Japán csillagromboló.
Szöveges ítélet
Szeged mellől hoztuk el április elején 5 fokban a lehető legpudvásabb felhőszakadásban. Ez az első komoly motorom, egy 125 -ös Varaderorol ültem át. Na az a motor minden úthibát kivasalt, mint egy repülőszőnyeg. Viszont kellett egy túramotor, amibe tudok pakolni, és két személlyel is fel tud menni a Großglocknerre.
Na ez nem repülőszőnyeg, de nem is túraendúró, szóval a futóműve keményecskébb, de még a tűrhető tartományban. Ausztriában ez nem is tűnik fel, csak a katasztrofális állapotú magyar utakon. Egyébként kényelmes; egy kissé hasalósabb mint a Varadero, szokni kellett, de nem okoz gondot, 400 km után sem fáj semmim.
Karbis, benzincsappal, manuális szivatóval. Én speciel ezeket minden motorra kötelezővé tenném, sokkal élhetőbb, egyszerűbb, jobb. Szerelni a rengeteg idom miatt szopás, na meg bele sem merek gondolni mennyibe kerülne vele egy eldőlés...
A kardánhajtás űbercool. Nincs láncolajozgatás, nincs olajos kerék, lánckerék csere, feszítgetés, stb. A hajtóműben néha nem árt olajat cserélni, és ennyi.
A váltónak és a kardánnak van egy fura "villamos" hangja, visít mint egy sírós váltó. Azt vágod, hogy Chuck Norris egyszer megvigasztalt egy sírós váltót?
Ezt is vigasztalhatná, mert a visítás hangosabb mint a motor. Még nem tudom, hogy ez bug vagy feature, viszont a youtubeon található videóknál is hallom ezt a hangot, így nem aggódom.
És milyen a motorja? Vibráció? Fogyasztás? Megbízhatóság? Olajfogyasztás?
Jó kis V2, alacsony fordulatról is szépen facsarja az üresen 250 kilós anyahajót.
Vibráció nem sok jön, rosszabbra számítottam. Alacsony fordulatról kemény gáznál rázza egy kicsit a gépet, de pályán 120-130 körül teljesen élhető.
4.3 és 6 liter között bármit tud produkálni, sebességtől függ. Pályán 140-150 körül hatot is benyel, de két személlyel, kanyargós országúton kigyorsításokkal sem evett többet 4.3 liternél; szerintem renden van.
Megbízhatóság? Van a Deauville csoportban aki 250 000 km-nél tart. Azthiszem ehhez nem kell komment. Olajfogyi? Semmi. Szép tiszta a kipuffja. Típushibák: Benzinszivattyú, egy két elektromos probléma. Nekem új a szivattyúm, szerintem jó ideig nem kell félni hogy megkotlik.
Fékek?
A fékje meglepően jó! Nem melegszik el könnyen, fog mint az állat. Dual fékrendszere van. Fékerő jól adagolható, egyszóval olyan amilyennek lennie kell.
Elsőre kicsit fura volt hogy egy csillagrombolóval motorozom, márcsak a súlya, hossza és szélessége miatt is. Két hét alatt megszoktam, ne félj tőle! Én 175 centi vagyok és 85 kiló; gond nélkül huttyogok vele. Ha már gurul, meglepően fickándozós. Szerpentinen azért a döntögetéshez, csiki-csukikhoz dolgozni kell vele, szóval melósabb.
Ami nem tetszik, hogy egy kicsit lusta; ez az 55 ló épp arra elég hogy mozgassa. Előzésekhez vissza kell váltani, és ne várj hátbabaszást, ez csak úgy megy mint egy közepesnél egy fokkal erősebb személyautó.
150 körül már nem érezni stabilnak. 180 a vége, de azt úgy éri el mint egy cukorbeteg meztelencsiga szembeszélben.
Hibalista
- - Van benne egy utólag beépített vízhőmérő, ez gyakran 100 fokot mutat. Még nem tudom, hogy valóban melegszik, vagy csak rosszul mér. A műszerfalon lévő vízhőfokjelző visszajelző még sosem jelzett.
Ide hordtam szervizbe
Én magam szerelem.
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Varadero XL125 | Következő motorja? | Gőzöm nincs. |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |