Volvo C70 2.3 T5 1999 Nappapikupé
Szöveges ítélet
Na, akkor egy kis update az autóval kapcsolatban.
Most, hogy eltelt majdnem 6 év, mióta nálam van az autó, összegyűlt egy kis tapasztalat lényegében mindennel, ami a típussal kapcsolatos. Az autót, amikor megvásároltam napi használatban volt. Igazából az első 2-2,5 évben pörgött bele az általam megtett kilométer 90%-a. Igyekszem nem sok rizsát írni, hiszen ez nem egy cikk, de a szerelem az szerelem:-)Ettől függetlenül teljesen objektív tényeket fog tartalmazni.De komolyan:-)
Belső:
Az ülései nagyon kényelmesek.Tényleg.Nagyon! Majdnem mindent bőr borít, még az A,B,C oszlopokat is beleértve, (illetve a B oszlopon nagyon hasonló műanyag), és az is puha.(Jut eszembe, sajnos van B oszlop:-()
Nem túl tartós a bőr, legalábbis az üléseken nem.
Amikor megvettem alig volt benne százhúszezer kilométer, és már akkor látszódtak rajta a használat nyomai. Egyébként most sem sokkal repedezettebb, mert igyekeztem a megvételkori szintet tartani.
A kormány bőr/fa (ezen kívül létezik csak bőr karimával, vaj- és szürke színben.
Elég kellemetlen, hogy menet közben nem tudod állítani (ha csak nem elektromos, az enyémben sajnos nem) a háttámla dőlésszögét, mert nem fér hozzá a kezed. Viszont van deréktámasz, amit én szeretek. Gyári zene, csodálatosan szól(400watt, 11 hangszóró) 3-as cd váltó. Egyébként Alpine a gyári fejegység, dynaudio hangszórókkal. Hátul egészen nagy hely van, szerintem 180cm-ig kényelmes 2 embernek hátul, akár hosszútávon is. A beszállás hátra viszont nem annyira király. Hátul billenőablakok, aztán van még elektromos tetőablak(billenő, elhúzható móddal). A két első ülés fűtött, van fedélzeti számítógép, kipörgésgátló, 2 zónás automataklíma, automata külső/belső levegőkeringetéssel. 2 első ablak elektromos, és csak lefelé automata, és csak a vezetőoldali:-).De miért???Van még fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, meg szakasos ablaktörlés, ami kizárólag 1 fokozatban szakaszos, azt hiszem 8 másodpercenként töröl. Nincs az az időjárási körülmény, amikor ez a mód használható. 4 légzsák, (WHIPS)ostorcsapás védelem, SIPS (oldalütközés védelem, combos acélmerevítések).
Szép nagy a csomagtartó kupéhoz képest (410liter), viszont kicsi a nyílás, ezért nehezen pakolható,plusz lehet menni síelni (síalagút).
Menet közben:
241 lóerő, 330Nm, 2319 köbcentiméteres blokk, 5 hengerrel,1570kg,(ezt nem érezni) hivatalos nevén T5. Ez a c70-esek csúcsa. Létezik még 2.0t (163LE), 2.5t(193LE), 2.0 T5 (kis turbóval 225LE.Jó kis hangjuk van:-). Az autó jó erőben van, de kevésbé van hajtási befolyás a kormányon hasonló erejű elsőkerékhajtású autókhoz képest. Sajnos vonszolja magát és nem tolja, de annyi baj legyen. "sperrdifi" nincs benne. Talán lehetett hozzá rendelni, de azt már senki nem tudja, lehet, hogy az S70R diffijét lehet alátenni nem tudom. Az ívbelső kerék kanyarban kigyorsításnál természetesen elforog, így nem egy kanyarvadász, de ez az autó nem is erről szól. Jó minőségű gumival ezen sokat lehet segíteni. A futóműve igényes, nem különösebben tolja az orrát. A hirtelen terhelésváltásokat nem nagyon szereti, a kasztni szeret lebegni, viszont ha egyik oldalra beterhel, akkor az ott van, nem kell korrigálni. Hozzáteszem még gyári a futómű, szóval ezen lehet javítani.A csillapítás kemény, de bután kemény, ez a legjobb szó. Bízom benne, hogy 4 új gátló, + szilent cserék a futóműben biztos változást hoznak és jobb lesz. A fordulókör borzalmas, de tényleg, bőven kell a 3 szabvány sáv:-))11,7m.:-) Ez bosszantó tud lenni. Van egyébként az első lengőkaroknál egy ütköző vagy határoló, amihez teljesen kitekert kormánynál hozzáér egy másik akármi. Nyilván ez azért van, hogy a féltengelyek hosszabb ideig bírják. Ezt a határolót néha meg kell zsírozni, mert kellemetlen hangot ad a fém a fémmel kombó. A gyári fékek nem túl jók, elérhető 280mm-es és 302mm-es tárcsával. Enyém az utóbbival van szerelve, de elmelegszik vagyis elmelegedett bántás nélkül is. Érdemes erre picit költeni(tényleg picit). Nekem most ate powerdisc + ebc redstuff fékbetét dolgozik, így búg a fék, de nem melegszik el. Ez nem sok pénz, mindenképpen érdemes. Ettől függetlenül a fékpedál nyomási érzet nem jó, nincs túl szervósítva, meg kell szokni. Nem csak az enyémben, mindegyikben. Régi vágású turbómotor ez, alul semmi 3000-es fordulattól pedig nagyon megy, minden fokozatban. Nem, nem úgy ahogy gondolod, annál egy hajszálnyit jobban. Nagyon jól passzol a motor és a váltóáttétel.Alul tényleg semmi, utána viszont leszabályzásig ugyanúgy tol, vagyis húz:(
Szélzaj van dögivel, főleg az A oszlop alsó részénél, mindegyikben, nem csak ebben. Egyik oka ennek a ablakkeret nélküli ajtó, másrészt az, hogy amikor becsukod az ajtót nem húzza le az ablakot, ezért mindenképpen az ajtócsapkodás miatt megsínyli a gumikéder. Egyébként bagóért cserélhető 70 azaz hetven ezer Ft asszem oldalanként. pfffff:-)). Lehet az ablak beállításával játszani, ezzel lehet javítani, de nem lesz 100%-os. És tisztelet annak a szerelőnek, aki ezt kötélidegekkel megcsinálja. Persze otthon is neki lehet állni, de én otthagytam a kézügyességem második osztályban.ez van.
Fogyasztás:
Vannak mendemondák, de én olyan 11 literre saccolom átlagban. Nagyon érzékeny a gázadásra. Tehát mész kilencventempomattal országúton, írja a kompjúter, hogy pl 8,2. Előzöl 3-at, és máris elfogyott az a benzin amit megspóroltál a kilencventempomattal, akármit is ír a fedélzeti számítógép. Szóval nagyon nyugisan 8,0-8,5, az tényleg az alja, természetesen életszerű körülmények között, 9,5-11 között autópályán. Városban 12-14.
Az autó fenntartása viszonylag drága, ha gyári cuccokból akarjuk pótolni a hibás alkatrészeket, de itt is nagy a szórás. Valami indokolatlan drága, valami csak kicsit. Külföldről is. Filléreskupé talán sosem lesz, "hatszáér má van". Tudom, persze, hogy van, csak egy okádék, négybetört rom. És még az 1millió körüliek sem azok dr. nő-től vásárolt szobadíszek. Természetesen nem szeretném túlmisztifikálni az autót, mert talán sosem lesz akkora presztízse, mint egy w126 coupénak, vagy egy 8-as BMWnek, de kortalan gyönyörű formája, még ha vannak kevésbé izgalmas részei (pl az eleje)szerintem nem vita tárgya. 1 szezont mentem hóban, most már főleg garázsban van, télen végig (kivéve száraz időben megjáratás), autósautós szezonban, pedig amikor tudunk. Cél, hogy megtartom sokáig, végig, nem adom el na, hozzám nőtt, szeretem a kis szarságaival és a nagyon sok jó tulajdonságával együtt. Szerencsére erre korán rájöttem, ezért mindig is úgy bántam vele. Persze nyomtam neki, de ha ezt ésszel csinálja az ember, akkor nincs baj, az állapot, a meghibásodás engem igazol:-)
Ha érdekel a típus vagy vásárolni szeretnél, keresd Facebook oldalunkat:
The hungarian volvo c70 club
Üdv
Hibalista
- Vezérműtengely állító szelep 70e Ft + munkadíj - Toronyszilent már többször cserés, hol jobb, hol pedig baloldalon ~ 10e +munkadíj - Felső motortartó bak (típushiba)ára valahol felírva, de 10-15e-re emlékszem - - - - -
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics (1 évig)
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Volvodoki
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
