A motorozásról szól, nem a motorról
Szöveges ítélet
Az előző egy belpiacos retróbike volt, egy precízen illesztett műszer, de hosszabb utakhoz kevés volt a 34 LE és szélvédelem. Pályán minden előzést meg kellett gondolni és feldobozolni is reménytelen vállalkozás lett volna.
Szerettem volna valami nagyobbat, erősebbet. VFR-eket és 600-as CBF-eket nézegettem, de igazából hamar kiderült, hogy a VFR teljesítményére nincs szükségem és mivel sokkal kisebb a kultusza (konkrétan nincs), ezért CBF-et joggat találok ugyanannyiért. Ja és kevesebbet is eszik. Végül aztán megleltem az igazit: három dobozzal, hatalmas tárhellyel és olyat, aminek nem szitál a kormánya, ha elengeded. Legenda, hogy a CBF-nél ez kötelező, ami berezeg, azt ne vedd meg.
A futóműve bolondbiztos: állíthatatlan, csak a hátsó rugó-előfeszítést lehet tekergetni. Volt, hogy elsokalltam Horvátországban a szerpentinen három dobozzal, hálózsákokkal, sátorral, tanktáskával és két személlyel, de csak mélyebbre kellett dönteni és szó nélkül megoldotta. Igazából semmi nem hozza ki a sodrából (bár én már túl vagyok a hülyegyerek korszakomon). Sajnos a második hátsó sárvédőt lespórolták, így a kerék a gátlóra lapátolja a koszt. A következő fejlesztésem ez lesz.
A blokk a Hornetének 78 LE-re lefojtott változata, ha abban tartós volt 100 LE-vel, ebben éppen örök életű. Nagyon széles fordulatszám-tartományban használható, 2500-nál még nem rángat és vígan pörög 10 000 fölé. Könnyű pilótával 5-6 mp alatt százon van, az autóknál így sokkal dinamikusabb, egy előzés 3 másodperc, ami egyszerűvé teszi a közlekedést. Váltogatni, na azt kell, hogy jól húzzon, de a váltó pontos, bár a maiakhoz képest valamivel hosszabb úton kapcsol. Hangja szinte semmi a gyári dobbal, de nekem pont ilyen kell, nem szeretem a feltűnést. Évente olajat cserélek benne, akkor is, ha kétezret sikerült csak menni. Tavaly ránézettem a szelephézagra, nem volt elmászva.
Az ergonómia jó, csak a szívató van nagyon hülye helyen: a bal comb magasságában, de hát ez még karburátoros, az egyenletes gázvétel ára, hogy ezt húzkodni kell induláskor. A műszerezettség majdnem teljes, csak üzemanyagjelző nincs, bár ha a két napi kilométer-számláló közül egyet nullázunk tankoláskor, akkor tudható, hogy 300 km után már nem vágunk neki sivatagnak.
A nyereg magassága és a plexi három lépcsőben állítható, igaz ez némi szerelést igényel. A kormány-nyereg távolságnak is van egy közelebbi, meg egy távolabbi fokozata. Mindezek jól személyre szabhatóvá teszik. A nyereg szerintem lehetne vastagabban tömött: egy tank benzint kimotorozni nagyon fájna megállás nélkül.
Időközben tettem rá fűthető markolatot, került egy szivargyújtó-aljzat a nyereg alá kempingezéshez, mindkettő jól bevált. Előnyös, hogy bár a tükrök az idomhoz rögzülnek, a kormányon megvan a naked változat tükreinek felfogatási pontja is: ide stabilan lehet rögzíteni bélelt kézmelegítőket hidegben motorozáshoz. A szélvédelem nekem nem tökéletes, 180 cm vagyok, és ha utast viszek bizonyos pozíciókban rángatja a huzat a sisakom, de már megtanultam helyezkedni.
Összességében azoknak ajánlom, akik a motorozásba szerelmesek és nem a motorba. Ez mindig elindul, és ha nem nagyon béna az ember, akkor mindig hazahoz. Tíz napra két személy kisebb kompromisszumokkal el tud vele menni túrázni. Nem csúnya, de nem egy dizájműremek. Ha szereli vágyom, arra van veterán motorom, ez arra kell, ha menni akarok.
Hibalista
- Csak kopó-fogyó, más semmi.Ez ilyen.
Ide hordtam szervizbe
Motor Sprint. Pontos, korrekt, értékarányos.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | VRX400 | Következő motorja? | NC750X |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |