A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW » F650gs 2003 (650)

F650gs 2003 (650) 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Sivatagi különc

Szöveges ítélet

Most itt lehet , hogy pár megrögzött BMW-s pálcát tör felettem és vasbetétes csizmával rugdalná a hátsómat , de én a 650GS-et sivatagba vittem nyúzni !!! Több ember is örültségnek tartotta , de én nem csalódtam benne annak ellenére , hogy be kellett lássam nem oda való . Nem én vagyok a világ legnagyobb motorosa , ezért jó egypár komoly bukta fűszerezte a túrát. Mivel már többször voltam Marokkóban , így tudtam mire lehet számítani . Kő , mély homok , kiszáradt folyómedrek , nagy dűnék , hegyi szerpentin . Na nem ez lett , a 20 éve nem látott árvíz minket is meglepett . Helyette sár , patakátkelés , csúszós sziklák .
Miért volt jó a BMW 650GS a sivatagba ? :
hosszú úton is kényelmes ülés
kis fogyasztás
ebből adódó nagy hatótávolság
megbízhatóság
nagy tempónál is stabil futás
Miért volt rossz a BMW 650GS a sivatagba ? :
nagy súly
ebből adódó nehéz manőverezés lassú tempónál
túl hosszú egyes áttétel
agyag beszorult a villák közé ami által blokkolt az első kerék
nehéz vele állva motorozni , mert lábszárnál túl széles a moci
Ami tönkrement , letörött vagy megsérült :
index jobb oldalon elöl – hátul . hatvanas tempónál esés a kősivatagban
bal kuplung . tócsán való átkelésnél esés egy falúban
jobb oldalát lenyúztam


Tovább is van mondom még!!!

Az elöző nem volt elég ezért 2009 márciusában pár barátommal elindultunk Tunézia felé . Még több terep és még több kaland nézett ki a BMW nek és nekünk . Ha az elözőleg azt irtam , hogy a GS650 nem a sivatagba és nehéz terepre való akkor most ezt még jobban meg tudom erősíteni . Ennek ellenére még mindig elégedett vagyok a Bömössel . De most már tényleg eldöntöttem , hogy gépem és jómagam testi biztonsága érdekében lecserélem egy könnyebbre . Majd 70kilos plusszal nem volt könnyű a többiekkel motorozni . Az első és a hátsó rugóstagok is rendszeresen felütöttek és az alacsony alját is sokszor odavertem . Még jó , hogy a motorborítás és az MZ-hez méretezett gátlók rezzenéstelen nyugalommal bírták az állatságaimat . Két hét és 2650 kilométer terepmotorozás alatt , ahol Schott-okon keltünk át (félig kiszáradt tó) , hegyi szerpentínre futottunk fel és homokdunéket másztunk meg a motor tetemes túlsúlyán kivül két problémám volt . Az első az mindjárt az első napon , hogy a téli pihenőt átvészelő akksi nem inditotta a mocit . Még éphogy tekerő önindító be tudta volna röffenteni a gépet , de valszeg az áramhiány miatt a befecskendezés megszünt , lehetettlenné téve a 4 ütem kőrforgását . Bikázás után sose volt több probléma vele . Második pedig az egyik piszten (sivatagi köves út , néhol kiszáradt patakmederrel és homokátfúvással tarkítva) 80km/h-ás temponál a hátsó gátló lengőkarjának csavarja egyszerűen eltörött . Mághozzá középpen ketté . Abban a pillanatban a motor segge leesett és a kerék a kipuffogón és a tank alján blokkolt . Jó , hogy egyenes szakaszon történt az eset így a hatalmas perecet elkerűltem . LowRider-ré váló motorom gyors orvoslását helyben végeztük . Csavar hiányát ideiglenesen egy csavarhúzó pótolta .
Mi is az a 70kiló plussz a többiek motorjához képest ? :
-többiekkel ellentétben minden komoly bukkanónál leütött a motor valamely alkatrésze
-puha homokban úgy ásta el magát a vas mint a vakond
-ha taknyoltam akkor a sárba csak ketten tudtuk felemelni . Homokba ugyan a végére megtanultam feltámasztani egyedül , de majd beszartam
-schott -ba a többiek álltalában a felső 2-5 centit használták én lementem 20 centire , ami álltal nagyon meleg pillanatokat éltem át a parttól 3 kilométerre
-piszten található homokátfújásokon lévő keréknyomokban úgy járt alattam a vas mint egy vadló , a többiek addig simán áthúztak
-több munka , több izzadás és minusz 5 kiló a túra végére

Ami még jött velünk :
KTM 530EXC állandó olajfogyasztási probléma 300km/1-2 dl , ami a 6dl-es befogad képességéhez mérten elég durva
KTM 625SXC kuplung megadta magát . Útolsó napon a végsebessége 40lett és egy komoly emelkedőn alig tudott felmenni . 2 defekt
Yamaha WR450 túl kicsi akksija rendszeresen alkalmatlan volt az indításra , jobb első gátló elhányta magát pedig a túra elött 1000km volt a gépbe . 1 defekt
Suzuki DRZ egyszer akadt fel a karbi úszója az egyik szerpentinen ami álltal ömlött belőle a benya . Hegytetőn egy kődarabbal és a megfelelő helyre mért határozott ütéssel orvosoltuk a problémát

Összességében jó motor ez a GS , de a következő itéletet motoromról egy másik Afrikai túra kapcsán (2009 ősz Libia) remélem egy DRZ-ről mondom .

Még több állatságot , további képeket , akciókat , videókat vagy ha téged is érdekel a következő túránk :
www.homokdune.hu

Hibalista

- Csak amit én leamortizáltam

Ide hordtam szervizbe

Magam szervizeltem
www.homokdune.hu
még jó hogy tíz

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 4000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 4650
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A turamotorok csúcsa

R 1200 RT - 2006
2012.04.15 3000   -

91 Bivalyerő

R 18 Classic - 2020
2022.09.26 1000   -

A BMW!!

k 1600 gt - 2014
2017.06.30 93000   -

A Bivaly

R100R - 1983
2014.05.22 20000   5,0

A Gép mellyel SBK versenyzőnek érezheted magad

S1000RR - 2015
2017.12.27 15000   -

A dagadt sas

R1200GS Adventure (1170 cm3) - 2012
2014.07.06 25000   2,0

A feladat teljesítve

F650 St - 1999
2014.03.30 0   -

A hétköznapi fehér ló!

F800Gs - 2012
2013.03.16 8000   -

A kényelmes túra-sport gép

K 1200 GT - 2005
2014.11.26 500   -

A mindentjáró

F 650 - 1998
2016.03.14 30000   -

A minőség fogalma

K100 RT - 1985
2021.05.16 10300   -

A motor, amire mindig is vártam!

S 1000 RR (999 cm3) - 2010
2012.06.20 1700   -

A motorok X6M-je

S 1000 XR - 2017
2017.10.03 4500   -

A tùràzò veRSenyzô

R1200RS - 2015
2016.04.20 5500   5,0

A varacskos disznó

R 1100 S 2001 (1085) - 2001
2017.04.03 4000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12