Elsőre nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e
Szöveges ítélet
125-ös robogót kerestem. Feltétel volt, hogy megbízható legyen, nagy legyen a csomagtartója és az utas számára is kényelmes legyen.
Hosszas válogatás után esett a választásom erre a típusra, bár többe került, mint amennyit eredetileg szántam rá. 2013 májusában toltam ki a szalonból, és nem bántam meg! Azóta is nálam van, 9000 km ment bele eddig. A moci minden elvárásomat simán hozza...
Előnyei:
- viszonylag nagy súlya ellenére könnyen kezelhető, irányítható
- alacsony a súlypontja, könnyen dönthető, de nem hajlamos bebillenni a kanyar belső ívébe
- városban (illetve 60-70 km/h-ig) egy személlyel megfelelő a dinamikája
- stabil váz és futómű, komfortos a rugózása
- 5 fokozatban állítható a hátsó rugóstag előfeszítése
- nagyon jó a szél- és esővédelme
- szuper a műszerfala, igényesek a kezelőelemek
- összeszerelési minősége jó, a műanyagelemek sem tűnnek gagyinak
- elegáns az egész motor megjelenése (tudom, ez szubjektív)
- hihetetlen cuccot elnyel a csomagtartó és a gyári doboz
- hatékonyak a fékek, az ABS plusz biztonságot ad
- a világítás szinte személyautósan hatékony
- a fejidomra rögzített tükrök elhelyezése kiváló, a látómezőbe esnek - nem kell elfordítani a fejet, csak a szemet
- kényelmes vezetési pozíció
- óra szerint 110 km/h végsebesség
- kiváló fogyasztás (2,7-3,0 L/100km)
- hangja és megjelenése alapján általában jóval nagyobb teljesítményűnek nézik, ritkán állnak le velem "izmozni" önjelölt autóversenyzők
- eddig hiba nélkül megy (leszámítva a nyitóbowdent, amit gariban cseréltek)
- az egész motor "egyben van", jó érzés ráülni és menni vele :-)
Hátrányai:
- a gyári IRC gumik nedves-vizes úton hajlamosak megcsúszni kanyarban
- a plexi éppen a sisakra nyomja a szelet, ami már 50 felett zavaró - hosszabb útra csak füldugóval indulok
- kb. 70 km/h felett, illetve két személlyel jelentősen romlik a dinamika, a végsebességet már lassan éri el (na ja, 125ccm nem egy lóerőgyár)
- nem szereti az úthibákat
- relatíve magas vételár
Összefoglalva: nem éppen a mai divatirányzatnak megfelelő a dizájn, de elegáns, időtálló. Bárhol meg lehet vele jelenni, és még az öltöny sem lesz tele bogárral. Ha valaki tudja, mit várhat teljesítményben egy 125-ös robogótól, ebben a motorban nem fog csalódni. Emellett nagyon kényelmes (utasnak is), hatalmas a csomagtartója, alacsony a fogyasztása. A jó szélvédelem miatt rendesen kitolható vele a szezon. Szerintem elsősorban (nagy)városi szaladgálásra való, esetleg 10-15 km-ről bejárni. Autópályát, gyorsforgalmi utakat kerülni kell vele, csakúgy, mint a hepehupás alsórendű utakat.
Hibalista
- Tanksapka fedél nyitóbowden kb. 1 hónap után kiakadt - garanciában javították.
Ide hordtam szervizbe
Real Motorcentrum Győr
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Liberty 50 2T | Következő motorja? | Valamilyen nagyobb robogó - majd egyszer |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |