Csatahajó
Szöveges ítélet
Egy nagyon jó barátom autója volt, rendszeresen ültem benne, és úgy alakult, hogy egy 323F-es Mazda (2.0V6) megmurdált alattam, - autó kellett, olcsón, gyorsan.
A barátom vett egy 4WD Ignist, így eladó sorba került.
Más érzés, más világ mint a Mazda, de beleszerettem.
Az autóval örököltem egy szervízkönyvet is, és a szerel?t, ami végül meggy?zött. (Most vettem egy másik autót, igen, az is Volvo, 940TDI, és a szerel? sem változik)
Szegény jószág motorikusan kit?n? állapotban volt, de a belseje, szóval eléggé le volt lakva. Eleinte az volt a tervem, hogy majd kárpitos, meg bontó, és szépen lassan a telken hétvégenként... Ez elég hamar kiderült, hogy nem sok pénz ugyan, de rengeteg id?, és az nincs. Aztán találtam egy embert, aki szintén vett egy ilyet, és roncsderbizni akart vele, (benzines, automata) tehát én lettem a balek, aki megvette annak az amúgy jó állapotban lév? komplett belsejét, amit amúgy kidobott volna. (ez most Édesanyám szemét bántja, mert foglalja a helyet a garázsban, amit amúgy nem használunk)
Na majd ezt a hétvégén... persze ebb?l sem lett semmi, mert id? nem lett több, illetve addig eljutottam, hogy a régi bels? kárpit, sz?nyegek kikerültek bel?le, és így zajosabb lett.
Tavaly ?sszel pont került a mondat végére.
És most itt álljon egy litánia a régebbi Volvo-k masszív mivoltáról, abból az id?b?l, amikor még más filozófia irányította az autótervezést.
Egy 620-as Rover lassított hirtelen el?ttem, mindketten megálltunk, nem volt gond. (a fék az kit?n?) Már éppen indultunk volna, lassú gurulás, és ekkor hátulról egy 323-as Mazda fékezés nélkül belémszállt.
Az eredmény. A Mazdát csak hátulról lehetett felismerni. TK/tréler. A Rover C oszlopig lebontva, gazdasági TK, fél óra feszegetéssel párosítva.
A Volvo oldalról nézve sértetlen. Az egyik fényszóró üveg betört, de index, izzók sértetlenek, hátul a hátfal benyomódott (35 cm) a Mazda motorblokkja által, de a csomagtartó csukható állapotban maradt, és a lökhárító is a helyén van. Hátsó lámpák m?ködnek repedten is. Tegnapel?ttig ebben az állapotban használtam, és azon kív?l, hogy bizonyos fordulaton berezonált a kipufogó, más baj nem volt vele.
Nagyon megszerettem az autót, kényelmes, hatalmas, nyomatékos motorral. Ha kell, akkor megy, de nem utcai harcos. Keveset fogyasztott, 80 literes a tank.
Tekintélye van, nem tolakodnak az ember elé, nem akarnak leszorítani. Meglep?en olcsó szervíz és alkatrészár, ha a minimális odafigyelést megkapja, elny?hetetlen.
Nekem nagyon tetszik a szögletes formája, az amerikai verzió dupla fényszórójával pedig még morcos is... :)
Eladó amúgy, van hozzá komplett bels?, ülések, m?szerfal, minden... A klíma is m?ködik! :)
Hibalista
- Els? gömbfejek - 2300/db
- Komplett bels? - minden, ami nem fém, vagy üveg - 35000
- visszapillantó tükör + motor - 7000/db
- kardáncsapágyak - 14000
- h?t? - 7000 (bontott)
- fékbetét - 10000 alatt
- stb. (a tendencia látszik.. :)
Ide hordtam szervizbe
Seres Mester kizárólag!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 323F GT 2.0V6 | Következő autója? | Volvo 940 TDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
