Sivatagi különc
Szöveges ítélet
Most itt lehet , hogy pár megrögzött BMW-s pálcát tör felettem és vasbetétes csizmával rugdalná a hátsómat , de én a 650GS-et sivatagba vittem nyúzni !!! Több ember is örültségnek tartotta , de én nem csalódtam benne annak ellenére , hogy be kellett lássam nem oda való . Nem én vagyok a világ legnagyobb motorosa , ezért jó egypár komoly bukta fűszerezte a túrát. Mivel már többször voltam Marokkóban , így tudtam mire lehet számítani . Kő , mély homok , kiszáradt folyómedrek , nagy dűnék , hegyi szerpentin . Na nem ez lett , a 20 éve nem látott árvíz minket is meglepett . Helyette sár , patakátkelés , csúszós sziklák .
Miért volt jó a BMW 650GS a sivatagba ? :
hosszú úton is kényelmes ülés
kis fogyasztás
ebből adódó nagy hatótávolság
megbízhatóság
nagy tempónál is stabil futás
Miért volt rossz a BMW 650GS a sivatagba ? :
nagy súly
ebből adódó nehéz manőverezés lassú tempónál
túl hosszú egyes áttétel
agyag beszorult a villák közé ami által blokkolt az első kerék
nehéz vele állva motorozni , mert lábszárnál túl széles a moci
Ami tönkrement , letörött vagy megsérült :
index jobb oldalon elöl – hátul . hatvanas tempónál esés a kősivatagban
bal kuplung . tócsán való átkelésnél esés egy falúban
jobb oldalát lenyúztam
Tovább is van mondom még!!!
Az elöző nem volt elég ezért 2009 márciusában pár barátommal elindultunk Tunézia felé . Még több terep és még több kaland nézett ki a BMW nek és nekünk . Ha az elözőleg azt irtam , hogy a GS650 nem a sivatagba és nehéz terepre való akkor most ezt még jobban meg tudom erősíteni . Ennek ellenére még mindig elégedett vagyok a Bömössel . De most már tényleg eldöntöttem , hogy gépem és jómagam testi biztonsága érdekében lecserélem egy könnyebbre . Majd 70kilos plusszal nem volt könnyű a többiekkel motorozni . Az első és a hátsó rugóstagok is rendszeresen felütöttek és az alacsony alját is sokszor odavertem . Még jó , hogy a motorborítás és az MZ-hez méretezett gátlók rezzenéstelen nyugalommal bírták az állatságaimat . Két hét és 2650 kilométer terepmotorozás alatt , ahol Schott-okon keltünk át (félig kiszáradt tó) , hegyi szerpentínre futottunk fel és homokdunéket másztunk meg a motor tetemes túlsúlyán kivül két problémám volt . Az első az mindjárt az első napon , hogy a téli pihenőt átvészelő akksi nem inditotta a mocit . Még éphogy tekerő önindító be tudta volna röffenteni a gépet , de valszeg az áramhiány miatt a befecskendezés megszünt , lehetettlenné téve a 4 ütem kőrforgását . Bikázás után sose volt több probléma vele . Második pedig az egyik piszten (sivatagi köves út , néhol kiszáradt patakmederrel és homokátfúvással tarkítva) 80km/h-ás temponál a hátsó gátló lengőkarjának csavarja egyszerűen eltörött . Mághozzá középpen ketté . Abban a pillanatban a motor segge leesett és a kerék a kipuffogón és a tank alján blokkolt . Jó , hogy egyenes szakaszon történt az eset így a hatalmas perecet elkerűltem . LowRider-ré váló motorom gyors orvoslását helyben végeztük . Csavar hiányát ideiglenesen egy csavarhúzó pótolta .
Mi is az a 70kiló plussz a többiek motorjához képest ? :
-többiekkel ellentétben minden komoly bukkanónál leütött a motor valamely alkatrésze
-puha homokban úgy ásta el magát a vas mint a vakond
-ha taknyoltam akkor a sárba csak ketten tudtuk felemelni . Homokba ugyan a végére megtanultam feltámasztani egyedül , de majd beszartam
-schott -ba a többiek álltalában a felső 2-5 centit használták én lementem 20 centire , ami álltal nagyon meleg pillanatokat éltem át a parttól 3 kilométerre
-piszten található homokátfújásokon lévő keréknyomokban úgy járt alattam a vas mint egy vadló , a többiek addig simán áthúztak
-több munka , több izzadás és minusz 5 kiló a túra végére
Ami még jött velünk :
KTM 530EXC állandó olajfogyasztási probléma 300km/1-2 dl , ami a 6dl-es befogad képességéhez mérten elég durva
KTM 625SXC kuplung megadta magát . Útolsó napon a végsebessége 40lett és egy komoly emelkedőn alig tudott felmenni . 2 defekt
Yamaha WR450 túl kicsi akksija rendszeresen alkalmatlan volt az indításra , jobb első gátló elhányta magát pedig a túra elött 1000km volt a gépbe . 1 defekt
Suzuki DRZ egyszer akadt fel a karbi úszója az egyik szerpentinen ami álltal ömlött belőle a benya . Hegytetőn egy kődarabbal és a megfelelő helyre mért határozott ütéssel orvosoltuk a problémát
Összességében jó motor ez a GS , de a következő itéletet motoromról egy másik Afrikai túra kapcsán (2009 ősz Libia) remélem egy DRZ-ről mondom .
Még több állatságot , további képeket , akciókat , videókat vagy ha téged is érdekel a következő túránk :
www.homokdune.hu
Hibalista
- Csak amit én leamortizáltam
Ide hordtam szervizbe
Magam szervizeltem
www.homokdune.hu
még jó hogy tíz
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4650 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
