A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Vfr 750f 1990 (750)

Vfr 750f 1990 (750) 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Az agyondicsért agyondicsérnivaló

Szöveges ítélet

Hogy a VFR jó, azt senkinek nem kell mondani. Ha megbízható motorról van szó, biztos előkerül a neve. Csóró egyetemistaként olyan motort kerestem, amire remélhetőleg nem kell vagyonokat költeni – mégis miből??? – úgyhogy meg is vettem a piacon található legolcsóbb, legszakadtabb VFR RC24-et. Nagyjából a világ összes kilométere +2 lehetett benne, két éven belül meg is adta magát: az egyik fogaskerék elszabadult és szétverte az egész motort. Sebaj, vettem egy külföldről behozottat, átrakattam a motort és már mehetett is a móka tovább. Újabb két év elteltével eltört a hídváz a villanyak alatt pár centivel. Menet közben. A Petőfi hídon csúcsforgalomban…

Ezen a ponton döntöttem úgy, hogy itthonról többet nem veszek motort. E-bay-en lőttem egy ’90-es RC36-ost, apró sérülésekkel, de frissen felújított villával, 60e km-el, végig vezetett szervizkönyvvel – végig ugyan abba a honda szervizbe hordta az engem megelőző két gazdája –, fűtött garázsból. Megkaptam 20 évre visszamenőleg az összes TÜV papírt, szerviz számlát és még az eredeti szerelési útmutatót is. Meg túraplexit és markolatfűtést. Egy röpke hétvége alatt letudtam a szumma 2600km-es oda-vissza utat, majd egy hét és már forgalomba is helyeztem.

Azóta három és fél év illetve 30000 km múlt el. Az első két évben amellett, hogy megcsináltattam a sérült idomokat és újrafényeztettem a gépet – itt fejezném ki hálámat Zivatar barátomnak a gyönyörű munkáért -, csak a kötelező olaj-olajszűrő és láncszett cserén esett át. Illetve az első kerékcsapágy szenderült jobb létre valahol a nyolcvanezredik kilométere után.

Aztán tavaly nyáron elérkezett egy komolyabb szerviz: kuplung csere, szelephézag állítás, fék-, kuplung folyadék, légszűrő-, hűtőfolyadék csere . A kuplunghoz viszonylag egyszerű volt alkatrészt szerezni, nagyvas és a bázismotor is pár napon belül tudott alkatrészt adni, a szelepfedél tömítésnél viszont már bonyolultabb volt a helyzet. Itthon csak utángyártottat találtam, eredeti alkatrészeket firtató levelemre még csak választ sem kaptam az itthoni kereskedőtől. Ismét külföldön nézelődtem és meg is találtam az oldalt, amit csak ajánlani tudok minden japán motor tulajnak: www.cmsnl.com. Bár nem olcsó, de csak eredeti alkatrészt árulnak, és szinte minden van raktáron, ráadásként a részletes robbantott ábrákban órákig lehet gyönyörködni. Egy héten belül megkaptam a tömítést, csavarokat, miegymást. Neki is ugrottam a szerelésnek.

Mielőtt páran felkiáltanának, hogy már megint egy hülye „sufnyi-tunyer”, jelezném, hogy kezemben volt a részletes szerelési útmutató - ami azzal kezdte, hogy ezek otthon is elvégezhető javítások-, plusz gépész volnék, már a nyomatékkulcsról is hallottam és nagyon szeretek szerelni. Meg egy kicsit tudok is – annak ellenére, hogy nő vagyok. Kisregényt tudnék írni arról, milyen szép is a motor belülről, és hogy micsoda élmény azzal találkozni, hogy a tervezők arra is gondoltak, hogy ezt valaki egyszer szerelni fogja. A vezérműtengelyen nagyítóval sem tudtam kopásnyomot felfedezni, a hézagoló lemezkék többségén még jól olvasható volt a gyári méret felirat. Némi számolgatás után az eredeti lemezek felcserélgetésével az összes hézagot be tudtam hozni középértékre – sajnos nem maradt idő új alkatrész beszerzésére. Cirka 15 óra alatt meg is volt minden, és bár a próbaindítás után fél perccel felhangzó éktelen kelepeléstől azonnal leizzadtam és instant szívrohamot kaptam, rövid gondolkodás és hallgatózás után leesett, hogy csak a benzincsapot felejtettem el megnyitni… Ezek után a másnap reggel kezdődő egy hetes, 3500km-es Alpok túrát minden gond nélkül vettük.

És hogy mi a lényeg? Van egy 25 éves, 90 ezret futott gépem, amit az istennek sem cserélnék/adnék el, mert ilyen jó állapotút itthon úgysem kapok. Tegnap indítottam el idén először, harmadikra már duruzsolt is szép szabályosan. Megbízható, kényelmes, remekül motorozható, bőséges teljesítménnyel rendelkezik – a srácok szép sorban lemaradnak a nagyobb gépekkel a szerpentineken. És szerelmes vagyok a formájába .

Hibalista

- Csak kopóalkatrészeket cseréltem + a kerékcsapágy, bár én ezt is kopóalkatrésznek veszem

Ide hordtam szervizbe

Magam szereltem

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1990
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (0) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? VFR 750F RC24 Következő motorja? Csak VFR lehet
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.