A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

R 1150 RT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Végtelen utak vándora

Szöveges ítélet

2010 őszén vettem, használtan, 42ezer km-el a számlálóban. 2004. évjáratú, duplagyertyás, 6 sebességes, full-integrál ABS, elektronikus fékrásegítéssel, 3 gyári dobozzal és gyári tanktáskával. Gyakorlatilag minden extrával fel van szerelve, melyek egy része nagyon OK, egy része azonban felesleges - szerintem (mint pl. az első ködlámpa, vagy a rádió).
Az ítélet írásakor 59.000 km van a műszer szerint a gépben, tehát 17ezer km ad alapot a megítéléshez.
Ami megítélés egyértelműen pozitív.
Kezdjük mondjuk a megjelenésnél: kicsit ódivatú a gömbölyded formákkal, hatalmasnak tűnik a teli idomok miatt és ha fent vannak az oldaldobozok, kicsit széles is. Ilyenkor az utasnak oda kell figyelni fel- és leszálláskor, hogy ne húzzon csíkot a doboz (nálam fényezett) fedelére a csízmával.
A kényelem? Nos ez az elsőrangúak közé tartozik. A vezető nyerge 3 magasságban állítható és külön áll az utassétól. Utóbbit párom kényelmesebbnek tartja a Hondáénál, pedig az sem volt egy fapad... A fék- és kuplungkar (ez utóbbi is hidraulikusan mozgatja a tengelykapccsoltó) is 4 pozícióban állítható. A kezelőszervek kézre esnek, a kapcsolók határozottan jelzik, mikor kapcsolnak. Ez eleinte fura volt a Honda finomsága után, de egy elgémberedett utazás végén rájöttem: ha lefagyna, elzsibbadna a kezem, akkor is érzem, mikor kapcsolt a kapcsoló. Az index: Sokak szidják, szerintem pedig SOKKAL kényelmesebb és kezelhetőbb az egygombos rendszernél. Megszokni annyi időbe telt, amíg az első úton hazaértem (kb. 1,5 óra).
Az elektromos szélvédő nagyon jó dolog, ellenben nekem kicsit alacsony - így cseréltem egy Kappa KD241St-re, ami viszont bizonyos fényviszonyok között opálos volt. Pedig a tetején kialakított kis felcsapás épp elég volt, hogy javuljon a komfortom.
A markolatfűtés kíváló, 2. fokozaton igazán hidegnek, vagy szétázott kesztyűnek kell lennie, hogy megérje használni.
A rádiót én kiszereltem, így most van egy kb. 3 literes zárható kesztyűtartóm - aminek sokkal több hasznát veszem, mint a soha nem hallgatott rádiónak.
Amit még szokni kellett:a fényváltó/fénykürt gomb és a kürt - de kis tudatos gyakorlást követően már nincs gond vele.
A tükrök egészen jók, szinte korlátlan a hátralátás, talán az utas combja zavaró kicsit az alsó élen. Egyébként a tükör boruláskor, koccanáskor a patentoknak köszönhetően leesik, ahelyett, hogy törne. A leeső tükröt az indexvezeték is megtartja, de célszerű venni, vagy készíteni erre egy huzalt (én megtettem, kb. 500 Ft-ból kijött).
A dobozok pakolhatóságáról: a gyári oldaldobozok és a topcase igazán impozánsak, a gyújtáskulccsal nyithatók és levehetők, az enyémek ráadásul a motor színére fényezettek. De! egyikbe sem fér bele egyikőnk sisakja sem. A topcase alakja a középső kiemelkedésel (ami alul is megtalálható) annyira rosszul jön ki, hogy lecseréltem egy GIVI Maxia E52-re (amiben ráadásul pótféklámpa is van). Az oladldobozok egyébként kb. egyformák, 32 literesek és egy pár utángyártott belső táskával nagyon kényelmesek. Tanktáska: mivel a tank és a burkolata is műanyag és hevedereknek gyakorlatilag nincs hely, szinte csak a gyári tanktáska megy fel (nekem szerencsére ez is megvan), de lehet kapni egy-egy cégnél olyat, ami ehhez készült (lásd majd extráknál). Ülés alatt alig van hely, ide a gyári szerszámkészlet és gyári defektjavító (szálbehúzós CO2 patronokkal), izzóklt, eü. csomag és két láthatósági fért be nekem.
És akkor a motorról: a 95 Le és 100 nm érződik. Kicsit remeg, kicsit pörgetni kell, de mindenhonnan meglódul és megy, mint egy mozdony. A 95-ös nem igazán elég neki, de nyugodtan megy vele, esetleg durva gázadáskor néha becsörög. Kellemes fordulatszám-tartomány 2500-5000 között. Fogyasztása egy személlyel városban 5,5 liter, két személlyel 6 liter, országúton full málházva, utassal, 100-110 átlagnál 5-5,5, autópályán full málházva, utassal 130 körül 5 liter. 6 liternél többet még nem tudtam megitatni vele - de biztosan lehet, csak akkor durván kell kergetni. Tank 25 liter, így a hatótávolság 400-500 km. között van.
A fék pazar: az elektromos rásegítést azonban nagyon szokni kell; nyugodtan húzva, vagy taposva kevésnak tűnik, de határozott parancsra iszonyatosat fog - és nem bólint, hanem leül a gép. Viszont ha egyforma erővel húzza az ember, kicsit vissza-vissza enged és ilyenkor enyhén csökken a fékerő is. A full-integrál rendszer alapján a fékpedál is fogja az első kereket, a fékkar is vezérli a hátsót és a computer állítólag a fékerőelosztást is szabályozza. Az ABS-ről nem tudok vélemény alkotni, mert még nem sikerült (nem kellett - szerencsére) annyira durvát fékeznem, hogy dolgoznia kelljen.
Az indításnál a számítógép egyébként ellenőrzi a rendszert a féklámpát is ideértve és ha gyenge az akksi, az bizony ilyenkor bezavarhat.
A futómű: szintén a legjobb, amivel dolgom volt. Tökéletes az egyenesfutása, de imág kanyarodni - ilyenkor azonban kicsit tartani kell. Viszont nem tér le az ívről. Az első futómű nem állítható, a hátsón az előfeszítés és a csillapítás állítható. A rossz minőségű utat nagyon torelálja, az oladlszélre azonban kicsit érzékeny - a nagy idomok miatt.
A hibákról a külön helyen már írtam, kiegészítésként talán ennyi:
Az akksi még az első akksija volt, és nálam halt meg. A cseréhez le kell bontani a bal idomot, ezért ha van keret, érdemes ápolásmenteset venni.
A szerelhetőségről: az elektronikát és a féket leszámítva nem bonyolult, így akár otthon is szerelhető. Pl. olajcserét, fékbetét cseréket, szelephézagot magam intézem.
Karbantartás:
10ezrenként: motorolaj csere, szelephézag ellenőrzés, egyéb ellenőrzések,
20ezrenkén: váltó és kardán szöghajtás (véghajtás) olaj csere, összes fékfolyadék csere, levegőszűrő csere, egyéb ellenőrzések,
40ezrenként: generátor poliV szíj csere, egyéb ellenőrzések.
A márkaszervíz drága, de vannak egyéni szerelők, akik lényegesen olcsóbban, de megfelelő szakértelemmel dolgoznak.

És az örök vád: az olajfogyasztás... Sajnos minden boxer eszi az olajat, van, akinek ez minimális, egy-egy deci, van akinek több. Nekem az előző csereciklus alatt kb. 3 liter olajat kért (Castrol ActEvo 20w/50 ásványi, 1800-2500 Ft/liter). A gépkönyv egyébként 1 liter / 1000 km olajfogyasztást enged meg (ez azért elég extrém lehet). Az én gépem olajfogyasztsása még éppen az ingerküszöb alatt van - a motor nyújtotta élmény még bőven ellensúlyozza, ezért elnézem neki.

Összességében azt kell mondjam, ez egy nagyon jó motor, és örülök hogy magaménak tudhatom.

Hibalista

- - Kardán váltó felőli szimmering - javítás anyaggal, olajjal 11ezer,
- - Olajbetöltő O-gyűrűi - javítás házilag 5 perc alatt, anyagköltség 200+240 Ft.
- - Akkumulátor (a gyári eredeti a 6.tél után nálam halt meg) - új Yuasa nem ápolásmentes 21ezer,
- - a tank leszerelésekor eltört az egyik benzincső gyorscsatlakozó - otthoni csere fém csatlakozóra (az előző műanyag volt), 5400 Ft
- - Fékbetétek (Lucas szintermetall), 9000 Ft/pár
- - Digitális óra perc mutatója folyamatosan pörgött - otthoni javítás, kb. 1 óra (enyhén lazítani kellett a panel összezáró csavarokat)
- - levegőszűrő csere (gyári BMW, 4500 Ft)
- - olajszűrő csere (gyári BMW, 3900 Ft)

Ide hordtam szervizbe

Ekowob

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Otthoni garázsom

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 42000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 19000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Deauville 650 Következő motorja? R 1150 GS?, R 1200 RT
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A turamotorok csúcsa

R 1200 RT - 2006
2012.04.15 3000   -

91 Bivalyerő

R 18 Classic - 2020
2022.09.26 1000   -

A BMW!!

k 1600 gt - 2014
2017.06.30 93000   -

A Bivaly

R100R - 1983
2014.05.22 20000   5,0

A Gép mellyel SBK versenyzőnek érezheted magad

S1000RR - 2015
2017.12.27 15000   -

A dagadt sas

R1200GS Adventure (1170 cm3) - 2012
2014.07.06 25000   2,0

A feladat teljesítve

F650 St - 1999
2014.03.30 0   -

A hétköznapi fehér ló!

F800Gs - 2012
2013.03.16 8000   -

A kényelmes túra-sport gép

K 1200 GT - 2005
2014.11.26 500   -

A mindentjáró

F 650 - 1998
2016.03.14 30000   -

A minőség fogalma

K100 RT - 1985
2021.05.16 10300   -

A motor, amire mindig is vártam!

S 1000 RR (999 cm3) - 2010
2012.06.20 1700   -

A motorok X6M-je

S 1000 XR - 2017
2017.10.03 4500   -

A tùràzò veRSenyzô

R1200RS - 2015
2016.04.20 5500   5,0

A varacskos disznó

R 1100 S 2001 (1085) - 2001
2017.04.03 4000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12