A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 740, 760 (1983-1992)

740, 760 740GLE kombi(no) - ez a név most divatos Pesten :) 

Az ítélet értékelése
2,3(6 db)

Aranyoskám

Szöveges ítélet

nos. én nem is akartam autót venni, csak később... mert nem volt pénzem. meg egyéb oka is volt... aztán Rátaláltam. 350.000 huf volt az ára a használtautó.hu oldalon tavaly novemberben. írtam egy ímélt a tulajnak, aki aszonta sürgős neki az eladás, majd leengedte 250.000-re decemberben. majd megbeszéltük, hogy megnézzük.
vidék. (én ugye lévén székesfővárosi már egy ideje...)
sebaj.
elindult a stáb.
lemegyünk: egy jogász-sofőr + egy sofőr-alkusz + egy kamionsofőr-szerelő. ja. meg én. közöttük egyik még zsidó is (sértő szándék kizárva! értsd: kereskedői vénával megáldott ember = alkusz!)
körbenéztük, kipróbáltuk, meghallgattuk, teccett. rozsdás de na. azér rozsdásan is másfél tonna acél!
megalkudtunk. megírtuk a pappírt róla - miközben megkávéztunk és elhoztuk.
200-ért!
aztán... az átírás egy vagyon volt: forgalmi, törzskönyv ugye 6e+6e, köbcenti utáni átírás: 2383ccm*20huf~48e huf (ide muszáj megjegyzést fűznöm: a hivatalos neve ennek "vagyonszerzési illeték" - namármost. sok idiotizmust láttam-tapasztaltam már a világban, ennek jó részét ebben az országban, de hogy nekem miért kell a 200.000 huf értékű autómért ilyen címen ennyit fizetnem..., miközben, ha feri mondjuk vesz egy hasnoló köbcentis 607-es pözsót, akkor ő is ennyit fizet... áh! nem értem! - és még jó, h nem próbáltam használt autót behozni ugye az EU tag Magyarországba... az EU-ból. ahammmm. közismertek a regadós történetek...), eredetiségvizsgálat ~16e (az alku értelmében én végeztettem el).
utólag jutott el a tudatomig, hogy lehetett volna ócsóbb kiskaput taláni. de már mind1.

megvan.
- tudom, hogy ez nem versenyautó (2400-es szívó (sima) dízel...), de, ha kell és ha nehezen is de beindul, nos, akkor jól bírja!
- másfél tonna svédacél!
- akkora, mint egy ház! belefér a féldisznó, hűtőláda, család + gyerekkocsi, kiscsomag, nagycsomag, stb-stb...!
- óra szerint vagy 181 ezer volt benne. előző tulaj szerint ő nem tekerte vissza, de a őelőtte ki tudja tette meg... de ez mind1 is... sztem...
- mivel nálunk nem annyira nagy a jólét, ezért lassanként javítgatjuk, toldozzuk-foldozzuk:
1. elég rozsdás - ezért vettünk pár tízezerért egy bontott - szinte - fél autót (ajtók, jó napfénytető, motorháztető, sárvédők, lámpák, stb.) csak még össze kell majd dobni.
2. belső lelakott volt, ezért vettünk szinte teljes belső borítást szintén pár tízezerért meg újabb genarációs, ´96-os (hátsó ülések fejtámlával + integrált gyerekülés!!), üléseket - egyik előző tulaj festő-mázoló lehetett: minden csupa festékes és meszes volt vásárláskor...

és próbára tesszük.
voltunk már vele hosszabb utakon - határon túli magyarlakta vidékeken: Lendván (Muravidék - oda-vissza vagy 600 km), Székelyföldön (oda-vissza vagy 1700 km), erdélyi körúton (össz-vissz vagy 1300 km) + a budapesti forgalomban intenzív két hét alatt belenyomtunk vagy 1700 km-ert, de a leírtakon kívűl nem lett sok baja... (asszem a kapcsolószekrény ekkor ment meg...)
fogyasztani - saját számítás szerint vegyesüzemben (város, dugóban üléssel, országút 90-110-el, sztráda néhol tartósan 140-150-el!!!!!) úgy 7 es 9-10 l/100 km között jön ki. úgy hogy üresben (a városban) dombon legurulva simán előzzük az astrakat, suzukikat... :)
a 150-et nem akartam én sem hinni, de bírja... nyilván mivel hosszan szeretném használni, ezért ez csak amolyan próbajellegű menet volt a 2400ccm-es mocinak... :)

jön vmi magnó bele (arra még nem futta) és tuti a verda!
légkondinak a melegben megteszi a tetőablak (amit ugye ki kell cserélni, mert most épp le van szilikonozva a teteje... :((). és legalább nem rövidítjük meg a Földünk életét.... :(
meg majd használunk biodízelt... majd ha lesz... :(

