Modern idők hűséges városi lova
Szöveges ítélet
Mit mondhatnék. Minden fórum azt írta, és minden motorszerelő azt mondta vásárlás előtt, hogy a HONDA SH 125 a világ legmegbízhatóbb robogója.
És tényleg!
De ne rohanjunk ennyire előre.
Volt 600 cm3-is Honda CBF 600-am 4 évig. Imádtam. Aztán a nagymotort letettem (jöttek a gyerekek). Utána 2020 tavaszán ráültem egy Kymco Agility 50 cm3 City-re. Megbántam, utáltam, a gatyámat ráköltöttem.
Majd vettem egy nagy levegőt, és megvettem egy vadonatúj HONDA SH 125i-t.
Elképesztő. Nem akartam elhinni. Kívülről ki se nézi az ember belőle, hogy mennyire jó!
Kényelmes, és 190 cm-rel és 95 kg-al kényelmesen elférek rajta.
Városi közlekedésben verhetetlen. Már több, mint 1 éve megvan, és nincs olyan út, aminél ne lenne legalább 1 alkalom (akár egy előzésnél, akár egy kátyú kikerülésénél, akár egy fékezésnél), amikor önkéntelenül elvigyorodok, hogy ez a robogó mennyire király.
És tényleg az.
A fogyasztása nyáron 2.0 liter/100 km. Télen kb. 2,2 liter/100 km. Érdemes bele a prémium benzint venni. A 7 literes tank bőven elég.
Kiemelten jó, hogy az üzemanyagtartály a lábtartó alá került. Amikor az ember teletankolja, ez ad egy plusz stabilitást a motornak.
Megjegyzem akkora kátyúkba belementem már, és meg sem mozdul a kormány! Mindenen átmegy, mint egy tank, iszonyat jó az úttartása. Nem tudom hogy csinálták.
A 145 kg motor súly pont az a tömeg, ami nem túl sok, nem túl kevés, dinamikusan lehet gyorsulni, ha kell, és csak úgy elmenni A-ból B-be, ha olyan kedve van az embernek, és mégis érzi az ember, hogy van tömeg a feneke alatt, tehát a Suzuki Burgman úszó óriássúly, és az 50 cm3-es jobbra balra lötyögő robogók közötti tökéletes egyensúlyra van beállítva a motor.
A kanyarban is pazar, és főleg az autók kerülgetésénél előny a kis szélesség, de a szélessége meg pont annyi, hogy a kormányt meg nagyon kényelmes fogni, de elférsz minden mellett.
A gyorsulása kielégítő, ha nem egy Porsche akar legyorsulni, mindenkit otthagysz a zöld lámpánál.
Országúton a vége lejtőn 110 km/h, emelkedőn 90-95 km/h. 60 km volt a legnagyobb távolság, amit megtettem vele, arra tökéletes. Szerintem ennél nagyobb távot nem érdemes vele megtenni, mert finoman elkezd bemerevedni az ember válla/háta. Városban viszont tökéletes a kényelme.
Utassal is próbáltam, (90 kg-os apóssal), ő azt mondta, hogy kiválóan elfér, és kényelmes is utazni, és nem dobál hatalmasat hátul sem.
Kulcs nélküli indítás, és kulcs nélküli hátsó doboz nyitás, ami baromi kényelmes!
Az aksit ki sem vettem télire (2-szer azért mentem vele 1-1 kört, hogy töltsön), de tavasszal pöcc röff indult gond nélkül.
A gyári kiegészítőként rendelhető plexit, és a markolat terelőt mindenképp ajánlom. A plexi olyan merev, hogy végsebességnél, vagy egy kátyúnál sem rezonál be, fantasztikus. Először zavaró volt, hogy a plexi pont olyan magasságban van (nekem), hogy a szemmagasságnál van a vége. Aztán az első esőnél rájöttem, hogy miért így csinálták meg! Ha nem látsz ki a plexitől, akkor 3 cm-rel megemeled a fejed, és kilátsz, ha meg be akarsz bújni a plexi mögé, akkor meg 3 cm-rel lejjebb teszed a fejed. Ez is pont jól van kitalálva.
Az elől hátul ABS-es fékek kifogástalanak, nem tudom átadni azt az élményt, amikor 90-ről egy pillanat alatt úgy áll meg a motor, hogy szinte észre sem veszi az ember.
Egyszóval ezt a robogót SOSEM fogom eladni. SOHA.
Kerestem használtan, de nem nagyon találtam (csak régebbi 10-15 éveseket), azt hiszem már értem miért, aki egyszer egy ilyenre ül rá, az nem fog mást választani.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek ezt a típust. Egy pillanat alatt az ember szívéhez nő, és aztán nem is ereszt el soha többet.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
HONDA DREAM
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | SH 125i |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |