Hálátlan, de kedves paripa
Szöveges ítélet
Az első években tulajdonképpen nem volt jelentős pobléma az autóval.Ami nem tetszett pl.,hogy az autó frontrészén nem voltak egyenletesek a résméretek,pedig újonnan vásárolt,sérülésmentes a jármű.Az ablakemelő kapcsolók nem estek kézre kellően,és néha nehéz volt eltalálni a komfort zárás előtti fokozatot.A fénykürtözés s néha fényváltással fejeződött be,mivel érzékeny volt a kapcsoló.A géptetőt nem igazán sikerült elsőre bezárni,ismét le kellett csapni.Az ajtókkal szintén ez volt a helyzet.Mindezek ellenére nem utáltam a kis polo-t.
Hibalista
- Már az első utam kapcsán volt némi zűr,nevezetesen kigyulladt a motorellenőrzés lámpja(ekkor volt 149 km az autóban)Többszöri szervizlátogatás-hibatörlés után kicserélték a motorvezérlő computert.Ekkor a hiba megszünt,egészen a garanciaidő lejártáig.Ekkor ismét előjött a hiba,ugyan az a hibakód volt betárolva mint korábban(szívócső nyomás sznzr.)De ennek ellenére a szerviz mosta kezeit,és nekem kellett megoldani a problémát.De ez nem volt jelentős dolog,hiszen a jármű járóképes volt így is.A nagyobb gond csak két év múlva jelentkezett.Amikor az autóm 3.születésnapját ünnepelhettem volna,egy szép fagyos reggeli hidegindítást követően beütött a baj! Kb. mínusz 15 celsius volt a hőmérséklet,az autó pöccre indult(eddigi szokásához híven).Nem volt semmi hallható,érezhető hiba előjel,még büszke is voltam hogy mennyivel könnyebben indult mint a 75-ös kiadású ladánk.Útnak indultunk,és kb.500m megtétele után bejelzett a motorolajnyomás lámpa,amit ezen modelleknél hangjelzés is kisér.Gyorsan leállítottam a motort,és félre álltam.Évekkel ez előtt hallottam az 1.4-es motorok nagy hidegben bekövetkező "fagyhaláláról",így egyből arra gondoltam,hogy most én is megjártam.Minden esetre egy kis várakozás után újraindítottam a motort.Könnyen indult,minden figyelmeztető lámpa kialudt,nem volt rendellenes hang,így arra gondoltam hogy folytatom az utat.Kb.800m után ismétlődött a motorolajnyomás hibajelzése,ekkor ismét leállítottam a motort,és félregurultam.Megnéztem a motorolajszintet,az alsó nívó felett volt,így gondoltam hogy ez ugyan rendben van,de lehet hogy jobb lenne kicsit rátölteni,hátha e miatt"reklamál"a rendszer.Ismét beindítottam,gondolván hogy szép lassan hazagurulok (kertek alatt),és otthon kicsit rátöltök a szintre.Szintén nem volt indítás után semmilyen hibajelzés,és szép lassan (1-esbe alapjáraton!)gurultam a kertesházak közötti forgalomszegény útszakaszon hazafelé.Kb.500m után a motor rántott egyet,és immáron hibajelzés nélkül leállt.Persze megpróbáltam beindítani,de érezhetően kompresszió nélkül forgatott,persze egyet sem pöffent.Az autós szakmai mivoltomnak köszönhetően egyből tudtam hogy valami nagyobb baj történt a motorral,és más autót kell választanom hogy odaérhessek az uticélként megjelölt rokonokhoz.Így a már említett több mint 30 éves ladával voltunk kénytelenek folytatni az utazást,ami kicsit nehezebben indul,de a mai napig megbízhatóan működik.A polo ekkor lett 3 éves,30000 km-volt benne,első tulajdonosa voltam,autós szakmám révén a megadott ciklusok helyett(ami 15000km) 7500-anként cseréltem olajat(nem tesco-s,minőségi szintetikus),gyári szűrővel.Nem igazán vezetek sportosan,és minden használati tárgyamat kímélem,ennek ellenére a polo ezt nem tudta meghálálni.A motor megbontása után kiderült,hogy a szívó oldali vezérműtengely középső csapágyánál elégtelen volt a kenés,így a vez.tengely megszorult,és az összes szívó szelepet leverték a dugattyúk.A szíj nem szakadt el,lenyirta a reteszt a vez.kerék a tengelyről,és sajnos a kipufog szelepek is enyhén elgörbültek.A gyári alkatrészekkel kalkulált anyagköltség több mint 650000 azaz hatszázötvenezer Ft-ra jött ki,és még minderre jött volna a javítási költség.Ez tekintélyes összeg,amit kevesek tudnak megfizetni,főleg ha tudja az ember hogy egy gyár által ismert gyárihiba miatti meghibásodásról van szó.Mindezek ellenére a gyártó nem segített a hiba orvoslásában...
Ide hordtam szervizbe
Leitold Auto
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | vw polo 2006 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
