Egy falat boldogság
Szöveges ítélet
2011 áprilisában úgy döntöttem, az egyre dráguló benzin és a gyűrűző válság miatt, hogy nem mindig ésszerű nagymotorral járni. Így vettem egy robogót. Igazából nem is én választottam, hanem ő választott engem. Elém ugrott egy kereskedésben, hogy próbáljam ki, aztán addig-addig jött a nyomomban, míg meg nem vettem. Mivel a Yamaha motorokat részesítem előnyben a többi márkával szemben, nem volt vitás, hogy a robogóm is Yamaha legyen. Szóval nem volt nehéz neki bekönyörögnie magát a garázsba. :) Így lettem boldog tulajdonosa egy Yamaha Vino-nak.
Természetesen kétütemű szív dobog benne. Nagyon virgonc kis jószág. A legnagyobb mértékben meg vagyok vele elégedve. Soha, semmi baja nem volt. Soha nem kellett amiatt aggódnom, hogy nem jutok vele haza. Pedig nyüstölöm rendesen. Gyári állapotában megfutotta egyszer a 83 (!) kilométeres sebességet. Mivel semmi motorikus vagy kihajtási problémám nincs vele, azért csak hozzá kellett nyúlnom legalább optikailag. Kapott szép gyári plexit, átlátszó lámpabúrákat, az irányjelzők sárga izzót kaptak, a hátsó lámpa természetesen pirosat. Ezen kívül a gyári semmire nem való csomagtartó ki lett cserélve, hogy doboz is kerülhessen rá. Így őt használom vásárolgatni, vagy ha sokmindent viszek magammal.
No, azért a használata nem merül ki abban, hogy elugrom vele a közértbe. Sokan mondják rám, hogy ’nemnormális, elmebeteg, tökhülye’ vagyok. Ezzel a falat robogóval vágtam neki egy 800 kilométeres túrának, amit két nap alatt nyomtunk le. Hegyen-völgyön által, erdőkön, mezőkön hasítva át eljutottam vele egészen Füzérig. Meg vissza, másik úton. Nagyon jól bírta. Városban is szeret vadulni. Ugyanis 40-50 kilométeres sebességig nem ér utol senki. Verhetetlen közlekedőeszköz dugóban. Kicsi, könnyű, terelgetni gyerekjáték. A fékek tökéletesek ehhez a tempóhoz. Komoly fékezéseket is kellett már vele produkálnom és nem volt semmi gond. Megállt mindig. Nem mondom, hogy egyes esetekben nem riszált a feneke, de az kis hab volt a tortán. Télire persze kap téli papucsot, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés.
Ez alatt a két és fél év alatt belepakoltam 13000 kilométert minden gond nélkül. Aranyos kis retró robogó. De igazi sleeper. Csak meg kell tekerni a gázmarkolatot és kimutatja a foga fehérjét. Nagyon remélem, hogy még legalább kétszer ennyi távolságot fogunk együtt megtenni.
Bátran ajánlom bárkinek. Mindenféle alkatrész kapható hozzá. A blokkja megegyezik a Jog-éval. Csak az idomok kerülnek nagyon sokba, úgyhogy, lehetőség szerint senki ne verje oda. Ésszerű használat mellett a fogyasztása megáll 2-2,5 liternél. Én levittem egyszer 1,8-ra. Ha nagyon hajtva van, akkor benyeli a 3-at is. A különolajozó rendszerrel semmi gond nincs. Minden motorom a legjobbat kapja, így ő is Motul-lal megy. Néha nagyobb oktánszámú benzint tankolok bele, hogy áttisztítsam a rendszert. Meghálálja.
Nagyon szeretek vele közlekedni városon kívül. Hiszen őt nem lehet hajtani. Kanyarokba 120-szal érkezni. De lehet vele élvezni magát az utazást. Lehet nézelődni. Élvezni a tájat. Maga a boldogság. Pedig a sebességet is szeretem, meg a 120-as kanyarokat. De maga a mennyei öröm, mikor magáért az út élvezetéért ülök rá akár erre a kis robogóra. Próbáljátok ki Ti is!
Hibalista
- Még semmi nem romlott el rajta. Kopó alkatrészek szorultak eddig cserére (fékbetét, hajtószíj).
Ide hordtam szervizbe
Muki, akire mindig lehet számítani.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én, bár a kétütem egyes részei még fehér foltok előttem.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4700 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Nincs előző motorom. Az összes megvan! | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |