Racionális Motor
Szöveges ítélet
Jó tulajdonsága a gépnek 160 kg körüli önsúly és a 34 lóerős, pörgős motorból származó dinamika. Amit a KRESZ megenged sebességből és ami közúton "ésszerűen bevethető" gyorsulásból, tekintettel a saját észlelhetőségünkre, ez a jármű azt egy személlyel tudja. A könnyű súlya miatt könnyen terelgethető egyik ívről a másikra. A rövid motoron ülve látványra szinte nincs semmi a vezető előtt, mintha az első, kormányzott keréken ülne az ember, ennek megfelelően ilyen direkt érzés a kormányzása is. A fogyasztás kedvező, a KRESZ szerinti sebességeknél a gyári adat közelében tartható. 7-9000 fordulatszám között pörgetve a motort érezhetően dinamikusabban viselkedik, a fogyasztás azonban ekkor 4-5 literre felmegy.
Furcsasága a motornak az EURO 4 zajnormához tartozó "ketyergő" hangja, ami 5-6000 fordulatszám felett már inkább hasonlít egy motorkerékpárra, mint varrógépre.
Kedvezőtlen kialakítású a fékpedál, ami sehogyan sem állítható, közepes testmagasság mellett már "keresni kell" a csizmával, mert nincs az ember talpa alatt, hanem feljebb és beljebb van 3 cm-rel, mint kellene. Ezzel együtt a fék és ABS remeknek mondható, egy 280 kg-os tárcsa/dobfékes cruiserhez hosszasan hozzászokott szokott vezető számára.
A váltó némi tanulással leszoktatható az eleinte mutatkozó csontos érzésről. Konkrétan, minimális gázelvétellel felfelé váltva "átesik" a váltókar a következő fokozatba, visszaváltva némi gázfröccsel ugyanez a lepkesúlyú váltókar pöccentés elegendő.
Visszahívási akciója volt a tipusnak az oldaltámaszt és a féknyergeket érintően, személyesen egyik alkatrésznek sem tapasztaltam hibáját.
A márkaszerviz technológia szempontjából korrekt, az árszint ennek a kis motornak az árszintjéhez azonban kicsit borsos.
Érdekes tapasztalat: A vízpumpa meghajtásnál van egy motor-oldali szimering, hogy az olaj ne jöjjön ki a blokkból, és van egy vízoldali, hogy a víz ne menjen be a blokkba. A kettő, egymásnak háttal álló tömítés között van egy "senki földje", ahonnan egy túlfolyó műanyagcső vezet le a blokk alá. Két év és és 5000 km után ezen a csövön egyszer csak megjelent hetente-havonta egy-egy lecseppent hűtőfolyadék. Persze ez csak a garázsban tűnik fel, a használat során is csepeghet, de éves szerviz-ciklusban elegendő a hűtőfolyadékot feltölteni, mert még mindig a minimum felett van.
Sokan jelezték a nagyvilágból G310-es egy csoportban, hogy egyáltalán nem tapasztalják a ventillátort működni. A "guruk" ott azt írták, hogy nézze meg 104 C fokon az érdeklődő. Hidegebb időszakokban a motor nem nagyon melegszik fel 60 C fok fölé, dinamikájában ettől nem rosszabb, de nyilván nem ideális ez az üzem-hőfok a kopás szempontjából sem. Nyáron igazán csak álló helyben, közlekedési lámpáknál állva fut fel a hőmérő normális fölé a hőmérséklet, és valóban, 104 C fokon óramű pontossággal beindul a ventillátor, ...és ekkor lehet izzadni csak igazán.
Összegezve: ár-érték arányon, egy személyes használattal, jó ez a gép...
Hibalista
- Nem romlott el semm rajta
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Volusia | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.2/10) |