update 2006.11.09.
HR országi kirándulás (~1000 km) rendben megvolt. majd egy majd 300 literes hűtőláda szállítása pár száz km-re határon túlra szintén. csak a magyar határőrökkel volt baj (se a tulajdonos, se az üzembentartó nem volt jelen a határátlépésnél. meg én se, mint a tulaj férje. egy óra keresgélés a központi adatbázisban, h kiderísék nem-e lopta a kedves (tanuk előtt hun-rom nyelven meghatalmazott) ro álpolgár az autót. nem tette. ezek után kiderítette az illetékes, h nem megfelelő a meghatalmazás... megnyugtatnám azt az illetékest, hátha olvassa a népítéletet: azért megoldottuk. egy másik határátkelőnél... és nem. nem lopta.
szinte nap mint nap hasznájuk azóta is a budapesti forgalomban. és megy. nincs gond vele... ja. csak néha tankolni kell... :)

update 2007.03.11.
hát... történt azóta egy s más:
december elejét írtunk, amikor a Könyves Kálmán körúton nem figyeltünk eléggé egymásra egy másik volvóssal. én akartam sávot váltani. ő meg elindult előre. csak az volt a baj ő egy FH12-es, majd 40 tonnással volt... mindketten hibásak lehettünk, ezért a raktárból megjavítottuk az enyimét: bal sárvédő, bal index. és egy kis hajtogatás-kalapálás. nem tökéletes, de megtanultam két dolgot:
1. ha vhova nem akarsz elmenni, de nagyon, akkor ne menj.
2. nem kell rohanni.

lett aztán magnó bele. semmi extra: egy megbízható Clarion, ami mp3-at is tud. hátra két borító nélküli SAL (a-es,
miket a lányom néha besároz...), előre két Macaudio hangfal, külön kiemelt magassal. király. nyilván nem egy csúcs-csúcs hifi, de a mi céljainknak megfelel...
és lett bele egy Nokia cark 91 kihangosító, ami a 6310-es telefonomhoz tökéletes! és lehet civilizáltan beszélgetni vezetés közben. jah. néha néznek az utcáról meg más autókból be emberek hozzám, h "ez vajon miért beszél egymagában?"

volt azóta még benne két hosszabb erdélyi út (össz vagy majd 4000 km).
aztán megjártuk és megtapasztaltuk milyen érzés személyigazolvánnyal arrafele is határátlépni. hmmm. jó. de onnan ide (HU) bejönni álmos és nyűgös kisgyerekkel, full-telepakolt kombi csomagtartóval, aminek beszart a zárja és csak belülről nyitható, ha a táskákon, zacskókon át odaérsz egy esernyővel. nos az kellemetlen.
mert hazulról haza jöttünk. és ez igen kellemetlen, akkor, ha zárjegyes cigarettát fejenként 1 kartont, tömény italt 11 litert, bort 70-et, sört 110-et hozhatunk be az országba. de egy liter kisüsti szilvapálinka nyomán (ha megtalálja a már nem vámos, hanem zöldmellényes jövedéki adóellenőrnek öltözött, csak a kötelességét teljesító, intelligens és igen kedves egyenruhás - télleg ilyen volt!) 5000 magyar forintot. + assszem elkobozzák vagy mi. ez nem biztos. szal nem rajtam lesz több ilyen jellegű adója az országnak. valaki észrevehetné már, h kiknek okoz miféle kárt az ilyen kisstílű bűnözőnek nézünk mindenkit, aki csak erredugja az orrát és.
nahhh.
ezt csak azért mondom el, mert végül is kipakoltam az autó fél csomagtartóját. ami azért valljuk be: nem kicsi... napvilágra kerültek az ásványvizes flakonok (nincs szabályozva limit remélem), a sörös dobozok (6 liter összesen 3 felnőttre). + még a gyermekem plüssjátékait tartalmazó kistáska sem rejtett csempész-páleszt. de a kipakolt táskákat - általam rég meg nem élt, de azért az emlékeim bugyraiban még ott levő módon - eléggé megalázóan túrták szét.
tényleg így kell megvédeni a Magyar Állam érdekeit? itt folynak el a be nem fizetett adóforintok? hmmm-hmmm...

de tovább.
egyik reggel aztán (nemrég, vagy 3 hete) úgy döntött, h ő biza nem indul be. előző este: semmi baj. extrém téli hideg: semmi. üzemanyag: teletank. akku: rendben. szálak: mindenhol ok.
behúzattuk. járó motor. majd leáll. újraindul. semmi. azaz NEM! aztán elmentünk vele járó motorral 300 km-ert. utána megállítjuk: semmi. majd újabb szálpiszkálgatás, ütögetés: és azóta megy!!!!! :)

volt közben ilyen szűrők, olaj + ezaz apróságok csere-javítgatás, mint: a középkonzol magnóstul néha meg-megindult. na rögzítettük. a főtéskapcs-megvilágíátás nem működ. mostmár igen. túl jól is... :) nagy vízcső-csere (szigetelőszalagos volt a régi), levegőszűrő vezeték improvizálva újra csak... égőcserék...

aztán lőn egy péntek reggel a pesti alsó rakparton egy gyalogos előttünk az átkelőn elind...
nem én vezet. hanem cimbora. fék. megáll. néni átkel. hátulról csatt!!
utánunk a kisteher mazda nem állt meg, csak bennünk.
kiszáll megnéz. alig látszik. csicsit a lökhárító bal oldala. bal hátul kis dudor. tetőléc kis dudor. hátsó ajtó nehezen nyíl. asszem oszlop előrébb jött. huzatás lesz... attól tartok...
tanulság ebből is van:
1. mindíg én vezetek. ha lehet.
2 papírt írni mindenről - ez most nem így történt és nem lesz jó a bót nekem...
3. gyalogosokkal csak óvatosan...

Hibalista

- - olajcserék, szűrőcserék, szíjak, ilyesmi - vásárláskor - megvó´t pár ezerből.
- - majd a szervó-pumpa(szivattyú) felfüggesztése törött - Ivanicsék meghozatták volna svédből vagy 23.000-ért újonnnan vagy 2-3 hét alatt, de inkább vettünk Érdről használtat vagy 7e-ért. frankó! - aszonták "tanult kollégáim" ez típushiba.
- - M7-esen 140-el füstöltünk egy idióta suzukis (előzőleg kicsit bunkó volt előttünk...) faszi orra alá, mikor kiakadt a gázbovden. megáll, kiszáll, megnéz. hát... kiderült, hogy nem bírta a drótozott-ragtapasszal előző tulajok valamelyike által készített, innovatívnak innovatív, de szépnek nem mondható rögzítés. fúrás, faragás, menetfúrás és megvan az új megoldás. tökéletes, már vagy 3500 km óta ezzel megyünk.
- - eszi az olajat eléggé, de így nem kell legalább cserélni majd... :)
- - elég rozsdás, de beszereztünk hozzá: sárvédőket, ajtókat, stb... tavasszal meg rozsdátlanítjuk az alját, hogy sokáig bírja... :)
- - belseje lelakott volt - de a belsejét is átcseréltük egy ´96-os gyártású belsőre: ülések, ajtóborítások, müanyagok, kárpit nagy része.
- - fékpofák. elkoptak na. csereszett 7 ezerért.
- - hátsó csomagtér ajtónyitó-záró kiakadt. megjavítva. most megint. kézimunka lesz újra. újra megvan javítva. :)
- - sebváltó elkezdett kattogni. bontott benzinesét vettem meg 40e-ért, majd 25-ért barátnénk ügyeskezű párja egy nap alatt feltette.
- - műszaki vizsga előtt pár dolgot intéztünk el: motorbakok cseréje (eléggé kijártak voltak az előzőek - szinte ingyér vettünk bontottat), kuplungbovden megnyúlt 5e-ért vettünk újat, szelepdekni tömítést cseréltünk 2e-ért, kézifék egyik tartója le volt szakadva meghegesztettük, egyik hátsó index betört, cseréltük a "raktárból" :), rendszám megvilágítás megjavítva (égők kivoltak...), hűtő-propeller kicserélve bontott darabra (előző kicsit megtépázott volt).
- - kipugogó vége letört (tolattam... :)): meghegesztve otthon.
- - ülésfűtés még nem működik: nekifogtunk, de kiderült túl sok ott a "szál"... :)
-
- update 07.03.11.
- ahogy gyűlnek a km-ek mindig előjön vmi. de ezzel számoltunk a vásárláskor is..
- - levegőszűrő és a szívótorok közötti flexibilis csövet képtelen vagyok beszerezni. egy benzinesről származó szerkesztett cső után most egy ideiglenes megoldás került fel: berman cső, kicsit szerkesztve... :)
- - hátsó féltengelyekhez szimering kellett, mert egy merő olaj a kézifék környéke, ezért nem is fog az... 5 rugóért Ivanicsék hozatták fel Szfehérvárról. gyorsak voltak. de mivel mégsem eléggé, később kerül kicserére.

Ide hordtam szervizbe

barát szerelte - elég királyul és szinte ingyér!!!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

barátné párja szerelte szintén királyul s óccsón!

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1986
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 181000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? úgy gondolom CSAK(!!) Volvo lesz: egy (szintén kombi) 850-es, régebbi V70-es... vagy újabb... :)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 740, 760 1983

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)