Egy kis butaság elqrja a renomét!
Szöveges ítélet
Eladtam a világ egyik legjobb motorját egy CBR 600F-t a legutolsó szériából, ezért. Alig vártam, hogy felülhessek rá, hisz egy teljesen új fejlesztésü gép ami ráadásúl ezres. Nem is volt azzal semmi baj az elején, talán a hátsó gumi túl korai elkopása /2000 km/, de ez még elmegy. Sőt hívtak is garanciális javításra 2x is. Az első egy hűtőcső csavar csere, állítólag elolvadhat, a második meg a kuplunk egyik csavarjának a cseréje amihez időpont kellett, mert olyan, de olyan PECIÁLIS szerszám kell hozzá, hogy ilyen a UNIVERZUMBA sincs. Megvolt. A szerszám amire várni kellett egy krovaszár amin volt egy 13-as dugó:).
Aztán jött az első olajcsere, persze nem könyv szerint jóval hamarabb. Hááát alig folyt ki valami. Sebaj, raktak bele fasza Castrolt, de semmit nem szóltak. Ezt követően gyakrabban figyeltem az olajszintet, ami egy Hondánál azért nem túl gyakori dolog, és az biza ette rendesen. 1000 km- 1 lityi normál tempónál, komoly megküldésnél ugyan ez 100 km alatt jött össze. Töltöttem utána, majd jött a második olajcsere ahol már jeleztem, hogy normális ez??? PERSZE. Ekkor már én vittem az olajat MOTUL 300 Factory Line. Ezt is ette, de az előzőhöz képest szinte nulla volt a fogyasztás. Gondoltam megoldódott. Én naív. Majd jött az utánnaolvasás, először itthon fórumokon majd külföldi lapok, külföldre szakadt hazánk fiai stb... Kiderült ez a széria el van picit basszintva, rosszúl azaz nem tökéletesen sima a henger belső oldala ezért itt-ott szökhet az olaj, de ezt a Honda elismerte és mindenhol orvosolták a problémát kivétel ebben a tetű országban nem, ahol fogyhatott kb 10-15 db. 2008-as CBR. Itt szépen elkummantották a dolgot, jó magyar szokáshoz illően. A megoldás amúgy vagy sűrübb olaj, vagy gyűrű csere vagy komplett hengerfej, vagy blokk. A leg bosszantóbb, hogy nem is szóltak az embernek még akkor sem mikor rákérdez.
Amúgy a motor jó. Főleg miután saját zsebből megcsináltatta az ember. Fék , futómű szerintem nagyon jó, kényelem is közelít a tutihoz ami azért ritka egy sportmotornál. Nem csuklós gép, és 160-ig szinte be sem kell bújni a plexi mögé. Nekem a váltó is jó, bár fanatikusok/gixxer/szerint lassú xar meg mittudom én még mit mondanak. Szerintem tuti. Ha lett volna némi gerinc a Honda országos képviseletében és itt is orvosolják a hibát még akár szerethető is lehetne.
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző motorja? | CBR 600f | Következő motorja? | ZX-10R |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |