Ha nem zörögnél imádnálak! Igen terepjáró, kis betűvel de nem idézőjelben!
Szöveges ítélet
Nos egy kis kitérő. SUV témában elképesztő utálkozó véleményeket lehet olvasni, értelmetlen gép osztályról, tulajdonosokkal szembeni elő ítéletekről ésatöbbi, igen Ti is kedves Totalcar!
Tehát a SUV. Már régebben vonzódtam a dagonyázáshoz, terepjáráshoz, de különösképp se a hardcore terepjárók, se Somogybabod nem vonzott különösképp.
Legfőképp egy kocsinak van helyem, pénzem. BMW-s lelkületű vagyok, középiskolás koromban cibáltam haza első E21-em, ez 22 éve volt. Volt egypár, javítom is, szeretem is. 99-ben megjelent Ő ! az X5. Az elmúlt 16 évben nekem a non plus ultra, bár még sosem volt meg. Anyagilag még leragadtam egy E38 szintjén, ezért még várat magára. Nem nem tévedtem el, Touaregről fogok regélni. Mert jött Ő. Tök véletlen, egy barátomnál állt 2 éve, nem tudta eladni mert a váltó barom nagyot ránt, kardán lóg stb.
Elhoztam. Váltóra már régebben elköltött 400 és 200 ezret. Lényeg a lényeg szeleptömb le, darabokra, kipucolva, összerakva, új olaj 8liter (a teljes 9.6ból) és láss csodát hibátlan. (anyag 30eFt sok kedvezménnyel, munka meg én) Kardán felfüggesztő csere, az sem dübörög többet gyorsításkor.
Na de az autóról és általánosságban a SUV-okról: Egyszerűen szerelem. Miért kellett nekem EDDIG beszálláskor LEülni a térdem alatti szintre és kiszálláskor kimászni?? Miért kellett nekem csomagtartóba görnyedve pakolni? Miért kellett nekem eddig szarakodnom hólánccal télen a lakóhelyemen? (hegy) Miért kellett elsüllyednem laza talajon motorcsónakot cibálva ki a vízből? Hát azért mert eddig fax fejemmel laposcsúszó hatalmas tepsikben tespedtem, holott itt ez a csodálatos géposztály ami ezeket a problémákat egy csapásra svájci bicskaként megoldja. Minden nap imába foglalom a nevét annak aki kitalálta a SUV-okat!
Bohócterepjáró? Az! de ki a franc akar vele triálversenyen indulni? Ki a tököm akar merev tengelyes létra alvázas zötyögőben utazni a tengerre stb? Ezt szerencsére a gyártók is felismerték, és jól. A piac igazolta is létezésük jogosságát.
Pontosan annyira terepjárók amennyire kell hogy ne akadjon el, ne nézzen hülyén hátsó pörgő kerekkel pl. egy sójapályán.
Na szóval Touareg: Ez még terepjárónak készült. Igen, idézőjelek nélkül bátran leírom hogy terepjáró. Van neki középen igényesen zárható difije, jéé és hátul ugyancsak! És mifene középső difi előtt még egy felező fokozat is van! És véletlen se gondoljuk hogy piszlicsáré kis kardánokkal. Szépen meg is van méretezve. Idő igazolta is, egyáltalán nem a bontott touareg osztóművekkel van tele a net.
Tesztekben is tudása SUV-ok fölé emeli bőven. De a külseje, belseje valóban SUV-os. Sajna a piac helyére is rakta, az újabb modellben már nincsenek ezek a dolgok, csak külön terep csomagban vásárolható meg. Amit persze kutya nem is vesz, biztos vagyok benne következő modellekben már csak valami lamellás elektronikus szar lesz ld. X5.
Jelenlegi modellben Q7 rendszerű hajtás, torsen difi van középen. Hát mint tudjuk terepen szart sem ér, de fékezgeti a kereket és így nem szalad ki a nyomaték.
Na mindegy lényeg a lényeg van egy jó összkerék hajtásunk, egy 750Nm-es váltónk bőven túlméretezve a 3.2 VR6-hoz. V10 Tdi-hez méretezték nem szaróztak egy fajta váltót adott a VW mindháromhoz minden motorvariánshoz (Cayenne, Q7).
(Tanulhatnál BMW X5 a nyomorék GM váltóddal az első X5-ben!)
VR6 motor: a jó öreg VR6, 2.8 fejlesztett változata. Hagyományos szívócső befecskendezéssel. Szerintem sosem megy tönkre. Lehet hogy benzinből elkéri a sajátját de hogy sosem lesz 500ezres javítási számlája az is biztos. LPG-vel ez az autó egy Isten szerintem, és biztos vagyok benne bármelyik dízelt lenyomja így gazdaságosságban. Nekem benzinből 14.2-őt evett rendszeresen, ha LPG-ből leszívja a 16-ot teljesen jó.
Eddig a jók. Sima úton sín autó, úgy befeszül az útra hogy jöhet bármilyen szél vagy úthiba ezt nem lehet kimoccantani az irányból. Na úthiba, ami idegesítő: ZÖRÖG minden ZÖRÖG ! Mintha törött bolhákon ülő recsegő műanyag panelek lennének mindenhol. Borzalom. Sajnos olyan hangszínt üt meg hogy az én fülemnek ennyi elég is volt konkrétan ezért nem is tartottam meg. Na igen E38-ból jöttem, az süketszoba, pedig dízel. Nagyon méltatlan ehhez a szép kasztnihoz ami egyébként nagyon merev, magas padkáról leállva semmi nyikkanás, csavarodás nulla. De a műanyagok.... És sajnos annyi helyről jön hogy képtelenség megszüntetni. Rövid távon agybaj, ezen csak a zene segít ami viszont frenetikus. (ebben is tanulhatnál BMW)
Tehát: ez egy jó kocsi. Méltatlanul leSUV-ozzuk pedig ez még többet tudott.
Nagyon szép, nekem nagyon bejön még ma 2015 végén is. Kellemes belső, kellemes üléspozíció, csak azok az úthibák ne lennének.... Konkrétan ez a modell ez a motor-váltó variáció rendszeres karbantartás mellett örök élet. Egyáltalán nem kell félni több száz ezres javításoktól, csak a lehúzó szervizektől, de azoktól nagyon!
Nálam sajnos(dehogy sajnos) valószínűleg BMW-s múltam miatt "kötelező" egy ósdibb kinézetű, idétlen összkerék hajtású, pontmátrixos műszerfalas ős X5, de aztán ki tudja...
Egy a biztos: SUV, csak SUV. oké SAV na :)
Hibalista
- Váltó, kardán
Ide hordtam szervizbe
Én
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 157000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 14 l |
Előző autója? | 725tds | Következő autója? | X5 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |
