Kompakt Urban bajnok
Szöveges ítélet
Kezdem a "rossz" tulajdonságaival:
Nem igazán sok van. Nekem kicsit szoknom kellett az üléspozícióját mert kicsit távolinak éreztem a kormányt ha a hátamat beillesztettem az üléstámasztó bőrhöz. Eléggé "punnyadt" a futóműve de ez viszonylag "könnyen" orvosolható futómű feszesség állításával ami pl. olaj és progresszív rugó és hátsó gátló cserében nyilvánulhat meg. A műszerfal adatainak elolvasásához le kell hajtani kissé a kupakomat ez okozhat kisebb kínos pillanatokat. EU komform a világítás azonnal felkapcsolódik ha gyújtásra kapcsolok, szerintem ez felesleges, ha pedig reflektorra váltok a tompított elalszik. Na de miért??
Figyelni kell a hidegindítással, ha egyszer beindítottam érdemes megmelegíteni kicsit a motort, mert hamar beköpködi a gyertyát és utána alig lehet felhúzni. Sajnos Olaszban gyártják bár tisztelem őket de messze vannak a Honda minőségtől. A váza viszonylag könnyen hajlik és szinte lehetetlen tutira helyreállítani, ez az első amit vásárlásnál meg kell mérni. Persze ettől még megfelelően stabil a váza!
Jó lenne ha egy komolyabb zárt kupak is elférne a nagyon szép mérető tárolóban. A csomagtartót szerintem a Caterpillar-ról klónozták annyira terhelhető simán elbír egy 50 kilós zsákkal!
Előtérben megjegyezném, hogy komoly robogós és versenyzői múlttal rendelkezem így kicsit talán szubjektívra sikeredhet az írásom.
Nos akkor a jó tulajdonságai:
Bizonyára van ilyen kompakt járgány még a piacon de ez valami fenomenális amit ez a éppen 150 ccm produkál. Hihetetlenül fordulékony viszonylag filigrán és magas lámpás ami eleve nyerő a robogók között. Rendkívül stabil nagyon érezhetően viselkedik a kanyarban a fékei messze túlmutatnak a súlyán és a teljesítményén. A motorja egy doxa full injektor semmi pöffenés szabályozott katalizátor szóval abszolút 21. század. A menetteljesítménye érdekes kb 80-ig nagyon vehemesen és folyamatosan teljesítménylyuk nélkül gyorsít onnantól válik kicsit "lassúvá" 110-ig ami a vége de kb. fél gázzal...
De 80-ig simán kilő a lámpánál az autók közül a városban. Utaskényelem is kiváló főleg ha doboz is van mögötte amin megpihenteti a hátát. Gyakorlatilag 2 személlyel is ugyanazt produkálja. Ez a Honda féle nyomatékrugalmasság..! Érdekes milyen "erős" motorféket állítottak be a gyártók, alig kell a féket használni egy adott helyzetben elég visszaengedni a gázt.
Kicsit szélzajos, bár nekem gyári plekó van fent de ezt szintén egy túra plekóval lehet orvosolni.
A lámpája indexei egyszerűen kiválóak jól világítanak és jól láthatóak. Én speciel nagyon hiányolom a Honda robogóimban megszokott automata index lekapcsolót.
Összességében nagyon meg vagyok vele elégedve, hozta a hozzá fűzött reményeket mind anyagi megfontolásból és kellemes érzésből. Kicsit sajnálatos, hogy elég kevés fut itthon pedig szép forma szerintem.
Leginkább olyanoknak ajánlanám akik Pest vagy agglomerációjából próbálnak optimális idő/energia ráfordítással eljutni a kitűzött pontra. A saját "szlengem" szerint " nem tudok vele elég későn elindulni ahhoz, hogy ne érkezzek oda korán". Ezzel szerintem egy mondatban benne van a motor értéke.
Én simán bevállalok vele akár 4-600km túrát is csak idő legyen rá.
Egyenlőre ennyi jutott az eszembe, talán később még kiegészítem
Hibalista
- Igazán csak a kopó alkatrészek cseréje, gumi.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam szervizeltem, mert értek hozzá.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Spacy 250/1986 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |