A gyors hokedli - korunk fémváza az élő szövethez
Szöveges ítélet
A motoros tanfolyam és egy Hondás nyílt hétvége kivételével csak Simson Schwalbe-val mentem, de azzal viszonylag sokat. A tanfolyam egy régi CB500-assal volt, azzal is csak egyszer mentem 60-nál gyorsabban. Utána több év 0 motorozás után a nyílt napon meg kellett állapítanom, hogy álmaim netovábbja, egy Hornet, túl erős nekem, és hamar otthagynám a fogam az út szélén, lévén akkor a húszas éveim végén. Aztán megint évek múlva összeállt a pénz is és az elszántság is, és a számomra (kezdő motorosnak) kifejlesztették a tökéletes motort: NC750XD.
Rohadt kényelmes, hogy nem kell a váltóval az ürest keresgélni, bármikor nyugodt szívvel húzhatok egy kövér gázt, mert tudom, hogy nem fog megölni, bármikor nyugodt szívvel megránthatom/beletaposhatok a féket/be, mert az ABS teszi az dolgát, és a városban, ahol 99%-ban használom, a sok tehetséges autós miatt tennie is kell a dolgát.
A 745 köbcenti tényleg minden benzin atomot megcsócsál. Ha nagyon húzom neki, akár 3,8-t is megeszik, de 3,6-nál megáll a fogyasztás, és valóban nem tüzes, soha nem akar szétszaladni a ménes. Úgy szoktam mondani, hogy kicsit jobban megy, mint egy erősebb 2 literes dízel autó, ezért nem okozok meglepetést az autósoknak, nem (tudok) termek hirtelen ott, ahol nem számítanak rám. Ez városban több mint elég, nem kell több.
A szélvédelem, az szerintem kb. nulla, ezért 130-nál már elég nagy a huzat, 110 körül nagyon rendben van. 180 volt a max, 130 felett azért már nem nagyon indul meg, ott egy kicsit ciki, amikor egy autós lehúzódik előlem, én meg csiga lassúsággal „gyorsulok” tovább. Van egy „S” mód, de csak egy kicsit lesz tőle dinamikusabb, sokkal jobban pörgeti, sokkal előbb visszavált, nagy sebességnél meg már kb mindegy, hogy „S”-ben vagy „D”-ben van. Motorfék nyílván nem annyira erőteljes, de a váltó „mínusz” gombját szorgalmasan nyomkodom, szerintem elég jó, ahhoz képest, hogy automata, és ezerszer jobb mint egy DSG-s Octavia mínusz gomb nyomkodása.
A súlypont tényleg nagyon alacsonyan van, úgy lehet vele kanyarodni, ahogy az ember nem szégyelli, persze nem így születtem, a vétel után elmentem egy vezetéstechnikai tréningre, én anélkül nem engednék senkit motorral forgalomba. A városon tényleg úgy megyek át, mint kés a vajon, magasan van a tükör, „csak” a SUV-ok és a fehér dobozok vannak veszélyben.
A tank helyén lévő tároló meg istencsászár! Az XL-es sisak már nem fér bele, de amiatt csak 1 másodpercig búslakodtam, mert minden más igen. Lakat, kesztyű, esőcucc, telefonos tartó, defekt kukac, rongy, kávé, mosószer, tej, joghurt, pelenka, döglött macska, stb. Kaptam hozzá egy hátsó doboztartó konzolt, dobozt azóta se vettem, ezek után minek?
Használtan is drága volt, de imádom, tökéletes, a megváltás a budapesti
közlekedésben, vidékre is bármikor elvisz, szerencsésnek érzem magam, hogy megengedhettem magamnak.
Hibalista
- Semmi. Csak a szokásos kopó-fogyó alkatrészek cseréje.
Ide hordtam szervizbe
Karasna: drágák és lelkiismeretesek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Motorrad: lelkiismeretes szerelő srác csak azt felejtette el megkérdezni, hogy az olcsóbb vagy a drágább fékpofát kérem, berakta az olcsóbbat...jobban örültem volna a drágábbnak.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 12500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Schwalbe | Következő motorja? | VFR1200XD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |