gazdaságos választás nyugodt közlekedőknek
Szöveges ítélet
üdv, alapvetően nem a honda innováról írok, hanem annak kínai koppintásáról a mex motors sherpáról (ezt a típust nem lehetett kiválasztani)
ránézésre szinte ugyan olyanok, gyakorlatban a kínaiak nem a licenszet vették meg, hanem lekoppintották az egészet a tőlük ismert minőségben
tavaly egyszer csak úgy jártam, hogy ugrott a céges autóm és parkolási lehetőségem, helyette maradt napi 22 km sajáttal kb 80 perc alatt + utcai parkolás (éves 160 benzinktg) vagy 110 perc bkv 3 átszállással (110 éves bérlet)
nem érdekelnek különösképpen az autók/motorok, csak a gazdaságosságot néztem
vettem egy 6 éves 17000-t futott mex motors sherpát 60-ért (csak 2/3 évben oldja meg a problémát , de ennek a benzinktg-e kb 33 ezer)
szóval motor 60 volt, elég lelakott állapotban, ráköltöttem még 25-t (6 új első fékmunkahenger és fékcső, 3 motortakaró, 4 hátsókerékbe új küllők, 6 kötelező egy évre, 3,5 új lánc, 2 motorolaj, 0,5 szigetelőszalag)
minden megszereltem/kicseréltem/megszalagoztam rajta 5-6 éjszaka alatt, azóta hibamentesen ment 1500 km-t. Úgy számolom 4000 km alatt (kvázi 1 naptári év) fogja visszahozni a teljes befektetést 0-ra, nem számolva a parkolási díjakat és a temérdek megtakarított időt és az érzést mikor elmegyek a dugóban álló autósok mellett. Ha egy év múlva megunom, kitolom a szeméttelepre, de valószínűbb, hogy simán el tudom adni 40-60-ért.
fogyasztás: eddig stabilan 2,15 l /100km végig városban (vicces de ilyen pici fogyasztás nincs a népitélet legördülő listájában)
menetteljesítmény: városban megfelelő, m3-as bevezetőn indulok, tartom a lépést a forgalommal. a papírja (hivatalos, ahogy a magyar hipermarketben árulták) szerint 50-es, szerintem a hangja alapján nem és mivel viszi a valós 75-80-t nehéz elképzelni azt az 50-et, inkább 110 lehet. Nagyon keskeny, még a fiumein is elférek a sorok közt.
kényelem: elég szar az ülése, pont elfér az a napi 22 km, többet nem szeretnék
dizájn: nem érdekel, az enyém úgy is kívülről úgy néz ki mint egy szigszalag reklámtábla
megbízhatóság: 0 probléma, miután összeraktam
extra: körváltó: élvezetes dolog és ez még nincs letílvta mint a hondák, hogy ne lehessen 4-ből gurulás közben 0-ba rakni
örülök hogy megvettem
csövi
UPDATE
2 év haszhnálat után még mindig megy, 3asban kerreg ugyan megvétele óta, de azóta egy csavart sem kellett rajta meghúzni,
az első olajat ette (kb 1 liter/2000 km) most mást tettem, bele, ezt már csak nagyon minimálisan fogy, a hibás valószínűleg a kihajtás szimmering, de olyan kicsi az elszórás, hogy nem fogom javítani
Hibalista
- küllő, lánc, kürtkapcsoló, első fékkör (mind a megvásárlásakor)
Ide hordtam szervizbe
otthon a teraszon sörrrel a kezemben, néha átjött a haver is, akkor nem haladtunk de becsiccsentettünk
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | simson | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |