és nem kell aggódni. Októberben megcsináltuk a vezérlést és hamár úgyis felnyitottuk az olajpumpa láncát is kicseréltük mert elkezdte karistolni a láncvédőjének az oldalát. Szóval laza láncokkal hajtottam még 5-6 ezer kilómétert és meg se kottyant neki.
A 25-ik életévében elkezdett erősebben fogyasztani. Volt olyan hogy 7 liter körül fogyasztott. A karburátor felújítását egy internetes fórumon megismert Virago szakértő (blackeix) végezte el 2009 telén. A két felújító készlettel és a munkadíjjal együtt megállt a műtét 15 ezerből. innen is köszönöm! A motor utána még takarékosabb lett mint előtte, fél literrel kevesebbet fogyaszt azóta.
Műszakilag nincsen rá semmi panaszom ugyanúgy megy mint amikor megvettem. Doksza óra csak nagyban. :-)
Tavaly bejártuk vele Csehországot és Szlovákiát előtte Lengyelországot, Ausztriát, Horvátországot és Erdélyt is kettesben. Egyhuzamban 200 kilométert mondanék kényelmesnek az ülésen. Pont annyit bírok ki egy tankkal tartalékig úgyhogy igazából a lehető legjobban ki lett ez számolva. :-)
A férjem vett 4 éve egy 1100 Virago-t de azon nem bírok ki ennyit mert keményebbnek érzem a szivacsot. Útközben néha cserélünk de nagyon nem akarózik neki visszaadni az én kis drágámat mert azt mondja hogy az is majdnem megy annyira mint az ővé és szerinte is sokkal kényelmesebb az én motorom.
A városban is nagyon jó menni vele mert fordulékony és lendületes. Alacsony az ülése ezért tőlem kisebb termetűeknek is jó lehet, én 177 centi magas vagyok és pont kellemesen ér le a lábam. Nem okoz gondot ha ki kell állni egy parkolóból pedig nem vagyok sportos alkat. Kicsi helyen is meg lehet vele fordulni.
Annyi bajom van vele csupán hogy a Pesti kátyúkat nem szereti mert kicsit puha a villája a GS Suzukimhoz képest de szerencsére ritkán rodeózok Pesten. Mondjuk ilyenkor jól jön a szées kormánya mert akármilyen gödörből könnyen kikormányozom.
Egyszó mint száz imádnivaló, erős, nem fogyaszt sokat és kényelmes. Sosem hagyott cserben pedig ami kilóméter benne van azt sok motor már nem bírná, a kicsikémnek meg semmi baja.
Hibalista
- olajpumpa lánca megnyúlt (60 ekm) 7000 Ft - karburátor felújítás (75 ekm) 15000 Ft - vezérműláncok és feszítők (60ekm) 30 eFt - - Ezen kívül csak szűrők meg egy-két bovden és olaj.
Ide hordtam szervizbe
Zoli, a férjem. Bármit megcsinál ami benzinnel megy csak győzzem kivárni. :-)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Karburátor felújítást egy Virago szakértő Balogh Dávid (blackeix) végezte. Szuper lett a motor és örök hála! :-*
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1984 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GS 500 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |