Szolid közlekedési eszköz
Szöveges ítélet
2013 októberében néztem ki és november végén már a garázsban állt a motor.
Zömmel városi használatra szánom, néha néha Balatoni kiruccanásra. PCX125 után ez komoly motor hatását kelti, bár többek szerint hamar ki lehet nőni. A komáromi márkaképviseletnél vásároltam, mindenkinek ajánlom őket, rendkívül készségesek, segítőkészek, pedig lakóhelyemen (Győr)is van Honda képviselet, de már a korábbi PCX-et sem náluk sikerült megvenni...mondjuk úgy, hogy más hozzáállást igényelek. Szóval a CB 500 f-ről és az eddig megtett 350 km -ről: méreteit tekintve alattam meglehetősen "kompakt" a moci, tekintve, hogy 1,87 vagyok és 90 kg, de még az éppen jól elférek esete forog fent (mellesleg sokkal nagyobb motor nem férne el a garázsban az autóm mellett. Egyhuzamban 60 km -t mentem még csak vele és nem kényelmetlen, a futóműve jól dolgozik, egyenesfutása tökéletes, stabil. Robesz után furcsa a gázelvételkori erős motorfék. Fékei bőven megfelelnek, az ABS szépen dolgozott, amikor nedves faleveleken megcsúszott volna a fara. Gyorsulásáról nem tudok sokat mondani, mert megpróbálom betartani a bejáratás alatti kímélő üzemmódot 5000 fölé még nem pörgettem. 2000-nél már nem köhög és nagyon finoman jár a motor. Mint kezdő motoregér, nekem hiányzik a fokozatkijelző, néha 1-2 fokozattal kevesebbet váltok vissza mint kéne. Nekem tetszik a hangja is, bár tavasszal tervezek felrakni egy BÓDIS dobot, mert hallottam egy cbr500-at olyannal és az nagyon szépen szólt. Lámpa fényereje nagyon jó, kezelőszervek pontosan működnek, talán csak a zsanér nélküli tanksapka fura, mert ha nem figyelsz oda, akkor könnyen le tudod vele barmolni a tankot a visszazárásnál (tehát figyelek és nincs karc). Műszerei jól olvashatók, engem nem zavar a digit fordulatszámmérő, a computer szerint 4,2-4,5 közötti az átlagfogyasztás, de ez állítólag az első olajcsere után még csökkeni fog, bár, ha ennyi marad, akkor sem érdekel, ez nem PCX. A középállvány hiányzik, téli tároláskor, meg a láncápoláskor jól jönne. Eddig 125 km/h-val mentem vele, akkor már elég "szeles", de az én magasságomhoz kevés motor lenne, ami nem szeles. A kormány pont jó szélességű a városi használathoz, viszont a gyári tükrökben szinte semmit nem látok, ha nem fordítom kicsit oldalra a fejem. Valszeg szerválok még rá egy láncvédővel egybeépített hátsó kis sárvédőt, mert ennek hiányában a minimálisan nedves úton is telenyomja a központi rugóstagot dzsuvával (Karasnánál 60E Ft)Plusz konzollal kapott egy 35 l -es hátsó boxot,de egyenlőre leszereltem (majd ha kell kb 5 perc alatt visszaszerelem), mert nélküle sokkal szebb a motor fara. Egyébként szerintem élőben sokkal szebb, mint bármilyen képen. Egyenlőre tetszik, várom a tavaszt...
Folytatom: már el is múlt a tavasz, 2300 km van a gépben, 1000-nél megvolt az első olajcsere és kapott egy szép Bódis fekete SB1 dobot, aminek gyönyörű a hangja és szerintem nagyon jól néz ki. A 4 L körüli fogyasztás 3-4 decivel emelkedett a sportdob felszerelésével, de városban így sem megy 4,5-4,6 fölé. A motort egyébként felesleges halálra pörgetni, városban 3-6000/min fordulatszám között nyomatékból élvezetesen lehet vele haladni, néha kiforgatom szabályzásig, de ott már nincs ereje, hiába ez csak sorkettő. Hiba továbbra sincs (be is b..szna), egyre jobban megszokom a motort, futóműve aszfaltra teljesen jó, 186 cm-emmel 100 km -es etapokig elvagyok, utána már elfogy a seggem és kicsit fészkelődni kell, nem túraendúró.
Egyenlőre szeretem...
Hibalista
- 1 hónap alatt reméltem, hogy semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Komfront Komárom
Az előre megbeszélt időben elkezdik a munkát, és nincs tökölés.
Visszaviszem mindíg, ha így marad.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2300 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | PCX 125 | Következő motorja? | valami nagyobb |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |