A tökéletes mindenes
Szöveges ítélet
2013 év végén eladtam a Honda CBR 600 FS Rossi Replikámat, mert kényelmetlen volt, főként hátul és elég sokat használtuk két személlyel. Túrásabb motort kerestem, ami kicsit nyomatékosabb, jobban pakolható és nem utolsó sorban kényelmesebb is. Mivel a korábbi Honda nem okozott csalódást így egyértelmű volt, hogy újra Hondát keresek. Tesztek olvasgatása, netes infók gyűjtése és a hahu áttúrása után már tudtam, hogy egy Honda VFR 800 vtec lenne az, ami a fent leírt kritériumoknak megfelelne és nem utolsó sorban még sportosan néz ki. Nagyon nem akartam piros motort venni, de 2014 év elején elég sok piros vtec volt a hahun és ennek az ára is kedvező volt így egy 2002-es, ABS-es tűzpiros VFR lett a befutó.
CBR-hez képest meglepően kényelmes volt a motor, ez már a hazaúton kiderült (~300 km-ről hoztam), nem teljesen csutkakormányos mert, gyárilag kicsit ki van emelve, amitől nem kell annyira ráfeküdni a motorra. A világítás a dupla fényszórónak hála tökéletes, a hidraulikus kuplung is sokkal kifinomultabb bovdenes társaihoz képest. A fékek is teszik a dolgukat, hála a duál féknek és az ABS-nek. Sok tesztben olvastam, hogy a vtec durván vált, azt igazából nem tudom, hogy az újak, hogy csinálják, de a régi váltása szerintem direkt jó, élvezhető, amúgy csak kisebb fokozatban ránt nagyobbat, fent már nem érezhető. Sor4 után a a V4 duruzsolása zene a füleimnek, mélyebben dörmög, pedig gyári dobok vannak rajta.
45000km-rel vettem jelenleg 58000km felett jár. A kettő között a többszöri olaj és szűrő cseréken kívül kapott egy kúpgörgős kormány-nyakcsapágyat, egy gyári termosztátot, Pilot Road 4 gumikat, egy szett NGK irídium gyertyát.
Túl vagyunk pár kisebb-nagyobb túrán, pl. megjártuk vele az Alacsony és Magas Tátrát, Mariazell könryékét, aztán idén nyáron egy 6 napos Balkán túrán bizonyíthatta a VFR-eket körül lengő megbízhatóságukról szóló legendákat. Azt kell mondjam hibátlanul teljesítette a 2400km-es túrát, a két szezon alatt egyszer sem hagyott minket cserben.
A motor idén 13 éves múlt, de mai napig megnézik és megdicsérik a parkolóban.
Lassan téli pihenő következik, le is adtam szervizbe, szelephézag ellenőrzésre és láncfeszítő cserére, talán idén még lesz vele 1-2 kör, de semmi komolyabb. A következő szezonban folytatódik a kilométerek gyűjtése.
2016
Szerencsére néha már 10 fok fölé emelkedik a hőmérő, már túl vagyunk néhány száz kilométeren. Már szerelőhöz is bejelentettem a motort, kap új DID 530VX láncszettet és a fékfolyadék is cserélve lesz.
Hibalista
- Kormány nyakcsapágy
- Termosztát
Ide hordtam szervizbe
Kis műhelyben is járt és Honda márkaszervizben is
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | CBR 600 FS | Következő motorja? | VFR 1200 XD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |