A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » BMW

G310R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Racionális Motor

Szöveges ítélet

Jó tulajdonsága a gépnek 160 kg körüli önsúly és a 34 lóerős, pörgős motorból származó dinamika. Amit a KRESZ megenged sebességből és ami közúton "ésszerűen bevethető" gyorsulásból, tekintettel a saját észlelhetőségünkre, ez a jármű azt egy személlyel tudja. A könnyű súlya miatt könnyen terelgethető egyik ívről a másikra. A rövid motoron ülve látványra szinte nincs semmi a vezető előtt, mintha az első, kormányzott keréken ülne az ember, ennek megfelelően ilyen direkt érzés a kormányzása is. A fogyasztás kedvező, a KRESZ szerinti sebességeknél a gyári adat közelében tartható. 7-9000 fordulatszám között pörgetve a motort érezhetően dinamikusabban viselkedik, a fogyasztás azonban ekkor 4-5 literre felmegy.
Furcsasága a motornak az EURO 4 zajnormához tartozó "ketyergő" hangja, ami 5-6000 fordulatszám felett már inkább hasonlít egy motorkerékpárra, mint varrógépre.
Kedvezőtlen kialakítású a fékpedál, ami sehogyan sem állítható, közepes testmagasság mellett már "keresni kell" a csizmával, mert nincs az ember talpa alatt, hanem feljebb és beljebb van 3 cm-rel, mint kellene. Ezzel együtt a fék és ABS remeknek mondható, egy 280 kg-os tárcsa/dobfékes cruiserhez hosszasan hozzászokott szokott vezető számára.
A váltó némi tanulással leszoktatható az eleinte mutatkozó csontos érzésről. Konkrétan, minimális gázelvétellel felfelé váltva "átesik" a váltókar a következő fokozatba, visszaváltva némi gázfröccsel ugyanez a lepkesúlyú váltókar pöccentés elegendő.
Visszahívási akciója volt a tipusnak az oldaltámaszt és a féknyergeket érintően, személyesen egyik alkatrésznek sem tapasztaltam hibáját.
A márkaszerviz technológia szempontjából korrekt, az árszint ennek a kis motornak az árszintjéhez azonban kicsit borsos.
Érdekes tapasztalat: A vízpumpa meghajtásnál van egy motor-oldali szimering, hogy az olaj ne jöjjön ki a blokkból, és van egy vízoldali, hogy a víz ne menjen be a blokkba. A kettő, egymásnak háttal álló tömítés között van egy "senki földje", ahonnan egy túlfolyó műanyagcső vezet le a blokk alá. Két év és és 5000 km után ezen a csövön egyszer csak megjelent hetente-havonta egy-egy lecseppent hűtőfolyadék. Persze ez csak a garázsban tűnik fel, a használat során is csepeghet, de éves szerviz-ciklusban elegendő a hűtőfolyadékot feltölteni, mert még mindig a minimum felett van.
Sokan jelezték a nagyvilágból G310-es egy csoportban, hogy egyáltalán nem tapasztalják a ventillátort működni. A "guruk" ott azt írták, hogy nézze meg 104 C fokon az érdeklődő. Hidegebb időszakokban a motor nem nagyon melegszik fel 60 C fok fölé, dinamikájában ettől nem rosszabb, de nyilván nem ideális ez az üzem-hőfok a kopás szempontjából sem. Nyáron igazán csak álló helyben, közlekedési lámpáknál állva fut fel a hőmérő normális fölé a hőmérséklet, és valóban, 104 C fokon óramű pontossággal beindul a ventillátor, ...és ekkor lehet izzadni csak igazán.
Összegezve: ár-érték arányon, egy személyes használattal, jó ez a gép...

Hibalista

- Nem romlott el semm rajta

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2017
Kényelem (5) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Volusia Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

BMW

További ítéletek (180 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A turamotorok csúcsa

R 1200 RT - 2006
2012.04.15 3000   -

91 Bivalyerő

R 18 Classic - 2020
2022.09.26 1000   -

A BMW!!

k 1600 gt - 2014
2017.06.30 93000   -

A Bivaly

R100R - 1983
2014.05.22 20000   5,0

A Gép mellyel SBK versenyzőnek érezheted magad

S1000RR - 2015
2017.12.27 15000   -

A dagadt sas

R1200GS Adventure (1170 cm3) - 2012
2014.07.06 25000   2,0

A feladat teljesítve

F650 St - 1999
2014.03.30 0   -

A hétköznapi fehér ló!

F800Gs - 2012
2013.03.16 8000   -

A kényelmes túra-sport gép

K 1200 GT - 2005
2014.11.26 500   -

A mindentjáró

F 650 - 1998
2016.03.14 30000   -

A minőség fogalma

K100 RT - 1985
2021.05.16 10300   -

A motor, amire mindig is vártam!

S 1000 RR (999 cm3) - 2010
2012.06.20 1700   -

A motorok X6M-je

S 1000 XR - 2017
2017.10.03 4500   -

A tùràzò veRSenyzô

R1200RS - 2015
2016.04.20 5500   5,0

A varacskos disznó

R 1100 S 2001 (1085) - 2001
2017.04.03 4000   -
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12