Örökmozgó
Szöveges ítélet
2011-ben vettem ezt a fehér S-Winget. 4000 km volt benne, kiállítási darab volt egy kereskedésben. Előtte Honda Pantheonom volt, szintén ugyanazzal a FES 125-ös motorral. Előre bocsátom még, hogy Franciaországban lakom (ezért Euroban írom az árakat) és magam szervizelem a gépet (és csak a minimumot, olaj és légszűrő!). Felénk a robogókat kegyetlenül nyúzzák és törik, ezért ne lepődjenek meg a hajmeresztő számadatokon...
Napi szinten kb. 50-60 km-t megyek vele 4 éve és ma 48 ezer km-nél tart. Hétvégente előfordul, hogy 150-200 km-t is megyek egy nap, hegyes vidéken. Egyszer még egy 10 napos, 2500 km-es túrára is elmentem vele a svájci Alpokba. Ez a gép mindent kibír!
Az első 43 ezer km problémamentesen telt (!) csak figyelni kell az olajszintre, 20 ezer km-től eszi, érdemes 500 km-enként ellenőrizni. Én sajnos egyszer hülye voltam, nem néztem meg jó ideig az olajszintet, így fordult elő, hogy 43 ezer km-nél besült a motor. (Megjegyzem, a korábbi Pantheon 56 ezer km-nél sült be ugyanígy). Ilyenkor általában eldobnak egy motort, de mivel én barkácsoló típus vagyok, egy gyors henger- és dugattyúcsere után (saját kezűleg) ma ismét jól szuperál. Az alkatrész 150 Euro volt. (Érdekesség, a Pantheon is erre a dugattyúcserére jutott és a mai napig szuperál egy másik tulajdonosnál…). Kíváncsi lennék meddig menne el egy motor ha nem sülne be néha...
Kb. 25 ezer km-től picit csöpög a vízpumpa tömítése, havonta feltöltöm egy fél liter hűtővízzel. Ki is lehetne cserélni, az alkatrész 70 Euro, de minek.
A kipufogó belül szétrohadt kb 40 ezer km körül (ez gondolom normális), kicsit zörög a belseje és kicsit öblösebb a hangja, ennyi. Ha cserélném, 200 Euro lenne egy utángyártott, lambdaszonda nélkül és 400 az eredeti lambdaszondával.
Fogyasztása 3,2 liter dombos vidéken, általában csutkagázzal közlekedve. Van benne autópálya is végsebességgel.
A láb pozíciója (feltett lábnál) magas embereknek (185cm+) hosszú távon nem kényelmes, a Pantheoné jobb volt. A Swingé túl meredek és közelebb van, így folyamatosan feszül az Achilles-ín és a vádli… Volt korábban egy Yamaha Majesy-m is, az még jobb volt. Előfordul, hogy utast is viszek, régebben még ketten is jártunk vele dolgozni rendszeresen. Bírja!
A rugózás nagyszerű, az ülés kényelmes, kevés a motorból származó vibráció (főleg a Majesty-hez képest), azt lehet mondani, hogy tényleg nagyon jó minőségű robogó. Jó, hogy a szélvédő nem a kormányon van így autópályán nem remeg a kormány (ellenben a Pantheonnal és a Majestível). Van fordulatszámmérő, fogyasztásmérő, ABS és rátettem még egy Givi szélvédőt is ami magasabb mint a gyári, esőben teljesen be is lehet bújni mögé. A végsebessége olyan 105 km/h, az óra picit csal fölfelé (kb 5%). Gyorsulásban a legjobbak közt van, de picit lassabb mint egy Yamaha X-max mondjuk.
Ez a robogó nem kevesebbet tett, mint meghozta a kedvem a motorozáshoz! De annak ellenére, hogy egy túra BMW beszerzése már folyamatban van, egy 125-ös Honda robogóm mindig lesz városi használatra. :)
Hibalista
- Vízpumpa-tömítés csöpög - Kipufogó korrózió - Középtámasz-rugó tartó csavar menete megadta magát (valószínű túl lett húzva) - Besült a motor (alcsony olajszint miatt - a tulaj hülyesége :D )
Ide hordtam szervizbe
Jómagam szerelem :D
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Pantheon | Következő motorja? | R1200RT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |