A rém!
Szöveges ítélet
Mindig speed motor tulajdonos voltam és ezeket a tipusokat kedveltem a legjobban! 44 éves koromban azt mondtam hogy szivesen felülnék egy speed motorhoz hasonló felépítménnyel rendelkező naked bike-ra,mivel az utcai használatra ez a legideálisabb! A fő szempontok hogy deltabox váza legyen (ez a legmerevebb építési mód)sor négyhengeres legyen,a vezérlés a motor oldalán legyen,japán legyen,jó fékekkel rendelkezzen és legyen benne kakaó!
Az elvárásoknak két márka felelt meg: a Yamaha Fz1 N,és a Honda X11-es!
Honda X11-est jó állapotban találni igen nehéz,mert ezt elég rövid ideig gyártotta a Honda és nincs túl sok belőle. Ezért a Yamaha Fz1 N volt inkább elérhető. Elmentem az ország több pontjára megnézni egy pár Honda X11-est,(bár nem volt sok)egyik sem nyerte el a tetszésemet,úgy ahogyan a megtekintett Yamaha Fz1 N-ek sem! Egy cimborám aki 14 éve importál motorkerékpárokat Olaszországból (Európa legnagyobb motoros nemzete)ez idő alatt kétszer látott X11-es Hondát kint. Október vége felé felhívott Bolognából egy Honda szalonból hogy beszámítottak egy fekete X11-est hozza-e be nekem. Behozta nekem,rendeben van a gép! Tévhit az hogy a CBR1100XX levetkőztetett tipusa. A váz,lengővilla,tank,farokidom,tehát a felépítmény teljesen egyedi.A blokk,futómű,fékek egyeznek csak meg vele. A blokkban végrehajtottak egy pár változtatást hogy egy igazi naked bike-hoz illő legyen a teljesítményleadás! Más vezérműtengelyeket szereltek be,a benzinbefecskendezést is átprogramozták,valamint az áttételeken is módosítottak annak érdekében hogy már alulról is brutálisan gyorsuljon.Ez nyilván a végsebesség rovására megy,de nem az volt a cél egy nyitott motornál hogy 300Km/h legyen a végsebessége mint a CBR1100XX-nek. Kárpótlásul brutálisan gyorsul,0-100 ra 2,3! A végsebessége 260Km/h,előzésnél nem kell visszakapcsolgatni,egy apró csuklómozdulat elég hozzá.Kanyargós szerpentínen nagyon merev,pontosan irányítható,egy zavaró tényező van egy speed motorhoz képest,az pedig a súlya.Nem lehet olyan bátran beengedni a kanyarokba,viszont a kanyar kijáratától brutális kigyorsításra képes! Azt tapasztalom hogy a speed motoros barátaim nem tudnak velem mit kezdeni,mert megközelítenek a kanyar bejáratánál,viszont a kigyorsításnál brutál a "hézag"! Ők is bevallják hogy a kigyorsításokban nem tudják tartani velem a tempót.Nyilván a maga 222Kg-os száraz tömegével,villaszögével,tengelytávjával nem egy pályagép,de utcára egy ideális választás.Mint már említettem 30 éves motorozási multamban én is a speed motort tartottam a legjobb választásnak, de elgondolkoztam azon hogy mentünk a hegyen egy két elmebajosat,majd elmentünk a Balatonra kajálni,csavarogni.És amikor a hegyen nyomtuk a legjobb speed motorokkal akkor pedig ott voltak a nyomunkban a speed motorokhoz hasonló felépítményű naked bike-ok! Tehát utcára randalírozni,kényelmesen utazni,(nem kuporogva mint egy speed motoron)a legjobb választás egy merev építésű naked bike.
Hibalista
- A megszokott használatból adódó kopó-fogyó rezsialkatrészek,fékbetét,láncszett,olaj,olajszűrő,levegőszűrő,gumi,stb,stb.......!
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizelem.Tanácsokban,ötletekben,szervíztapsztalatokban a konzultásom Czvik Zsolt Balatonendréd motorkerékpár szerelő,sok sok éves tapasztalattal!
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |