Fekete párduc
Szöveges ítélet
3 hete vettem az autót hosszas nyüglődés után, négy S60-at megnéztem, de ez volt a legszebb állapotú és leggondozottabb. Szempont volt a választáskor, hogy ne német/olasz/francia legyen, biztonságos, megbízható és tekintélyt parancsoló. Mindezek megvannak benne, maximálisan.
A vásárlást egy állapotfelmérés előzte meg a Duna Autónál (Zay utca), ahol szinte darabokra szedték az autót. :) Amit találtak: kicsit kopottak/öregek a gumik (245/45 R17), és kicsit lóg az axiálcsukló. Az autó tökéletes volt.
Megállapodtunk az eladóval (idősebb cégvezető úriember), hogy eladás előtt kicserélteti az axiált az Ivanicsnál, mert eddig is oda hordta. Ez meg is történt a számla szerint.
Másnap átvettem az autót nagy boldogan, de még este lefagyott az arcomról a mosoly: egy kisebb fékezés után a műszarfal karácsonyfát játszott!
Kigyulladt az ABS az STC és a motorellenörző piktogram a műszerfalon, és másnapra se aludtak el. Ezt megfejelve minden kikapcsolta magát, így se a kipörgésgátló se a blokkolásátló nem működött (esős időben klassz volt).:( Így, kivilágítva, idegbetegen begurultam a Dunához (nem a Dunába szerencsére :) ), és percek alatt kiderítették, hogy bizony a drága Ivanics rosszul rakta össze a kereket, a féltengely végéből hiányzott egy csavar! Így az ABS/STC érzékelői meghülyültek, és ez összefüggött mindennel.
Szóval jól indult a kapcsolatunk... :) De egyben megerősödtem: az Ivanicshoz SOHA!
Magáról az autóról:
Novemberben 6 éves lesz a párduc, de 2-3 évet simán letagadhatna: gyönyörű metálfekete fényezés, kortalan karosszéria (az új S40/S80 is gyakorlatilag így néz ki). Belül síri csend (nem úgy mint az 4 éves Corollában), szuper hangszigetelés (pedig a Corolla se volt egy Zaporozsec). A 17"-os gyári kerekek kicsit csapkodnak rosszabb úton a vesémet verve (aszfalt kontra villamossín illetve Thököly út), de fantasztikus az útfekvése cserébe (ezt megfizetem majd gumivásárláskor/futóműjavításkor). Fogyasztása 11 liter körül alakul Pesten (Belváros), ami más városi 9-10-nek vehető szerintem. :) Egy 1.5 tonnás, 2435ccm-s benzines géptől nem rossz, főleg azt véve, hogy egy 1.6-os Astra/Golf is megeszik 10-et városban.
A motornak fantasztikus hangja van, akár egy V6-os, érces, gyönyörű, és húz, mint a bivaly (főleg az 1.4-es Corollához képest). :)
A gyári zene, még a közepesebb fejegységgel is (HU-603) is figyelemreméltó. Minden elektromos vacak megy rajta, de ez el is várható egy Volvonál. Egyedül a jobb 1. ablak nyiszorog kicsit lehúzáskor, és persze nem bírom megszokni a hiperérzékeny automata ablakot, mindig lehúzza tökig a legkisebb érintésre. Jópofa a tempomat.
Hátrányok:
- Nagy fördulókör (Pesten elég halál)
- Gyenge fényszórók (most fogok venni télre erősebb H7-est)
- Csapnivaló hátralátás tolatáskor
- Hátul tényleg nem valami extra nagy a hely, de én a 188cm-mel elférek magam mögött tűrhetően.
Első körben ennyit, aki ilyen autóra vetemedne, az azért bátran tegye, de számoljon a tetemesebb biztosítási költséggel, és azzal, hogy csak az átírás+illeték 70e pénz. Persze így se én buktam a legnagyobbat az autón, hanem aki újkorában megvete 10-11 millióért, és közel 6 évesen eladja 2.7-ért. :))
Ahogy járok a városban, egyre több S60-at látni, úgy látszik másnak is volt ilyen elborult döntése... :)
Hibalista
- Ivanicsnál egy axiálcsukló csere után rosszul rakták össze a kereket (kimaradt egy csavar a féltengelyből), így az ABS/STC érzékelője meghülyült. Persze mindez az átvétel napján, végül a Zay utcában tették helyre percek alatt.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó - Zay utca
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Corolla E12 | Következő autója? | Volvo? Majd kiderül. :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
