A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Jawa

350-638 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bohó ifjúságom emlékére

Szöveges ítélet

Miután kinőttem az első "nagy"motoromat, a 175-ös Cetkát jött egy lehetőség, hát megragadtam: gombokért volt egy 2 éves JAWA 350. Az előző gazdája elvart vele (aztán kézzel, ecsettel lefestette - facepalm -), meg elég mélynövésű volt hozzá, ezért lett eladó. Viszont mechanikailag rendben volt, a csillogó króm elvonta a tekintetet a förmedvény fényezésről. Imádtam, hogy emelkedőn úgy gyorsult, mint a Cetkám ugyanott lefelé. A gyorsulás persze relatív. Az akkori autós forgalom 90%-át lámpánál otthagytam vele (90-es évek eleje-közepe), viszont a Balatonnál egy Z3-as német rendszámos bímer úgy otthagyott, hogy 80-nál majdnem leszálltam, hogy megtoljam. 100km/h-t szerette utazónak, azzal elment a világ végére is. Az enyémnek amúgy 120 volt a vége: emelkedőn, síkon, lejtőn, utassal, utas nélkül, bárhogy. Ami hiányzott belőle: 5. fokozat (az erő megvolt benne, de már nem forgott tovább), első tárcsafék (a két kulcsos dobfék olyan lagymatag volt, hogy többször majdnem megölt, pedig szétszedtem, állítgattam, csiszolgattam és a teljes felület fogott mindkét pofán). Esküszöm, hogy a szimpla kulcsos Cetkámon jobban harapott a fék, mint ezen.

A fék miatt két igazán meleg helyzetem volt: először még nem szoktam hozzá és míg azon elmélkedtem, hogy ezt a traktort ekével megelőzzem, vagy sem, késő lett és muszáj voltam elmenni. A másik utassal, Balatonparton Lellénél: Kamion megállt a piros lámpánál, én meg kézzel lábbal lassítottam, de nem akart a kívánt fékhatás felépülni, úgyhogy megközöltem a kamiont meg a járdaszigetet. Lámpánál megálltam én is. A szar is kockára fagyott bennem, ugyanis a szigeten lévő tábla, meg a kamion között pont annyi hely volt, hogy pár centi hely sem maradt. A tükör tán két centivel volt kijjebb, mint a kormánycsutka és a tábla elpattintotta benne az üveget. Eskü: a tükör el sem mozdult, a legszéle kapott egy pofont a táblától.

Kétszer estem el vele, mindkétszer kvázi álló helyzetben. A Cetkánál megszoktam mozgatni a kormányt, hogy csekkoljam a kormányzárat. Ugyanígy tettem a JAWA-val is, csak itt kb. 5 fokkal jobban el lehet forgatni a kormányt, mielőtt blokkol. Mindkét esetben úgy jártam, hogy zárva maradt a kormányzár, én meg elindultam... volna.

A bukócső egyszer tett jó szolgálatot. Vadi új barátnő: kérdezem motorozott-e már valaha? Mondja egyszer, de akkor balesete lett. Mondom: velünk ilyen nem fordulhat elő. Lámpás kereszteződéshez érkeztünk, állt a sor az egyenes sávban, én viszont soroltam a balra kanyarodóba, erre oldalról belénkhajtott egy mazsola a macisajtos mellékutcából. Szerencsére kicsi volt a sebesség, le tudtam támasztani a lábam el sem estünk. Viszont a lábszártörést csak azért úsztam meg, mert a bukócső felfogta az ütést és frankón rágörbült a kipufogó könyökre.

Ezen kívül egyetlen igazán veszélyes helyzet az volt, amikor (szintén Balatonpart) Fonyódliget és Boglár között az úttörőtábor magasságában 120-nál elkapott az oldalszél és belobogtatta a kormányt. A mögöttem jövő autó, amelyikkel kergetőztünk egyből lemaradt, én meg elengedtem a gázt, fékezni nem mertem és elkezdtem motorfékkel lassulni. 80-nál stabilizálódott a helyzet. Aztán megálltam, mert úgy remegett a lábam szára az adrenalinfröccstől, hogy ihaj. Utána persze visszapattantam és toltam tovább. Azóta sem értem mi történhetett, mert se azelőtt, se azóta nem történt ilyen velem sem ezzel, sem más motorral.

Hibalista

- Főtengelycsapágy. Besültek a középsők. Itt szaladtam bele a "szerelőbe", aki 2 évet kotlott rajta. Sajnos kénytelen voltam visszamenni, amikor szétment a váltóban a második fokozat kapcsolókarmantyúja, viszont akkor megfenyegettem, így hamar kész lett. A saját tapasztalatlanságom, meg a tokozás miatt egyszer még láncszakadásom is volt. Annak annyira nem örültem, de a barátnőm még kevésbé, mert az ő hátsóján csattant a vége, miután széttépte a tokozást és rommá gyűrte a rendszámtábla szélső 5 centijét. Így viszont egy tenyérnyi lila folttal megúszta. Azt már magam cseréltem. Ezen felül egyszer fokozatosan elment a töltésem. Jó-kicsit rosszabb-nagyon gyenge-zéró. Vakartam a fejem, aztán nézegettem mi lehet az ok. A generátor jó volt, úgyhogy mentem tovább. Az egyenirányító volt a ludas: a három fázis külön diódát kapott, melyek forrasztása szépen egymás után elengedett. Ezért volt a fokozatosság. Miután visszaforrasztottam őket tolásra elaludt a töltetlenség jelző. :o) Ezen kívül semmi. Az első 11k hiba nélkül belement aztán az összes hibát hozta 100km-en belül. Aztán eladásig megint jó volt, de akkor már az autók felé kacsintgattam: csajozni jobb autóval, hiába vagy menő a motoron.

Ide hordtam szervizbe

Már rég nem dolgozik a szakmában, ezért inkább nem írok nevet. Aki régi motoros (szó szerint) és Kaposvár környéki az úgy is tudja kiről van szó: a műhelye azon a garázssoron volt, amit a Tesco építésekor gyaktak le. Jó szerelő volt és olcsó, ebből ki lehet következtetni, hogy kurva lassan dolgozott. Azért nem egyes, mert a hibát elhárította... végül.

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Én magam. Tapasztalatlanságomat lelkesedéssel pótoltam, valamint szuperül tanultam saját hibáimból.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1987
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 2000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? 175 Sport Következő motorja? 900 Bol d'Or
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Jawa

További ítéletek (116 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.