Az aggregátor
Szöveges ítélet
Ha gyorsulsz, olyan a hangja váltáskor mintha nem váltanál sebességet, hanem csak a kuplungot húztad be, nem nagyon hallani, hogy változott a fordulat, csak mintha konstans fordulattal pörögne és egyre csak gyorsul és gyorsul :)
Gyáriból átalakított nyitott kipufogó volt rajta nekem, volt aki azt hitte, hogy repülő ment a közelben, de csak én érkeztem meg a motorral.
Részletes beszámoló:
Vezetési élmény:
A fordulatszámtartománya ahol használni lehet, nem túl nagy. 3000 alatt keveset pörög, 5000 felett sokat.
Nagyon kezes, jól lehet vele szlalomozni.
Lábtartóig le lehet dönteni, akár szerpentinen, akár vezetéstechnikai tréningen 1-esben bójákat kerülgetve (Bridgestone BT 45-öt használtam én).
Inkább a szerpentineken jó, mintsem hosszú egyenes utakon, ugyanis az utazótempó az 100-120 körül van, legalábbis gyári áttétellel.
Jól gyorsul, a piros jelzés fölé is bőven elpörög, de felesleges addig pörgetni mert 6500 körül adja le a legnagyobb teljesítményét.
Gyorsuláskor 3700-4000 körül mintha kilőne, azonban nincs túl sok érték ahova pöröghetne, én 5500-6000 körül mindig elváltottam mert már túl soknak éreztem a fordulatszámot.
Csutka gázt 3000 alatt nem szereti, nagyon rángat, de hát 1 hengeres.
130 felett nem éreztem túl stabilnak, inkább a 100-120-as tempó az amivel hosszasan lehet menni vele kényelmesen.
Kényelem:
2-3 óránként azért le kell szállni róla, de lehet motorozgatni egész nap vele.
Leghosszabb túrám 750km volt, nap végén már fájt a fenekem.
Rugózása nagyon jó, hátsó rugós tag előfeszítése pedig állítható.
Fogyasztás:
Egyszer levittem 4.5 liter körülire, de akkor épphogy 80-al gurulgattam, gázt alig húztam. Általában 5-5.5 liter volt a fogyasztása, nyugisan szoktam vezetni, néha-néha téptem csak meg neki.
Teljesítmény:
5 évig számomra elég volt, viszont ha egy autó 100-110-el ment elöttem akkor már megfontoltam az előzését.
Utassal is jó vele menni, könnyen kezelhető marad úgy is, de az előzéseket 2x is át kell gondolni.
Összességében:
Nagyon jó és megbízható motor, ereje nem túl sok, de a gyorsulása az jó.
Végsebességét elérni felesleges vele.
Normális közlekedésre tökéletes, dinamikusan lehet vele haladni.
Használható fordulatszám tartománya nem sok, 3-4 év után lett számomra kicsit zavaró, hogy pörgettem volna még, de nem volt hova.
Hibalista
- - Gyújtáskapcsoló (kulcsnál)
- - Karburátorban tömítések
- - Fordulatszámmérő spirál
-
- Igazából ennyi, a többi kopó fogyó alkatrész.
Ide hordtam szervizbe
Nem akarom publikálni a nevét.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 48000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GZ 125 | Következő motorja? | F 650 GS Twin |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
