Nagykerekű ritkaság
Szöveges ítélet
Még nagypapám vette 1974-ben újonnan, és kb. fél évig használta, utána édesapámé lett, aki kb. 3-szor elment vele pecázni, legvégül pedig a sufniban porosodott úgy 2000-ig. Ekkor lett meg a jogsim rá, és elkezdtem használni. És becsületére legyen mondva, 20-25 év állás után alig kellett tekerni, és indult is! Persze nem elsőre, de 4-5. próbálkozásra már ment.
Ez még a nagykerekű változat, hátul nincs rugózás, csak az ülésben. Az apróbb úthibákon a nagyobb kerékátmérő miatt észrevétlenül siklik át. Jópáran megállítottak, hogy meg szeretnék vásárolni a gépet, de én nem adtam be a derekam. 2002-ben jutottam el odáig, hogy le kellene cserélni a már végigrepedezett eredeti (!!!) gumikat, és hihetetlenül nehéz volt szerezni rá, külsőt sikerült, belső az egyel nagyobb van benne, de végülis összejött. A festése kezdett rozsdásodni, ezért úgy döntöttem lefestem, ami a szürke részeken tökéletesen össze is jött, viszont a sárga nem teljesen sikerült... majd egyszer befejezem, ha lesz hozzá kedvem.
Az izzó tompított része kiégett, én meg rosszatt vettem bele, az meg egyáltalán nem akart világítani ... elvittem egy ismerőshöz, hogy csinálja meg, cserébe szétszedte a világításkapcsolót úgy, hogy össze se lehet rakni, de legalább egyfolytábam világított. A gyertyát néha beköpte, egy kis tisztítás, meg hézag állítás, és már ment is.
Rászerkesztettem egy kilóméterórát, és tettem bele vagy 500 km-ert azóta. Hogy mennyi van benne összesen, fogalmam sincs, lehet hogy ha 1000-et mondok, az is sok. Egyszer eltévedtem egy igen sáros útszakaszra, és olyan közel van a sárvédő a kerekekhez, hogy szinte azonnal eltömődik, és még tolni se lehet a motort. Jöhet a kitisztítás, majd újabb 5 méter, és az egész előröl. Vagy ha valaki igen jó fizikai állapotban van, és a hátára kapja ezt a röpke negyven-akárhány kilót, az is egy megoldás. Egyszer pedig vizes úton esőben sikerült egy kereszteződésben blokkolnom az első kerekeket, gondolom nem kell részleteznem, hogy mi lett a vége: a kormányt nem kis erőfeszítésbe tellet visszahajlítani.
A fojtószelep karja kilazult, azóta se csináltam meg, így most nem lehet indítani.
Azóta nem is nagyon használom, van saját autóm, sisakot is kéne venni, csak hát Babettához egy modern sisakot ... inkább járok az 1980-as évekbeli rohamrendőrsisak-szerű biliben. De összességében teljesen a szívemhez nőtt, nagyon jó és megbízható motor, egy unikum, működő darabot nagyon ritkán találni, hát még látni az utcán! Persze a fiatalok lenézik (bár a Pony Rometnál jobban megy), de ennek nem is ez a lényege, mindent a helyén kell kezelni. Ez egy több mint 30 éves, lassan már ritkaságszámba menő motor, kivételesen kevés km-el, és nagyon jó állapotban.
Hibalista
- kiégett 1 (egy) darab izzó, a tompított; fojtószelep bowdene és kapcsolója kilazult
Ide hordtam szervizbe
Én. Nagyon béna vagyok. De legalább olcsó. Az alkatrészek elég ritkák, és eléggé rossz minőségűek, sok utánajárással viszont jókat lehet találni maszektól.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
Idős mesterek. Tanácsnak jól jönnek. Csak ha motorgenerál kell, akkor ajánlottak.
Értékelése: 2
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
