Meglepő kisasszony
Szöveges ítélet
Az asszonynak vettem meglepi robogó címén, mivel az építkezés miatt az ő kocsiját el kellett adni. Sok pénzem nem lévén a kereskedés szélén porosodó mattfehér kopottas szegénykém került a látómezőmbe. Nem volt rajta a berúgókar, hiányzott az akksija, laposak voltak a kerekei, és az önindítónak is kehélye volt, mert bikázásra sem csinált semmit. Az eladó mondta, nekik is zsákbamacska volt, csak hát ahol vették öket kint ez volt az a darab amit el kellett hozni úgy, hogy azt sem tudták mi van vele. De mivel pörgött nagyon a bolt, nem volt idejük ezzel foglalkozni, így hát bagóért elhozhattam. Próba nélkül nekem is egy zsákbamacska volt, mivel betolni nem lehet. Miután hazavittem felfújtam a gumikat, lehámoztam a burkolatot, átnéztem a típust beszereztem egy akksit, és a berúgókart.
Öntöttem bele benzint, olajat aztán rárúgtam egypárat. 3-ra beröffent. Nosza próbáljuk ki, elmentem próbakörre. A kis moci vígan vitte a 110-kilóm és 195 centim alatt a 85-öt, feleségem 65 kg, és 165 centi alatt pedig belelendült a 90-be. (súly + légellenállás!). Csak lestem. Az önindítónak pedig a reléje élvezett el, ezt helyettesítettem a garázsban találtal. Azóta tökéletesen üzemel. Este átjött cimbi, megnézte a szerzemény. Ő mondotta, hogy szerinte ez egy tuningolt verda, mivel állitólag a GIANELLI sportdob, és a direktszűrő nemcsak díszként figyel rajta, meghát biztosan belül is akad biztosan valamiféle tuning (a hangja elég mély, és nem gond neki az egykerekezés - szerintem nem 50 köbös, hanem vagy hetven). A környéken az összes Simsont és spécinek mondott robogót megette, mind gyorsulásban, mind végsebességben. Azóta a gyertyán és a hátsó kerék defekten kívül komolyabb bajom nem volt vele. A gyertya cseréje egy szívás, mert le kell vetni a kisasszony ruháját, és csak utána lehet hozzáférni. De ez idáig csak egyszer volt. Egyébként hosszú távon (nekem már mocin a 30 is az) utazzóban viszi a 65-70-et. Melegedni nem melegszik. Most volt szervízelve, és csak a variátor szíját kellett cseélni rajta. A feleségem pedig nem is járkál vele, mert fél tőle. Nem baj, amíg a gyerekek nem nyúzzák, addig teszem én. Csak zavar az, hogy nem lehet sebességet váltani, a kereke (10") pedig picike, és terepre (már a földút is az) lehetetlen vele kimenni. De már nézegetem a megfelelő portálokat, és záros határidő belül be fogok szerezni mellé egy ügyes kis sebváltós 70 ccm-es Simson Endúrót.
Hibalista
- -Gyertya (1000 Ft)
- -Önindító (lásd relé)
- -Relé (talán a ködlámpaszettből)
- -Berúgókar (bontóbol 500 Ft)
- -Akkumulátor (6000 Ft)
-
Ide hordtam szervizbe
Otthon, a garázsban a satupadra felemelve, hogy ne kelljen melléfeküdni.
Magammal meg vagyok elégedve. Ami kellett idáig hozzá, az nem került sokba.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 19700 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |