A Kiegyensúlyozott Kétkerekű
Szöveges ítélet
Négy évnyi chopperezés után vágytam valami más stílusra.
A választási szempontjaim
- könnyen lehessen vele várost menni
- legyen pakolható
- ne okozzon gondot, ha ki akarok menni vele a városból és egy hétvégén 1200-1500 km-t mennék
- kényelmes legyen
Nézelődtem, de elsősorban a Honda tájékán: nagyon bejött, hogy a 10 éves chopperen négy év alatt egy fesz-szabályzót kellett csak cserélni. Transalp, NT 650? Beleszerettem a 650-be. Szalonba be, mondják ám, hogy ez biza 700 lesz az idei ( 2006) modellévben. A kiállításon, 2006 március elején ráültem. Elfelejtettem a 650-et, azonnal..::-)))
2006 április 26-án vettem át. Extraként a kéz-, és térd szélterelő, valamint a tankpad került felszerelésre. A kéz-szélterelő nagyon jó, a térd semmit nem ér, kidobott 20k Ft.
Most a tapasztalatok: olyan motort kaptam, amilyet szerettem volna. Én ebben találtam/találom meg azt az érzést és praktikumot, amiért felülök egy kétkerekűre, és anyagilag is megengedhetem magamnak.
Az első 1500 km-t nagyon békésen, óvatosan tettem meg vele, így nincs is lilára égve a kipuff., asszem ügyeltem a bejáratásra. Kényelmesen ülök rajta ( 185cm/91kg), megálláskor teli talppal vagyok a földön. Nagyon kezesen viselkedik minden közlekedési helyzetben, meglepően dönthető - persze ettől még nem lesz ellenfele egyik supersport, vagy supermotonak sem a kanyarokban.
A fékjei igen hatásosak, igaz, az én vezetési stílusommal még egyszer sem kellett, hogy az ABS működjön..:-)
A motorja, mint a svájci óra... sosem lesz olyan kiegyensúlyozott és selymes járású, mint a S4-esek, hiszen ez V2, minden ütemet külön érzek, de 3500 rpm-nél kisimul a járása - ekkor már van nyomaték is dögivel - és gyönyörűen ketyereg...
A váltóról nem írok. Könnyen, pontosan működik, a kuplung kis erővel működtethető, ennyi.
Teli van mindeféle pakolható üreggel, dobozzal. Két ember 3-4 napra a hátsó doboz (topcase) feltétele nélkül el tud menni vele bárhová.
A műszerek kezelése egyszerű és ergonomikus, nekem mindössze a vészvillogó "elhúzós" működtetésével van bajom, sokkal célszerűbb lett volna egy nyomógomb, úgy, mint az autókban. Így menet közben elég macerás megköszönni ezen a módon az esetleges udvarias gesztusokat. Apropó, világítás: miután elhoztam a szalonból, egy esti guruláskor jöttem rá, hogy az "égbe" világítok, magam előtt ezért van sötét.:-)))) Otthoni beállítás után - érdekes módon - ugrásszerű javulás történt az éjjeli fényviszonyok terén..::-)
Maga a motor - számomra - a a nyugalmat, a megbízhatóságot, a praktikumot és a precizitást sugározza. Akinek ez a fajta stílus jön be és elég neki a 66 LE ( stabil 130-160-as utazótempó), annak tiszta szívből tudom ajánlani.
2008.12.26
No, túl vagyunk 35.000 km-en, gondoltam, frissítek. Az elmúlt két évben sok minden történt velünk: 26k km, két garnitúra gumi ( Bridgestone BT 021, ehhez a motorhoz ideálisnak tartom), első fékbetét 24k km-nél, hátsó 18k-nál ( erről később Honda márkakereskedői szeminárium volt "Hogyan tilos Deauville-n hátsó fékbetéteket cserélni???" címmel, volt 6.000-ként szerviz, 12.000-ként kardánolaj-csere, sok km az Alpokban, a Kárpátokban, felmentünk Erdélyben a Pádisra ( igaz egy Gilera Runner 180 is a hegytetőn volt:-)))), valamint naponta Budapest. Egy dolog nem volt: HIBA. Bármilyen. Akármilyen. Kicsi. Még kisebb. Semmi. Ezért - is - vettem, és nem csalódtam, igaz, még csak 35.000 van benne. 70k km-nél megint írok..:-)))
Ismerősömmel beszélgettem egy hónapja, mondtam, hogy lejár a lízingje 2009 ápr-ban, kérdi: és mit veszel helyette, Pan Eu-t, vagy FJR-t??? Néztem rá, mint az ütődött: miért adnám el?? 35k km után is azt moöndom, hogy ezt a vasat a Honda nekem tervezte... marad még pár évig...
