Kicsikém
Szöveges ítélet
Mivel a forma nagyon tetszett, s két fő részére a térkínálata is teljesen megfelelő. Kizárólag pozitív élmény az autót vezetni, s ez számomra nagyon fontos.
Állítom, a Golf II GTi-nek sem volt jobb a futóműve és a fékje (ez a Polo hátul is tárcsafékes). Nagyon meg vagyok elégedve a gyári ültetéssel (15mm), bár ez sajnos a 16"-os kerekeknek és a 205/45-ös gumiknak köszönhetően ahhoz vezetett, hogy hátul már 9 hónap után cserélni kellett a torziós csapágyakat (köszönhető a magyar útviszonyoknak is). Azonban hál´ istennek, annak ellenére, hogy relatív dinamikusan vezetek, s ráadásul még elég sokat is megyek vele, semmi más gondja nem volt az autónak, se a motornak, se a futóműnek.
Kényelem terén valóban sokat nyújt a Highline felszereltség, már a Comfortline felszereltséghez képest is! Az ülések (sportülések elöl - széria) valóban nagyon kényelmesek, még extrém hosszú utak alkalmával sem kényelmetlenek, s az oldaltartásuk is kiváló. Nyugodtan kijelenthetem tehát, hogy az autó családtaggá vált. Mindig, mindenkor lehetett rá számítani, sosem hagyott cserben.
Egyedüli hiányossága szerintem, hogy a motor nem elég nyomatékos... Dehát mit is várjon az ember egy 1.4-es motortól. Istenigazából meg tudom érteni az angolokat, akik köztudottan a legnagyobb felvevő piac az erős, nyomatékos kisautók terén. Egy erősebb motorral, sportfutóművel és a nagy, széles papucsokkal talán még a MINI-vel is felvehetné a versenyt (már, ami a vezetési élményt illeti).
Negatívum a dinamizmussal kapcsolatosan, hogy a tikkasztó hőségben a klíma nagyon sokat elvesz az autó motorjának az erejéből, s ez leginkább a nyomaték és a fogyasztás rovására megy. Nekem volt már alkalmam 11,5l-es átlagfogyasztást (!) is mérni, autópályán (!), folyamatos padlógáz, és klímahasználat mellett. Azonban 190km/h-s tempónál (persze csak külföldön :)) ez még talán elnézhető a Kicsikémnek. :)
Annak, aki kényelmes és megbízható autót szeretne, nagyon jó választás. Annak, aki nyomatékos kisautót szeretne, annak pedig ajánlom az 1.9-es dízel változatot, de semmiképpen sem az 1.4-es dízelt.
62e km távlatában már kicsit zörögnek a műanyag elemek elöl, ami azért tompítható a HIFI aktivizálásával... :)
S a másik, hogy azért a majd´ 10e forintos szerviz óradíjak (bruttó) azért elgondolkodtatóak az új autót vásárlók számára...
Hibalista
- *sokadszor torziós csapágyak - garanciális jav.
- *1x első fényszóróizzó - díjmentes, készletből :(
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest - csak ne Porsche Interautó szervizbe!!!
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | VW | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
