Elegáns fekete hangdoboz
Szöveges ítélet
Az autót 1 éve vettem 80.000 km-rel, ami azt jelenti, hogy az előző tulaj elég sokat járt vele, hisz évente 27.000-et beletett. Nálam pihenhet az autó, évente 15.000-nél többet nem terveztem vele menni.
2 gyermekünk van családi autónak őt csak ritkán használjuk, inkább csak dolgozni járok vele, egyedül használom. Célom az volt, hogy presztízs értékű autót válasszak, lehetőleg erős motorral, jó hifivel, hosszú távon is kényelmes legyen. A BMW, Audi túl drágának találtatott, az ő ára viszont szerintem mérsékelt volt.
Felszereltségét tekinve a kipörgésgátlót hiányolom belőle.
A korábbi szervizei Szfehérváron voltak márkaszervizben én viszont eldönöttem, hogy hacsak lehet nem viszem oda.
Az esedékes szervizciklusom épp lejárt, megvettem minden szükséges általános alkatrészt és 23.000 Ft-ot fizettem olajért, olajszűrőért, pollenszűrőért, üzemanyagszűrőért.
Ja, meg egy Xenon izzóért 14.000-et, mert kiégett. A maszek szerelőnél akinél a Picassonkat is szereltetem kb 6000 Ft munkadíjjal kalkulálok, ha egyéb munka nem lesz az autóval.
Bár a féknél érzek korholást hátulról, lehet hogy elég a tárcsa felszabályoztatás, majd meglátjuk.
A Xenon izzó viszont megviccelt, nem vagyok képes kicserélni saját magam, nem lehet a védőburkolatot lehúzni az ablakmosótartálytól, a lámpatestet meg nem tudom kivenni a lökhárítótól. Lehet, hogy le kell szerelni a lökhárítót ? Ez azért elég béna dolog...
Az autó egyébként kényelmes, bár a Peugeot 406 után kicsit szűkebb, hátul a magas küszöb miatt kicsit kényelmetlenebb a beszállás, de azt gondolom a biztonság mindenek felett áll.
A csomagtartója méretes, bár babakocsihoz nem épp előnyös a sedan. A puttony elég magasan van, emiatt a parkolásnál érdemes kitapasztalni hol is a hátulja.
Motorikusan ok, 9,6 átlaggal járok szinte mindig, pedig általában nem kímélem, élvezem az erejét, amit elégségesnek találok (136 Le).
Szép és kényelmes, tuti jó ülésekkel. Elegáns, de nem túl hivalkodó autó, igaznak találom, hogy más autósok a volvósokkal előzékenyek, számomra ez korábban meglepő volt a pesti utakon.
A hifije szuper, bár a rádióját túlzottnak bonyolultnak tartom. Egyetlen gond mostanában, hogy a motoros antenna hol nem jön ki, hol nem megy le amikor a rádiót ki- bekapcsolom, vmi kontakt hibára gyanakszom.
Hibalista
- Xenon jobb első izzó (14.000)
- Bal hátsó lámpa
- Motoros antenna rendetlenkedik, néha nem jön ki a helyéről, néha csak később megy le, mint ahogy kikapcsolom a rádiót
- Szélvédőt cseréltek, beázott, visszavittem újraragasztották, pár hónapra rá megint elengedte magát az A oszlopoknál, besüvített a szél persze; máshoz vittem tök jól megcsinálták elsőre
Ide hordtam szervizbe
Az egyik nagytestű állatról elnevezett bevásárlóközpont (Bp) garázsában működő, Volvót is javítunk szerviz
Szélvédőcsere itt nem jött össze másodikra sem, máshol elsőre igen (Érd)
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Érd, maszek (egyébként márkaszervizes srác), eddig megbízhatóan, gyorsan dolgozott és számomra nem mellékesen hétvégén is vállalja az autót, nem esek ki a munkából 1-1 napra a szerviz miatt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 406 | Következő autója? | S60, BMW3 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
