A megbocsátó szentfazék
Szöveges ítélet
2014-ben egy 125-ös után szerettem volna egy erősebb motort.Ekkor jött a dilemma,hogy használt 600-700-ast, vagy egy új Cb500f-et ami épp akciós volt.Az utolsó ABS nélküli darabokat 4500 euróért árulták,ezért inkább lemondtam a plusz teljesítményről a megbízhatóság javára.
Nagyon megbízható egyelőre,semmi hiba.
A kinézete jó.Nem a legszebb de nem is csúnya.(szerintem).Persze látni rajta a spórolás nyomait,a pánt nélküli tanksapka zavar a legjobban.
A teljesítménye eleinte elég volt, de pár év után most már kicsit kevésnek érzem.Főleg előzésnél lehetne picit gyorsabb,de mivel főleg nyugis túrázásra használom ezért még talán nem cserélem le.A legális sebességhatárokon belül elég a teljesítménye.120-130-ig elég jól gyorsul de afölött már eléri a határait és pl. autópályán még lehet vele előzni kb. 150-ig,de lassabban.
A fogyasztása nagyon jó.Túratempóban volt 3.6 is de kicsit tempósabban használva is csak 4 liter,persze nem halálra forgatva ami szerintem felesleges is mert 6500-as fordulat felett már csak kínlódik.8500-nál van pirosban.
A hangja az eredeti kipufogóval halk,84 db. van megadva ezért lecseréltem egy Mivv-re amitől öblösebb hangja lett,még a tompítóval is bőven elég szerintem.Így már meghallanak a gyalogosok és a biciklisek is mert előtte ez probléma volt.
Az ülés kényelme szerintem átlagosan jó.Számomra kényelmes a 165 centis magasságommal.200 km.-t simán le lehet vele nyomni,utána kezd kényelmetlen lenni.Több pihenővel 500 kilométeres túrākat is lehet vele csinálni nyugodtan.A legtöbb nekem 720 km. volt,de az már kínzás volt számomra.
A rugózása a hátsó keréknél számomra megfelel,nem is állítottam rajta de az első teleszkóp szerintem katasztrofális volt.(érdekes hogy ezt egy tesztben sem kritizálták nagyon).Az eredeti Dunlop D222 gumik cseréje után(9000 km.) az új Bridgestone T30 evo sokat segített.Mintha a kisebb úthibák eltűntek volna és mikor a teló olaj is ki lett cserélve akkor még egy picit jobb lett.
A motor leginkább nyugodt motorozásra ajánlott,vagy kezdőknek és újrakezdőknek.Nem fog megijeszteni a teljesítménye senkit,sok vezetői hibát megbocsát.
Hibalista
- Egyelőre semmi nem romlott el rajta csak egy esés után volt cserélve kormány(Barracuda,60 euró), lábtartó amit használtan vettem (30 euró) és egy tartály melletti oldalsó műanyag idom(150 euró).
Ide hordtam szervizbe
Öcsémmel szereljük.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |