Megbízható, sallangmentes szerkezet
Szöveges ítélet
Számomra ez a tökéletes motor. Minden az rajta, aminek látszik, kivéve a krómozott műanyag órák, de ez is szép. Szeretem a natúr alufelniket, a jól látható egyszerű műszereket, a krómozott kormányt és a visszapillantó tükröket. Csak becsavarom és mindenféle állítás, rögzítés nélkül a helyükre kerülnek. Gondos a tervezés és a kivitelezés a legapróbb részleteiben is. A blokk festetlen, a tankban benzin van. A tanksapka tökéletesen működik, jól kezelhető. Imbuszcsavarokkal van rögzítve, ültetett autók optikai tuningja során a matrica ezt utánozza, de ez igazi. hűtőbordák a léghűtés miatt vannak, nem dísz. ASzeretem a hangját, amikor beindítom. Csöndes, mély, nyugodt. Amikor egyesbe teszem, határozottan csattan a váltó, amit szeretek hallani, úgyhogy amikor csak lehet megállok, hogy elindulhassak. Amikor beállok a garázsba, csöndben hallgatom a hűlő motor és kipuffogók csengő percegését, pattogását. Télire pont úgy lehet beállítani, hogy érintőt veszek a feleségem autójával, így mindennek van kicentizett helye. A motor tudása, teljesítménye, nyomatéka, futóműve optimális számomra, a tudása meghaladja az enyémet, de nagyon barátságos, segítőkész. Bármilyen fordulatszámtól rángatás nélkül húz. Nem próbáltam ki a végsebességét, mert 170-nél már alig bírtam megkapaszkodni. Nem a sebességet szeretem, hanem a szántók, mezők, erdők, falvak szagának és hőmérsékletének változásait. Jelenleg a 150-es helyett kényszerűségből ballonosabb 140 hátsó gumi van rajta, ami kicsit fura. Olyan érzés, mintha gólyalábon járnék, kicsit bizonytalan. Le fogom cserélni. Van az oldaltámaszon kívül sztender is, én mindig erre állítom, a MOTORT így kell, az oldaltámasz olyan slendrián, asszimetrikus dolog.
Fiatal koromban a 750-es "fórhonda" valami távoli, elérhetetlen dolog volt. Olyan gyorsan ment, hogy a vezető tüdeje megsérült, ha kinyitotta a száját. A hangjától elrepedtek a madártojások az út melletti fészkekben. Na az én motorom ennek a tökéletesített leszármazottja.
Fiatal koromban az elérhető kétütemű motorokkal mentem, T5, P10, P20, Sinson Star, MZ. Mindig nagy négyütemű motort szerettem volna, ami sikerült. Amióta megvettem, minden motort úgy nézek, hogy lecserélném-e az enyémet, de eddig nem találtam ilyent. A vízhűtéses CB 1,3 az a gép, amit szívesen kipróbálnék, megvennék, de a régitől akkor sem válnék meg.
Hibalista
- semmi nem romlott el
Ide hordtam szervizbe
Red Baron Törökbálint
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 23000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |