A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa

Babetta 207.500 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Böbi, a családtag

Szöveges ítélet

Életem első "motorja" és az első motorkerékpár, amit még suhanc gyerekként vezethettem.
Valahogy mindig egyfajta álom volt, hogy egyszer legyen egy Babettám. :) Lehet, hogy ez így elég bután hangzik, de milyen a gyermeki lélek...?

Egy ideje már nagyon untam a BKV kötöttségeit, pedig többnyire olyan útvonalon kellett járnom, ahol a pálya is kötött volt, nem csak a tömegközlekedési eszközök szülte szituációk. A napi munkába járáshoz kerestem egy alternatívát, ami még akár olcsóbb is lehet, mint a bérlet. Így jöttek képbe az 50-es robogók. Talán így közel a 30-hoz megengedhetem már magamnak ezt a "hobbit" felkiáltással kezdtem el bújni a hirdetéseket. Mivel szeretem a klasszikusabb formákat és nem probléma, hogy ha öreg a járgány, ezért először egy Schwalbén gondolkodtam el, de azokból sajnos nem volt megfelelő kínálat a lehetőségeimhez képest. Lapozgatva a hirdető oldalak között jutott eszembe a régi gyerekkori élmény a furcsa sárga mopedről, ami majdnem bicikli, de mégsem az, és hát a kultikus Linda sorozat. Miért is ne lehetne egy Babetta??? Természetesen feltúrtam az internetet, hogy milyen használói vélemények vannak, meg hát egyáltalán mit lehet tudni ezekről a kis "összvérekről" (így találtam pl. Göbölyös doktor cikkét is). Fogok-e tudni vele normálisan közlekedni Budapesten? Nem lesz-e halálfélelmem a sokszor kaotikus forgalomban? Ha kell bírja-e majd tartani a lépést?

A sokféle vélemény közül, azt szűrtem le, hogy elég veszélyes üzem a budapesti közlekedésben egy ilyen eszköz, de talán egy próbát megér, hiszen valahogy a biciklisek is eljutnak egyik helyről a másikra, meg hát legalább végre lesz egy kis motorkám, amit kedvemre bütykölhetek. :) Találtam is egy nagyon szépen felújított példányt Nagykátán, mindössze 35 ezer Ft-ot kértek érte. Nosza, ezt érdemes lesz megtekinteni. Egész egyedi konstrukció egy 207.500-as és egy 210-es házasítása. A fiatal srác, aki csinálta nagyon jó munkát végzett. Alapjaiban egy 207-es, de megkapta a 210-es hengerfejét és gyújtását, plusz a hátsó csomagtartó fémvázát. Nagyon szép metálkék és fekete színekben pompázott és még km-óra is volt rajta.

Bepattantunk hát apósommal a 30 éves 2-es Golfomba (amitől sajnos meg kellett válnom közel egy éve) és elindultunk. Már első látásra is beleszerettem, hát még mikor kipróbáltam. A teljes felújítás után 160km-rel az órájában hoztuk el. Kissé érdekes megoldással, mint egy biciklit raktuk be a Röfi csomagtartójába és szépen kibéleltük, hogy ne ficánkoljon a szép magyar utakon hazafelé. Azért az a közel 50kg nem kevés, így a kivételnél valahogy sikerült megtörnöm a kipufogó tartó sztendert, amit akkor nem vettem észre, csak amikor egyszercsak elhagytam a kipufogót valamelyik próbakör alatt, mikor is egy csodásan szép kátyút sehogy nem tudtam kikerülni.

Ez újból nagyon sután fog hangzani ebből a tapasztalatból kiindulva, de fantasztikus érzés motorozni, még ezzel a kis csattogóval is, most már tudom miért vágytam rá már kisgyerekként is.
Szerencsére egy csavarral sikerül újból rögzítenem a kipufogót, azóta úgy is van, legalább van egy kis mozgástere, ha a jó utakon mocorogni támad kedve.

Beindult a szezon, végre járhattam vele munkába és akkor megtapasztaltam, hogy azért tényleg nem gyerekjáték a közlekedés ezzel a jószággal, azonban, ha odafigyel az ember és nem csinál hülyeséget, nagyon jó társ lehet a napi munkába járásnál. Az első 1000 km megtételéig csak óvatosan húztam neki, 30-35 km/h-nál többel soha nem mentem. Majd később, mikor már az első "javításokon" és kilométereken átestem mertem jobban megereszteni. Az 50km/h-t átlépve félve vettem el a kezem a gázkarról, mert attól tartottam mindjárt valami baja lesz a kis kékségnek, vagy esetleg elemelkedik a talajtól és felrepül valahova. Mindenesetre, ha kell szépen neki tud lódulni, erre rájöhettem.

Az első megpróbáltatás ami elé állított, az az eltömődött kipufogódob volt. Ezt könnyen lehetett orvosolni. Kissé nehéz volt kiszednem a hangtompítót, de amint az megtörtént már látszott a sok trutyi, ami a fojtást okozta. Az ezt követő hetekben a gyertya rakoncátlankodott. Rákérdeztem az ajánlott fajtára, majd azt beszerezve azt hittem megoldódott a probléma, de még mindig nem volt az igazi. Időközben többször szétszedtem, kitisztítottam a karburátort, legalább megtanultam, hogyan működik, hogyan kell beállítani. Kicseréltem a tranzimót, a gyújtáskábelt és a gyertyapipát. Ez után kezdett még rosszabb lenni a helyzet, mintha valamiért kihagyott volna a szikra. 20km/h-ig szépen húzott, utána elkezdett dadogni. Végigolvastam az összes hibalehetőséget a kézikönyvben és a leírásokban, többször szétszedtem szinte az egész motort. Napokig agyaltam a megoldáson, mikor is külső segítséget kaptam egy ötlet formájában, mégpedig multiméterrel nézzem meg a tekercseket. Ahogy elkezdtem játszadozni vele, hamar kiderült, hogy a bűnös a gyújtásért felelős mágnestekercs. A hosszú évek során megfáradt szegénykém és bizony lötyögött. Próbáltam valahogy rögzíteni, de azzal nem lehetett meggyógyítani, így vettem hozzá egy másikat. Azóta hibátlanul rója a kilométereket. Mögötte van egy hosszú őszi etap, most pedig már nagyon várja a tavaszt. Egy-két izzó égett ki a hűvösebb idő beköszöntével, főleg hátsó. Ezen kívül nincs okom panaszra. Nagy móka egy ilyen gép, az emberek csodálkozva bámulják és persze jó párszor hallani az "Ízirájder öcsém!"-et is, de a lényeg a kellemes szöttyögés, amit nyújtani tud. :)

Tapasztalatok, amire érdemes odafigyelni:
-Brisk, vagy Isolator gyertyát ajánlok. A hűvösebb időkre egy alacsonyabb hőértékűt, a meleg nyárra pedig magasabbat.
-Volt már olyan, hogy váratlanul elrepült a szivatótű a karbiról, érdemes beszerezni egy párat tartaléknak és a seeger-t jó erősen ráfogatni, nehogy ilyen történjen.
-Menetközben egyszer csak elrepült a középsztender feszítő rugója. Abból is érdemes tartani tartalékot és nem árt ha van a táskánkban egy erősebb gumi, drót, vagy kötegelő, hogy az út mentén átmenetileg megmókolhassuk míg hazaérünk ne húzzuk a földön a sztendert.
-Mol Sprint 2t-t használok hozzá, meg fogja hálálni, ha jobb olajat kap. Bejáratás után 1:33 arányban kevertem
-Hetente egyszer érdemes ránézni a láncra, hogy elég feszes-e, nehogy váratlanul ledobja magát :)
-Havonta érdemes megnézni a gyertyát, hogy nem kokszolódott-e el. Ha igen, akkor egy kisebb drótkefés kezelés újjá varázsolja. :)
-Elég jó és viszonylag olcsó az alkatrész ellátás. Érdemes az E-Motorparts-on, az Odor-motor-nál, a Futár-motorosboltban, vagy a szomszédjában szétnézni, meg persze kinek mi esik közelebb.


A vételáron kívül, eddig minimálisat költöttem rá, azonban rengeteg időt el lehet vele tölteni. A legjobb úgy ápolgatni, ha közben Égésteret hallgat az ember. Olyankor tud eljönni "A Zen - meg a motorkerékpár ápolás művészete". Szeretném így zárni soraimat, legyen ez az üzenet mindenkivel!

Aki teheti, hogy kipróbáljon egy ilyet, ne habozzon egy pillanatig sem, kellemes szórakozást ígér!

Hibalista

- -Izzók (2db első izzó és 3db hátsó, összesen 2-2500 Ft körüli érték)
- -Tranzimo (gyújtótrafó, tirisztor) kb. 3500 Ft
- -Gyújtástekercs kb. 2200 Ft
- -Gyertyák kb. 1500 Ft
- -Hengerfej tőcsavarok kb. 500 Ft
- -Szívócső, tömítések kb. 800 Ft
- -Szivatótű 3db, 500 Ft
- -Középsztender tartó rugó 2db 1000 Ft
-
- A vételáron kívül a fenti tételeket kellett rákölteni. :)

Ide hordtam szervizbe

-Nem szeretném szerelőhöz vinni, csak ha nagyon muszáj volna. Mindent magam csinálok, csináltam meg rajta.

Értékelése: 7

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1983
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 160
Megbízhatóság (8) Vezetett km 2900
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Következő motorja? TS 125
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.