2011.11.20
Nos, eltelt egy kis idő és annak a vasfoga nem hagyta érintetlenül a vasat: a felsorolt hibák jöttek rajta elő, tudom, elfogult vagyok, de nekem ennyi belefér. Igaz, a szerviz szerint sem a hűtő, sem a vízpumpa nem tipikus, de ez nem számít, ha nálam meg előjött..:-))) Mindazonáltal ezen hibák miatt mindössze 2 napot állt az elmúlt 6 idényben, ezt túléltem.
Elkezdtek rajta kicsit fakulni a műanyagok, de glicerines kezelés hatására ismét régi fényükben ragyognak.
Szerkezetileg, motorikusan továbbra is rendben vagyunk, a hátsó féktárcsa cserés lesz a következő szerviznél, olajat nem eszik, gumit annál inkább - most 14-15k km-ként cserélem. Aki ebben a típusban gondolkodik, üzenem, hogy Metzeler Roadtech Z6 150-es hátsója egy igazi katasztrófa a motoron, valamint a Conti Road Attack is ( ez utóbbit 700 km után kukáztam le róla).
Nem számítottam ennyi km-re vele,de a 100-at most már megvárom, úgyhogy jövőre még tuttira marad. Aztán meg ??? Majd meglátjuk.
2013.02.24.
A hetedik idényünkre készülvén 103.000 km-t mutat az óra, két, említésre méltó "akció" történt - nem említve az esedékessé vált hátsó féktárcsa-cserét -:
- még 2011 decemberében levettem a középállványról és azonnal elfolyt a központi rugóstag olaja. Jókor, mert a télen volt időm kivetetni és a III. ker-i Kárászy Műveknél felújíttatni.
- egy út közepére - "hirtelen elém ugró" - járdaszigetre felhajtást mintegy 5-7 méteres ugratással abszolváltam, amit nem viselt jól sem az első, sem a hátsó felni, olyannyira, hogy az első cserés lett, hátul elég volt a görgőzés. ( Nagyon meglepő, de a gumikon sem külsőleg, sem menet közben nem éreztem változást, még 8k km-t fenn voltak az eset után... lehet, h ezért kerülnek ennyibe a motorgumik ??:-))
2013.12.30
Véget ért egy 8 idényes együttlét, ma elvitték a Honda Dreamből, ahová eladásra betoltam. 119.082 km-t mutatott az óra, a különféle európai hágók, városok matricáival teliragasztott plexi és a jobb oldali dobozfedél megmaradt emléknek, ezek az alkatrészek nem voltak eladóak. 2013-ban (sem) nem produkált semmi különöset. Nem hibásodott meg ( a "szokásos" 35-40k km-enként bekövetkező telószimmering-cseréket már nem nevezem annak, most 110k km-nél cseréltük), ellenben megint mentünk együtt pár ezer km-t, békében, harmóniában, "megszokásból".
Talán sosem lesz ilyen jó motorom megint, de azért adtam egy esélyt a DCT váltós Crosstourernek... :-))))))
Változatlanul állítom, hogy az egyik legjobb, legkiegyensúlyozottabb motor, amit átlagos felhasználó, normál körülmények közötti motorozásra megvehet.
Hibalista
- Központi visszahívási akció, valami hátsó fék vezeték tömítés/alátét ellenőrzése miatt - - 55.500,- A duda megnémult - 66.600,- Vízpumpa tömszelence - pumpacsere - 77.300,- A hűtő szivárog - 82.000,- Központi rugóstag kakukk
Ide hordtam szervizbe
Honda MAxxpower
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Honda Dream
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 119082 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Steed 400 | Következő motorja? | Crosstourer DCT |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |