A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Gold Wing Gl1500 1995 (1512)

Gold Wing Gl1500 1995 (1512) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

GL 1500 SEX - és majdnem olyan jó is !!

Szöveges ítélet

Így vettem:

Harley-s barátaim sokszor meséltek motoros élményeikről, noszogattak próbáljam ki én is. Számomra a megbízhatóság messze az első helyen van az elvárások listáján, ezért másképp kezdtem keresgélni. 2005 decemberében beírtam a Google-be, hogy ´Japán túra motor´. És nézelődtem, olvasgattam. A képeken nem látszott mekkora. Mivel évtizedek óta vezetek autót, úgy gondoltam a gáz és a kuplung nem nagy kihívás, és gyerekkoromban tudtam biciklizni is. Ebből nyilván következik, hogy fogok tudni motorozni is. Jogsim persze nem volt, egy barátomat kértem meg, vigye haza.

Tapasztalataim:

Imádom. Vezetni persze nem tudom, nem tudok kanyarodni, lassan megyek vele. Eleinte többször felborult. Piros lámpához érve, ha meg kellett állni, és nem volt függőleges, nem tudtam megtartani a 400 kg-t. Ilyenkor szép lassan megdőlt, bárhogy kapaszkodtam bele. Végül ott terpesztek felette, ő meg a bukócsövekre támaszkodik. Hála ezeknek az óvó berendezéseknek, soha egy karcolás nem esett rajta. A továbbiakban a motoros kollégák segítenek felállítani, hátba veregetnek, jó utat kívánnak.

A kényelem fantasztikus. Eleinte 3-400 km még sok volt, mert szorítottam a kormányt, küzdöttem az életemért, de az idő múlásával egyre könnyedébben viseljük el egymást. A kedvesem többször elaludt a hátsó ülésen. A teljesítménye nagypapás. Ott van a fordulatszám tartomány vége, ahol egy speed-es motor húzni kezd. De a célnak tökéletesen megfelelő, ötödikben 50-től 200-ig nem kell váltani, elég a gázt húzogatni. Én még 140-nél többet nem mentem vele. A fogyasztása sebesség függő 6-8 liter. Gyorsabban biztos enne többet is. A pakolhatóság viszonylagos, az 500 literes autó csomagtartóhoz képest kerekítési differencia, az utas hátára kötözött zsákhoz képest fejedelmi.

Megbízhatóság ügyben pont azt produkálja, amit elvártam tőle. Soha semmi problémám nem volt. Nem romlik el, miért is tenné, hiszen Japán, akkor is USA a születési helye. Persze mázlim is volt, mert utólag szakemberhez fordulva kiderült, nagyon karbantartott darabbal hozott össze a sors. És abban is óriási szerencsém van, hogy sikerült olyan service-t találni, ahol a motor szeretete nagyon fontos szempont - az érthető gazdasági megfontolások mellett. Nyilván nem ingyen dolgoznak, de a szakértelem, a profizmus kárpótol. Boldog a motor a tavaszi karbantartás után. És persze vele örülök én is.

Ez a második szezon. Hét végén ülök fel rá, amikor szépen süt a nap, és nincs semmi dolgom. Olyan helyekre jutok el vele, ahova autóval nem mennék el, mert az már unalmas. De az új eszköz új kihívás, új élvezet. 50 éves elmúltam, amikor életem első motorjára felültem, és azóta egyre jobban élvezem. Eleinte azt gondoltam első és utolsó motorom lesz. De talán - jó pár év múlva ki kell cserélni egy fiatalabbra. De azt a Gold Winget még nem gyártják.

2008.11.20.

Vége a nyárnak. Vásárlás óta 17000 km a megtett távolság. Július második felében Hollandiában voltunk, az Európai GoldWing Klub megalakulásának 25. évfordulójára rendezett nemzetközi találkozón. Pontosan nem emlékszem, de oda-vissza talán több mint 2500 km. Többen megtették a majdnem 1300 km-es utat egyhuzamban. De 1000 km megtétele nem gond, a hatótávolság számomra azonos az autóéval. Persze pihenők beiktatásával. Ekkora táv után leszállva még van kedved enni, inni, sétálni, szó sincs ájult fáradtságról. Nincs ami fárasztana. A vibráció ismeretlen fogalom. Sem állva alapjáraton, sem menet közben nem lehet érezni sem a kormányon sem a motoron semmi remegést. A gáz húzogatására azonnal reagál, nem gyorsítasz vele, hanem beállítod a sebességet. Erről egy speed-es biztos mást mondana, de ha túra motorhoz szabott elvárásokat támasztunk vele szemben, akkor helytálló, amit írtam.

Nyáron minden nap ezzel jártam dolgozni, hogy ismerkedjünk egymással. Nem a kocsisorok közötti bujkálás a motor fő erénye. De lassan megtanulok kanyarodni. Az 1800-as állítólag sokkal könnyebben vezethető. De nekem ez tetszik.

Semmi probléma nem volt továbbra sem, de ezt teljesen természetesnek veszem, ez volt az elvárás. Az első gumit cserélni kell, kíváncsi leszek, észreveszem-e a különbséget? Gumikra nagyon oda kell figyelni, mert nem sok van, ami tudja a 200 km/h-t 400 kg terhelést cipelve.

Továbbra is felhőtlen boldogságról tudok beszámolni, egyre jobban szeretem. A gyakorlatom növekedésével együtt nő a bizalom és a szeretet. Egyenlőre nem merül fel, hogy újabbra cseréljem.

Hibalista

- - Ez a rész szándékosan üres ! -

Ide hordtam szervizbe

Solymár Gold Wing Centrum - segítőkész, professzionális, preciz

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 45000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.