A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » R80 G/s (0)

R80 G/s (0) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Antik BoxerMotorWow... csak megszállottaknak!

Szöveges ítélet

Utcai BMW-t szerettem volna venni, mikor elmentem megnézni, majdnem kifordultam a kapun: egy fészer alatt állt évekig letakarva, befülledt, az aluminium blokk és a felnik szinte feketére "korrodálódtak", a festék lepergett a blokkról. Még soha nem láttam G/S BMW-t és szégyen, de elsőre azt hittem, hogy valami házi tákolmány a magas első sárvédő:)

Aztán, ha már ott voltam, beindíttattam, és miután meghallottam a boxer hangját, a gyári kipufogó öblös dübögését, kerültem is vele egyet. Aztán megvettem. Az áráról csak annyit, hogy egy 10 évvel fiatalabb jó japán gépet is kaphattam volna kategóriájában.

A három év alatt sok túrát bejártam/tunk vele hazánkban, de volt, hogy kiruccantunk egy hétvégére Prágába is. Itt kiégett a hátsó lámpa, és mivel a tartalék izzót sehogysem találtam, a Petzl fejlámpát csavaroztam be a búra alá. hehe. Működött. Mindig hibátlanul dübörgött, soha semmi hiba nem volt vele.

Most jönne az, hogy vezetni egy álom. Hát, nem az. Sőt... néha rémálom, de aki szereti a kihívásokat, és unja a helyette gondolkodó és mindent megoldó automatikákkal teletűzdelt masinákat, annak telitalálat. Bevallom, nem vagyok az a motorpátyolgató fajta, csak akkor nyúlok hozzá, ha kötelező karbantartás jön, vagy hallom hogy valami bibi van, így nagyon örültem a kardánhalytásnak. Nem kell mosogatni, kenegetni, utánaállítani, és X kilométerenként cserélni a drága láncszeteket.
Tetszett az is, hogy a hosszanti beszerelésű motor billegeti jobbra balra a 200 kilós vasat, ahogy álló helyzetben rángatom a gázkart. Szerpentinen azért annyira nem élvezet. Ez még a kiegyenlítő akármik nélküli kardánmeghalytás, így ha bedöntöm kanyarban, és óvatlanul választom meg a gázt vagy a sebességet, egyszerűen lefekteti a motort, vagy épp kiemeli az ívből. Nagyon észen kell lenni vele.

Szélterelő nincs rajta, így kapjuk a menetszelet rendesen: 110-120-as utazósebesség még elviselhető, de mivel én lassú motoros vagyok amúgyis -afféle tájnézegető- ez is optimális. Gyári dobozokkal, tanktáskával szépen felmálházható, két embernek egy hétvégés-sátras-kempingezős kalandra a hegyekbe, akár rosszabb erdei utakra, ösvényekre bemotorozva is teljesen rendben van.

Elvileg a G/S azt jelenti, hogy terep-utca(i használatra) gyártották, így írok kicsit off-road tulajdonságairól, merthogy ott is meghajtottam kicsit. A 800 ccm-es boxer nem hipererős, de iszonyúan tol alsó fordulatról. Földutakon nyugodtan lehet menni vele, a rugóstagok kidolgozzák a buckákat, persze dobál meg rángat, de elviselhetően, ha lábbal utánadolgozunk. Ugratni nem érdemes vele, azt nagyon nem szereti, nagyokat nyekken földetéréskor.
Meglepően jól kezelhető "trialmotoros" feljárókon. Kis nekifutóval is dinamikusan lendül a bálna teste, a földközeli súlypont miatt pedig kis sebességnél is stabilan tartható. Két személlyel, felmálházva erdei turistaösvényen simán elvezettem Keszthelyen a gyenesdiási kőbányánál.

Szerelni nemigen kellett még, azt tapasztaltam, hogy az alkatrészek nem olcsók. Légszűrőt és olajszűrőt cseréltem, 40%-kal volt drágább mint a Hondához. A szelepeket szoktam még álligatni, meg karburálni téli-nyári időszakokra, ezek inkább kellemes babrálások mint igazi szerelés. Csak elborítom a motort a bukócsövére, és már lehet is "szelepálligatni". Villáskulccsal, hézagmérővel és csavarhúzóval. Nem lapkákkal.

Van még néhány éve, aztán viszem veteránvizsgára, mert minden alkatrésze eredeti (kivéve a béna légterelő-imitáció az elején, de azt úgyis ledobom hamarosan). Nem tervezekk más motort venni, remélem totálkárosra soha nem zúzom, mert akkor nem tudom honnan veszek másik G/S-t. 1984-est főleg.

Hibalista

- Eddig semmi nem romlott el rajta, szokásos dolgokat cseréltem csak. Egyszer volt a vásárlás évében, hogy ismeretlen okokból lefulladt útközben, de 2 perc pihenő után újraindult. A hiba azóta nem fordult elő.

Ide hordtam szervizbe

Magam szerelgetem.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1984
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (166 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.