Ahogy öregszel megtanulod szeretni.
Szöveges ítélet
Mint minden öreg vasnak ennek is megvan a maga sztorija. A mai waberer's leánykori nevén hungarocamion rendelt '88-ban 30 db volvo kamiont. Az utolsó leszállított kamionnal együtt '89-ben érkezett egy 740-es volvo személygépkocsi is. Mint kiderült ajándékként a hungarocamion mindenkori vezetőjének szánták afféle sofőrös reprezentatív autó gyanánt. Ebből kifolyólag az akkor rendelhető összes extrával, csak a leglényegesebbeket említem: 2 első fűthető ülés, klíma, ABS, tolótető, 4 el. ablak, szervó stb,stb. Ahogy múltak az évek végül ő is kispadra került mint néhai gazdája a hungarocamion. Onnan egy autókereskedőhöz került aki vigyázott rá, szerette és mint saját autójára vigyázott is. 2006-ra aztán csődbe ment a kereskedés és mint utolsó eladó autóként megpihent a nagy "volver" is egy hatalmas telephely félreeső zugában egy ascona szomszédságában, csendesen várva a véget. Itt talált rá édesapám 2009-ben. Neki sorban ez volt a 4. volvoja. Az öreg 740-es pedig egy jó aksival és 10 liter benzinnel némi krahácsolás után köszönte szépen és beindult. Természetesen venni kellett rá 4 gumit mert a 3 év állás gyakorlatilag kinyírta az addig rajta lévőket. Majd gazdát cserélt 180 ezer Ft. és ő egyszerűen csak hazahozott minket. A következő 2 hét a forgalomba helyezés, átírás és a teljes átvizsgálás jegyében telt. A diagnózis meglehetősen rövid volt főleg ha figyelembe vesszük az autó korát és az állásidőt is. Üzemanyag szintmérő csere és klíma helyrepofozás. Az olajat, szűrőket, betéteket, tárcsákat talán fölösleges írnom egy használt autó esetében. Azóta is teszi a dolgát ahogy kell. Egy szerencsétlen baleset miatt édesapám már nem tudta megközelíteni a hegyen lévő hétvégi telkünket gyalog ezért vettek egy 4X4-est. Ekkor hangzott el a nagy kérdés: "mi legyen a volvóval?" 2 nap agyalás után már tudtam is a választ. Ugyanis ennyi idő kellett, hogy a makrancos és erősen porladó félben lévő 1.8-as escortomtól megváljak. Azóta meg csak az élmények. Persze a kollégák gyakran a fejemhez vágják az 1.4-es astrából, hogy "benzintemető" de én csak elfekszem a plüss fotelben bekapcsolom a klímát esetleg felhangosítom a nirvana-t az utólagosan beszerelt pioneer fejegységen és somolygok magamban. Ez már akkor is autó volt amikor pár kolléga még nem is élt és akkor is autó lesz amikor a 10 év hitel lejárta után a mai tömegtermékeket bezúzzák. Valamiért olyan az egész mintha egy darab gránitból kifaragták volna azzal a céllal, hogy 1000 év múlva is tegye a dolgát. Fogyasztása városban 12-13 liter azon kívül pedig 7-8. Bár engem is egyre inkább megfertőz a volvós átok miszerint nem nyomom neki. Akkor sem ha lehetne. Aki adrenalint akar az kerülje messziről a 2-es, 7-es, 9-es szériát. Egyszerűen ezek még azért készültek, hogy a nappali kényelmével közlekedj és nem azért, hogy 10 perccel előbb érj le a balcsira. Egyvalami biztos. Amíg én megvagyok addig az öreg hűséges viking is marad.
Hibalista
- Üzemanyag szintmérő, klíma.
Ide hordtam szervizbe
E.P. Régi tisztességes, olcsó és lelkiismeretes szaki.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 248000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | escort 1.8 | Következő autója? | MARAD!!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
